• Anonym (grannen)

    Skäms för mina tankar

    Jag har en granne något radhus bort som är så otroligt attraktiv och maskulin. Han är polis och stor och grov och utstrålar (tycker jag) bara rå sexualitet. Inte rå som i våldsam utan bara sex appeal.

    Han är dessutom trevlig och naturligtvis gift. Jag är också gift och det enda jag vill "ha" av honom är att ha sex med honom.

    En gång kom kom han gående från områdets gym, alldeles svettig och grov, han hälsade vänligt när vi möttes, jag med barnvagnen. Jag kunde knappt sluta tänka på honom på ett långt tag. Jag tänkte bara på att ha sex med honom.

    För några dagar sedan så var jag ute med barnvagnen rätt tidigt igen och när jag går förbi på deras baksida så hör jag att de har sex. Det är garanterat dom för deras sovrumsfönster var det enda som var öppet i "vädringsläge". Jag kunde ana genom linnegardinen för fönstret att han stod upp med ryggen mot fönstret och hade sex. Det var helt klart galet passionerat med tanke på hur hon lät.

    Jag blev så vansinnigt tänd, när jag kom hem så var min man uppe och jag mer eller mindre kastade mig över honom och han tog mig bakifrån mot kylskåpet, han fick avsluta genom att jag gick ned på knä och tog allt i munnen. Han fattade nog ingenting för så brukar jag inte bete mig. 

    Problemet är bara att det enda jag tänkte på under hela sexet var grannmannen. Nu skäms jag för mig själv, det känns som om jag varit otrogen. Min man är jättenöjd men det var ju liksom inte "han" jag hade sex med. Jag känner mig lite smutsig och som om jag svikit min man.

  • Svar på tråden Skäms för mina tankar
  • Anonym (Njut)

    Äsch, vi har nog alla haft fantasier eller tänkt på sex med någon annan. Det är ju inte otrohet, det är ju bara en av många saker som gör dig kåt och upphetsad. Njut istället av att bli så kåt så att du kastar dig över din man.

  • Anonym (Glenn Medeiros)

    "Var gärna ute och bli hungrig, men kom hem och ät dig mätt" är ett gammal ordspråk. Det är rätt klokt.
    Tror att din man är rätt så nöjd, och att han inte problematiserar vad som gjort dig kåt.


     

  • Anders 386

    Vad man fantiserar om är svårt att styra över - du är garanterat inte ensam att tända sexuellt "utanför" ditt förhållande. Misstänker att dom allra flesta har varit där nångång..   Det viktiga tycker jag är hur man handlar och inte hur man fantiserar.

  • Anonym (sådär)

    Nu kommer jag gå mot strömmen... "att bli hungrig ute och äta hemma" eller "bejaka sina känslor och fantasier" tycker jag är helt ok men BARA så länge man klarar av att dra en VÄLDIGT tydlig linje mellan fantasi och verklighet.

    Att alla kan fantisera om sex med andra och kåta upp sig över det håller jag med om. Men börjar man fundera på att göra verklighet av sina fantasier så tycker jag det finns all anledning att dra i handbromsen för då är man verkligen ute på helt fel spår.

    Det är långtifrån alla som klarar av att hålla den gränsen och det finns all anledning att hela tiden vara medveten om det. Finns nog många förhållanden som gått åt skogen för att man bejakat fantasier lite väl mycket. Ta tex alla hundratals "jag var otrogen med kollegan" trådar på FL. De har ju förmodligen oxå börjat som oskyldiga fantasier.

  • KimLinnefeldt
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-08 12:48:29 följande:

    Nu kommer jag gå mot strömmen... "att bli hungrig ute och äta hemma" eller "bejaka sina känslor och fantasier" tycker jag är helt ok men BARA så länge man klarar av att dra en VÄLDIGT tydlig linje mellan fantasi och verklighet.

    Att alla kan fantisera om sex med andra och kåta upp sig över det håller jag med om. Men börjar man fundera på att göra verklighet av sina fantasier så tycker jag det finns all anledning att dra i handbromsen för då är man verkligen ute på helt fel spår.

    Det är långtifrån alla som klarar av att hålla den gränsen och det finns all anledning att hela tiden vara medveten om det. Finns nog många förhållanden som gått åt skogen för att man bejakat fantasier lite väl mycket. Ta tex alla hundratals "jag var otrogen med kollegan" trådar på FL. De har ju förmodligen oxå börjat som oskyldiga fantasier.


    Frågan är om inte otro är ett tecken på att förhållandet nått vägs ände. Se med någon annan kanske är en trampolin ut.

    Att drömma och fantisera måste man få göra. Tankefriheten.
  • Anonym (FYI)
    KimLinnefeldt skrev 2020-10-08 12:57:54 följande:
    Frågan är om inte otro är ett tecken på att förhållandet nått vägs ände. 
    Visst är det så, om partnern får reda på detObestämd
  • Anonym (Glenn Medeiros)
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-08 12:48:29 följande:

    Nu kommer jag gå mot strömmen... "att bli hungrig ute och äta hemma" eller "bejaka sina känslor och fantasier" tycker jag är helt ok men BARA så länge man klarar av att dra en VÄLDIGT tydlig linje mellan fantasi och verklighet.

    Att alla kan fantisera om sex med andra och kåta upp sig över det håller jag med om. Men börjar man fundera på att göra verklighet av sina fantasier så tycker jag det finns all anledning att dra i handbromsen för då är man verkligen ute på helt fel spår.

    Det är långtifrån alla som klarar av att hålla den gränsen och det finns all anledning att hela tiden vara medveten om det. Finns nog många förhållanden som gått åt skogen för att man bejakat fantasier lite väl mycket. Ta tex alla hundratals "jag var otrogen med kollegan" trådar på FL. De har ju förmodligen oxå börjat som oskyldiga fantasier.


    Men vänta nu, tror du verkligen att otrohet skulle ha kunnat undvikas om personen ifråga bara gett fan i att fantisera om andra? Du får sexfantasier att framstå som något sorts missbruk som ofelbart eskalerar.
  • Anonym (sådär)
    KimLinnefeldt skrev 2020-10-08 12:57:54 följande:
    Frågan är om inte otro är ett tecken på att förhållandet nått vägs ände. Se med någon annan kanske är en trampolin ut.

    Att drömma och fantisera måste man få göra. Tankefriheten.
    Nej, det är det absolut inte, det är en gammal och väldigt felaktig skröna som många tar för sanning. 

    Otrohet är INTE ett tecken på att det är något fel på förhållande. Otrohet är snarare ett tecken på att man inte klarar av att hantera vanliga problem som kan uppstå i ALLA förhållanden på ett värdigt sätt, otrohet handlar främst om feghet och egoism.

    Man behöver inte ha problem i ett förhållande för att man ska bara otrogen, otrohet förekommer i både bra som dåliga förhållande. Och minst lika många lyckas bevisligen hantera problem utan att vara otrogna.

    En enkät som Victoria Millan gjorde bland sina kunder om anledningen till sin otrohet visade klart och tydligt att problem i förhållandet INTE var den vanligaste anledningen. Den vanligaste anledningen med bred marginal var "nyhetens behag" och "guldkant i tillvaron"

    Däremot är det väldigt poppis att skylla sin otrohet på förhållandet, men det är en helt annan sak.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Glenn Medeiros) skrev 2020-10-08 13:28:43 följande:
    Men vänta nu, tror du verkligen att otrohet skulle ha kunnat undvikas om personen ifråga bara gett fan i att fantisera om andra? Du får sexfantasier att framstå som något sorts missbruk som ofelbart eskalerar.
    Nope, jag tror (precis som jag skrev) att otrohet hade kunnat undvikas om man gett fan i att göra verklighet av sina fantasier. Men det verkar ju alla vara överens om.

    Det vi kanske inte är riktigt överens om är hur stor risken att fantasier övergår i handlingar är. Bevisligen klarar ju väldigt många inte av att hålla den balansen när 1 av 3 är otrogna.

    Otrohet sker ju oftast inte bara som att man vaknar upp en morgon och tycker att "nä, nu tror jag att jag ska vara otrogen". Otrohet sker oftast i små små steg, där man hela tiden flyttar gränserna. En fantasi blir en flirt, en flirt blir en dejt, en dejt blir en kyss, en kyss blir sex... etc.

    Så min poäng är snarare.... visst, fantisera på hur mycket du vill, men håll hela tiden koll på gränserna mellan fantasi och verklighet för gränsen är inte alltid så självklar som man tror. 
  • Anonym (Glenn Medeiros)
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-08 13:50:05 följande:
     
    Det vi kanske inte är riktigt överens om är hur stor risken att fantasier övergår i handlingar är. Bevisligen klarar ju väldigt många inte av att hålla den balansen när 1 av 3 är otrogna.

    Otrohet sker ju oftast inte bara som att man vaknar upp en morgon och tycker att "nä, nu tror jag att jag ska vara otrogen". Otrohet sker oftast i små små steg, där man hela tiden flyttar gränserna. En fantasi blir en flirt, en flirt blir en dejt, en dejt blir en kyss, en kyss blir sex... etc.
      
    Men du förutsätter fortfarande att otrohet består av fantasier som "går över gränsen", eller hur? Där tror jag du har fel. Otrohet handlar ofta om bekräftelse och dålig impulskontroll, inte om gränslöst dagdrömmeri.
Svar på tråden Skäms för mina tankar