• Sun 11 Oct 2020 05:49
    1119 visningar
    18 svar
    18
    1119

    Varannan vecka mamma

    Vi delar halva veckan var. På mitt jobb fortsätter schemat med samma jämna och ojämna veckor, det blir alltså 2 veckor på rad med samma schema (dock är det ju julschema så det spelar ingen roll). Vi bestämde gemensamt på jobbet att vi skulle ha samma schema nästa år, alltså behålla jämna och ojämna veckor som de var och inte låta det rulla, eftersom flera av oss har åtaganden som är knutet till veckor. Om mitt ex hade velat vända på veckorna hade jag också sagt nej, eftersom jag jobbar mycket mer den veckan jag inte har barnen så det hade blivit helt fel! Kan det vara något sådant som ligger bakom? Nu har iofs jag och mitt ex en god kommunikation så vi pratar om sånt här långt i förväg men jag vet ju såklart att vissa vägrar kommunicera och bara vill sätta käppar i hjulet för exet...

  • Mon 12 Oct 2020 08:06
    #13
    ipal skrev 2020-10-11 22:11:19 följande:

    Ååååååå!! Jag undrar exakt samma! Hur gör ni när jämn vecka plötsligt blir ojämn?! Lyft frågan med exet och även särbons ex, och båda är supergriniga och tänker minsann inte ändra vecka.

    Detta verkar kunna leda till att jag inte kan jobba kvar på mitt skift på jobbet! Mitt ex tycker att mitt jobb ska anpassa sig, (läs: Region Dalarna...)

    Alltså vad gör man???


    Hur gör ni på jobbet då? Löper det på eller kör ni 2 veckor med samma? Superjobbigt när vuxna människor ska sätta sig på tvären!!
Svar på tråden Varannan vecka mamma