• Fri 9 Oct 2020 21:48
    1441 visningar
    30 svar
    30
    1441

    Tips på en bra hämd

    Tidigare idag hände en sak som fick mig att flippa. Åke till affären för att handla. När jag skulle parkera så väntade jag ut en bil som höll på att backa och dra. När jag sen är på väg in på parkeringsplatsen så kommer det en gubbe farandes över parkeringsfickan mittemot och ställer sig med fronten mot min front. Han kunde med andra ord ha parkerat mittemot men valde medvetet att fortsätta fram och ta den plats som jag skulle ha.

    Jag gick ur bilen och frågade vafan han höll på med. -Ser du inte att jag är på väg in här? -Först till kvarn får mala sa han åt mig. Jag frågade om han var seriös och han sa -Jajemen, är huvudet dumt så får kroppen lida! Fattar fortfarande inte va fan han menade med det, men han ville väl bara hiva ur sig random klyschor även om det inte riktigt passade in.

    Sen trippade han bara iväg som en liten gubbtupp.

    Jag är själv väldigt mån om folk över lag, även folk jag inte känner, och håller hårt på att man ska vara respektfull mot varandra. Nu sitter jag hemma och kan fan inte släppa skiten. Så jävla irriterad! Jag har hans regnr och har kollat upp vad han heter och var han bor. Sjukt sugen på att koka ihop nån slags hämd åt karln. Nån som har några kreativa förslag? Givetvis så snackar jag inte om något grovt som att skada eller sabotera el dylikt. Snarare nånting fyndigt och roligt bara för att jävlas tillbaka.

  • Svar på tråden Tips på en bra hämd
  • Anonym (Hold my beer)
    Fri 9 Oct 2020 22:00
    #1

    Mitt kreativa förslag är att växa upp lite grann... Släpp det, det var en parkeringsplats!! Och vad du än skulle fundera ut så kommer det inte bli något bra av det ändå.

  • Fri 9 Oct 2020 22:41
    #2
    Anonym (Hold my beer) skrev 2020-10-09 22:00:30 följande:

    Mitt kreativa förslag är att växa upp lite grann... Släpp det, det var en parkeringsplats!! Och vad du än skulle fundera ut så kommer det inte bli något bra av det ändå.


    Tja alltså... Nu är det ju inte just parkeringsplatsen i sig det handlar om utan snarare den typen av beteende som stör mig.
  • Fri 9 Oct 2020 22:52
    #3
    Mr Mellow skrev 2020-10-09 22:41:40 följande:
    Tja alltså... Nu är det ju inte just parkeringsplatsen i sig det handlar om utan snarare den typen av beteende som stör mig.
    Lämna vinglaset och sov på saken, så kan du nog imorgon komma fram till att det är ditt beteende som stör. God natt! Glad
  • Fri 9 Oct 2020 23:37
    #4

    Vilka tråkiga svar du fått hittills....

    Självklart skall detta beteende inte tolereras.

    Vilken nivå på hämnd hade du tänkt dig? Är du villig att riskera fängelse, eller drar du gränsen vid sånt son bara kan ge böter i straffskalan?

  • Anonym (Hold my beer)
    Sat 10 Oct 2020 07:05
    #5
    Mr Mellow skrev 2020-10-09 22:41:40 följande:
    Tja alltså... Nu är det ju inte just parkeringsplatsen i sig det handlar om utan snarare den typen av beteende som stör mig.
    Då kommer du att få ett ganska jobbigt liv. Lär dig att släppa saker istället. Det är vad vuxna, mogna människor gör.
  • Sat 10 Oct 2020 12:31
    #6

    Man kommer stöta på idioter då och då i sitt liv. Bara släpp det. Hämnas du kommer du bara framstå som psykiskt instabil och han kommer inte lära sig någon läxa. Tvärtom kanske ditt galna beteende får honom att rättfärdiga det han gjorde ännu mer.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Gupp)
    Sat 10 Oct 2020 12:48
    #7

    Visst vill man hämnas i det läget?! Jag också!

    Men som övriga sagt är det bättre att släppa det. Tänk på att all tid du lägger på att tänka på honom är tid han stjäl från dig. Låt inte gubbfan få den. Han är bara en liten korv.

  • Anonym (doom)
    Sat 10 Oct 2020 12:51
    #8

    Det är väl bara att diskret dra nyckeln över biljäveln hans ordentligt på båda sidor och sen dra därifrån, så blir han garanterat irriterad.

    Om inte orten är för liten så han vet vem du är förstås.

  • Anonym (Surst­römmin­g)
    Sat 10 Oct 2020 13:09
    #9

    Saften från en burk surströmming i bilens luftintag kan nog lukta illa en stund.

  • Anonym (trams­)
    Sat 10 Oct 2020 13:32
    #10

    Titta på avsnittet av Seinfeld där George hamnar i samma sits, med en annan som vill åt samma plats. Då kanske du fattar hur fånigt du beter dig :)





    Ni hade på ett sätt båda rätt till platsen, så är det. Du få helt enkelt acceptera att han inte tänkte som du. 

Svar på tråden Tips på en bra hämd