• Anonym (Psykos)

    Min vän har en Verklighetsuppfattning som är psykos för oss andra hjälp mig hjälpa honom alla kan hjälpa här läs mer

    Har en vän som har haft återkommande psykoser sen 2003 med så mycket röster som "knullade hans huvud" som han beskrev det kändes som ett helvete. Han hade oxå hallucinationer när han tittade på TV ex scener i filmer blev helt annorlunda både tal och själva handlingen. Tex i sagan om ringen hälsade Gandalf på honom och hade många hallisar i filmer och serier. Han upplevde att när dessa hallisar hände kunde de även se hans tankar. Om han tex tänkte ett svärd i Gandalfs hand gunde gandalf ex säga nåt komiskt som "Stop doing that we have a movie to do" han tyckte dessa "Film" hallisar var kul och ville 2003 ha dessa kvar och kunna prata med karaktärer i filmer ex Iron man när han ville. Detta insåg han senare var lite överdrivet att ha sån kontroll över vad man hallucinerar, men han tyckte det var vettigt såg dom som sina låtsas kompisar. han hallucinerade oxå musik ex eninem kunde rappa nåt till min vän eller lipa till han i musik video. De hemska rösterna var därimot ett helvete och de försökte 2003 övertala min vän att dessa hallucinationer var verkliga. dvs att alla hallisar på nåt sätt var verkliga. Vilket min vän vettigt nog iaf tyckte var helt idiotiskt att dessa hemska röster försökte lura honom att det på nåt sätt skulle vara möjligt att göra dessa hallisar till verklighet. dvs på nåt sätt musik och film skulle vara direkt sänt och en gång hörde han "Pink elefant med bob marleys röst istället för buffalo soldier"


    dessa röster lyckades inte sälja om man kan kalla det så denna psykos som verklighetsuppfattning. det är när en psykos ex röster hallisar blir eller övertalar personen till nåt som denne tror på. då kallas det verklighetsuppfattning.


    2003 bad han rösterna dra åt skogen och de försökte då övertala han att ett farmen avsnitt var direkt sänt och att dom kunde prata med han i real tid. rösterna sa -vi tänkte inte på dag och natt mena i farmen var det dag men min polare sa ni glömde nåt viktigare farmen är sol och sommar här (han var då på lvm hem)


    iaf han önskar idag självklart att inte ha nån kontroll över dessa tv musik hallisar som han önskade förr. kan förstå han lyssna på en madonna låt som texten med exakt madonnas röst retas lite med han men ny song text namn på min vän sen I found you. sen nicole kidman i en maffia film med bruce willys säger nicole till min vän -I know a secret with you vill påpeka att min vän säger att dessa hallisar i musik och fillm varit exakt röst och helt klart den skådespelkarens mimik.


    han köpte inte 2003-2004 försvann rösterna men han saknade hallisarna i Tv och musik tänk att han hallucinera att tex pulp fiction säger vincent vega your so cool "namn" men tänkte aldrig det var äkta som rösertna försökte övertala han.


    iaf det går 4 hallisfria år min vän hoppas på de roliga film o musik hallisar han haft och låtsas att det är äkta som rösterna försökt övertala honom. han sa förlåt om han stängde av en film som att dom hörde allt han sa. han pratade med hallisar såg dom som låtsas vänner men visste det var psykos dvs inte verkligt.


    2011 får han en lång psykos med samma röster som förra gången och massor med film och musik hallisar. men dom lyckas inte övertala han om att det på nåt sätt skulle va verkligt.


    men sista gången rösterna kom tillbaka tröttnade han och sa fine  ni vinner det är "live tv" så rösterna sa det hette men min vän är rädd rösterna skulle sabba hans medvetande helt. därför gav han upp och sa ni har försökt sälja direktsänd tv och mina film hallisar skulle gå att göra i verkligheten men trodde inte på det men en psykos försöker praka på den psykossjuke en verklighetsuppfattning. efter han sa ok film serier mm är direktsänt nu vill jag han vaknar ur denna idiot psykos.


    så det han sitter med hela dagen är att hela tiden försöka få det vettigt att det skullle kunna va verkligt. så kom med all fantasi hur tex gandalf skullle kunna säga hej på dig i soffan där håll i hatten äventyret börjar.


    visst man kan säga räcker med att nån i framtiden har en tidsmaskin sen gör om scenen bakåt i tiden, problemet är att det gandalf säger till min vän aldrig skulle bli godkänt. han har sett skådesåelare och sig själv med annorlunda ansikte. tex näsan för stor lider med han då detta hållt på sen 2011 det räcker med idiotin men snälla använd all din fantasi och försök få ihop det att det fungerar dvs hallucinerar en helt ny scen i en film men tex näsan på travolta är för stor och flera scener är annorlunda för min vän i pulp fiction. använd all fantasi folk från framtiden har gjort detta på nåt sätt. tja er fantasi är gränsen. andra dinensioner string teorier använd vad som helst bara det låter halv vettigt. ex bara ändra en scen funkar ju beroende på hur scenen är ändrad bara tidsmaskin och tillgång till person som skrev manuset. han har åxå hallucinerat i tecknade filmer har nån ide hur det skulle gå att fixa i verkligheten.


    han är rädd rösterna kommer tillbaka om han slutar tro på att tv är direktsänt. men om han säger till rösterna testade allla dessa fantasi metoder och INGEN FUNGERAR ATT ENS FÅ ATT låta verklig. lovar jag har försökt många teorier men kör alltid fast. om det inte bara är en scen då behövs bara tidsmaskin och tillgång till manus. Men hur kan de hallisar veta vad min vän tänker genom en tv i filmen pulp fiction.


     


     

  • Svar på tråden Min vän har en Verklighetsuppfattning som är psykos för oss andra hjälp mig hjälpa honom alla kan hjälpa här läs mer
  • Anonym (Psykos)

    ps ville tillägga gör dig inte lustig på min väns bekostnad som typ droger då får man skylla sig själv tycker röster från 2003 till 2020 july kommit och gått. är straff nog. och säga får skylla sig själv om han ville ha tv film hallisarna kvar. så vill han det inte längre. och tänk själv hur coolt det skulle va om din favorit sångare sjunger en sång med exakt denes röst men du vet sången inte går så och handlar om dig.

  • Anonym (Anonym)

    Du skriver tyvärr väldigt långt så jag orkade inte läsa allt, och det är inte så sammanhängande allting heller, men så länge din kompis inte är en fara för sig själv eller andra kan man inte påtvinga honom hjälp. Han måste själv gå till psyk och be om hjälp i så fall. Prata med honom! Fattar han ens att det inte är på riktigt? Om han inte lider av det så kanske det inte finns så stort behov av vård heller.

  • Anonym (jag)

    Eh va? Kan du försöka översätta den där röran till begriplig svenska så kanske det blir lättare att ge något råd.

  • Anonym (pppp)

    Ja det var wall of text, TS :) 

    Men mitt korta svar är: personen behöver få hjälp av psykiatrin! Det är enda sättet. (har en person i min närhet med schizofreni och det var ungefär så där, tills hen fick hjälp. Hen blev tvångsintagen på psyket för hen vägrade ta hjälp, men till slut blev det så och det var det bästa som hade kunnat hända) 

    Skriver du om dig själv? För du låter minst sagt lika snurrig som "kompisen". 

  • Anonym (A)
    Anonym (jag) skrev 2020-10-09 11:07:57 följande:
    Eh va? Kan du försöka översätta den där röran till begriplig svenska så kanske det blir lättare att ge något råd.
    Håller med
Svar på tråden Min vän har en Verklighetsuppfattning som är psykos för oss andra hjälp mig hjälpa honom alla kan hjälpa här läs mer