• Litenmenhård

    Att sluta med sina mediciner.

    Hej!

    Jag undrar om det är fler som har slutat med sina mediciner och hur lång tid efter det tog det innan ni mådde "bra" igen. Hur länge sitter medicinerna i kroppen när man har slutat tagit dem och kan man leva som "normalt" även utan de om man har tagit dem i många år?

    Tacksam för svar!


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Att sluta med sina mediciner.
  • Anonym (q)

    Antar att du syftar på mediciner för psykisk ohälsa? (som nu är bättre)

  • Anonym (op)
    Litenmenhård skrev 2020-10-09 21:28:39 följande:

    Hej!

    Jag undrar om det är fler som har slutat med sina mediciner och hur lång tid efter det tog det innan ni mådde "bra" igen. Hur länge sitter medicinerna i kroppen när man har slutat tagit dem och kan man leva som "normalt" även utan de om man har tagit dem i många år?

    Tacksam för svar!


    Psykiatriska mediciner ja. 

    Jag slutade i december 2019 och mår fortfarande inte bra, men det har gradvis blivit bättre. jag mår ändå mycket bättre än jag gjorde första tre månaderna, men det går så sakta att man knappt tänker på det.
  • Litenmenhård
    Anonym (q) skrev 2020-10-09 21:30:21 följande:

    Antar att du syftar på mediciner för psykisk ohälsa? (som nu är bättre)


    Jo, precis. Bättre skulle jag inte vilja säga. Jag mådde hyfsat ok på medicinerna jag tog, men fruktar nu när jag har slutat med de att jag kommer må sämre.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    Anonym (op) skrev 2020-10-09 21:31:21 följande:
    Psykiatriska mediciner ja. 

    Jag slutade i december 2019 och mår fortfarande inte bra, men det har gradvis blivit bättre. jag mår ändå mycket bättre än jag gjorde första tre månaderna, men det går så sakta att man knappt tänker på det.
    Ok. Hur mådde du i början. Blev du jättesjuk när du precis hade slutat med medicinerna?
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (q)

    Varför tänkte du sluta?


     


    Jag har ätit antidepp i omgångar men aldrig haft några större effekter varesig under tiden jag ätit eller när jag slutat :)

  • Litenmenhård
    Anonym (q) skrev 2020-10-09 21:37:05 följande:

    Varför tänkte du sluta?


     


    Jag har ätit antidepp i omgångar men aldrig haft några större effekter varesig under tiden jag ätit eller när jag slutat :)


    Lång historia, men mina mediciner är slut och jag får inga nya.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (op)
    Litenmenhård skrev 2020-10-09 21:34:36 följande:
    Ok. Hur mådde du i början. Blev du jättesjuk när du precis hade slutat med medicinerna?
    Ja, det måste jag nog säga, nu var en av dem lyrica, och den är ju välkänd för att vara jobbig att sluta med, men tror det akuta tog ca 4 veckor eller då.Jag hade ca 2 veckor då jag inte hade kunnat arbeta tex.
  • Anonym (q)
    Litenmenhård skrev 2020-10-09 21:40:10 följande:
    Lång historia, men mina mediciner är slut och jag får inga nya.
    Ah... ja det är ju inte ok men om du trappar ner med de som du har kvar behöver det inte alls bli så allvarliga biverkningar.
  • Litenmenhård
    Anonym (op) skrev 2020-10-09 21:44:15 följande:
    Ja, det måste jag nog säga, nu var en av dem lyrica, och den är ju välkänd för att vara jobbig att sluta med, men tror det akuta tog ca 4 veckor eller då.Jag hade ca 2 veckor då jag inte hade kunnat arbeta tex.
    Den har jag aldrig ätit, men har andra som nog kan bli jobbiga att vänja sig av med.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    Anonym (q) skrev 2020-10-09 21:44:17 följande:
    Ah... ja det är ju inte ok men om du trappar ner med de som du har kvar behöver det inte alls bli så allvarliga biverkningar.
    Nej, jag hoppas inte det i alla fall. .
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (op)
    Litenmenhård skrev 2020-10-09 21:45:48 följande:
    Den har jag aldrig ätit, men har andra som nog kan bli jobbiga att vänja sig av med.
    Vilka är det du tar?
  • Litenmenhård
    Anonym (op) skrev 2020-10-09 21:56:16 följande:
    Vilka är det du tar?
    Elvanse, Mirtazapin, Imovane, Nozinan och sen är det en eller två till som jag inte kommer ihåg namnet på. Jo, Melatonin också.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (op)
    Litenmenhård skrev 2020-10-09 21:45:48 följande:
    Den har jag aldrig ätit, men har andra som nog kan bli jobbiga att vänja sig av med.
    Elvanse var jobbig ett tag, blev väldigt irritabel och trött. Men dte gick långsamt över. Mår mycket bättre sedan jag slutade med elvanse helt ärligt. 
  • Anonym (op)
    Litenmenhård skrev 2020-10-09 22:04:40 följande:
    Elvanse, Mirtazapin, Imovane, Nozinan och sen är det en eller två till som jag inte kommer ihåg namnet på. Jo, Melatonin också.
    Imovane är också jobbig.

    Vad jag hade gjort hade varit att sätta ut nozinan sist, för då kan du ha den att sova på när du sätter ut imovane.
  • Anonym (X)
    Litenmenhård skrev 2020-10-09 22:04:40 följande:

    Elvanse, Mirtazapin, Imovane, Nozinan och sen är det en eller två till som jag inte kommer ihåg namnet på. Jo, Melatonin också.


    Nozinan och Elvanse motverkar varandra, inte bra att kombinera dessa.
  • Anonym (op)
    Anonym (X) skrev 2020-10-26 10:31:18 följande:
    Nozinan och Elvanse motverkar varandra, inte bra att kombinera dessa.
    Fast inte helt ovanligt att få nozinan till natten om man har elvanse. Jag hade så själv.
  • Litenmenhård

    Egentligen ska man ju trappa ner och inte sluta tvärt som jag gjorde. Kroppen fick en smärre kropp och jag har legat nästan apatisk i snart fyra veckor.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    Litenmenhård skrev 2020-10-26 11:18:50 följande:

    Egentligen ska man ju trappa ner och inte sluta tvärt som jag gjorde. Kroppen fick en smärre kropp och jag har legat nästan apatisk i snart fyra veckor.


    *smärre chock*.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
Svar på tråden Att sluta med sina mediciner.