• Anonym (Majken)

    Rädd för att få ångest av sex

    Hej!

    Jag träffar en kille som är rädd att få ångest av att vi ses igen. Anledningen till det är att han en gång hade sex mot sin egen vilja och därefter kan få svår ångest efter orgasm. Senast vi skulle ha sex fick vi avbryta för att han under förspelet började få ångest.

    Han säger att han vill ses igen, men ångrar sig alltid i sista minuten. När jag frågade om han är rädd att få ångest av att ses så svarade han; " Ja, kanske lite". Jag skrev något i stil med att rädslor inte försvinner av sig själv om man inte utmanar dem. Så att han en dag slipper känna skam. Fick då till svar; "Kanske sant". Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra och säga för att stötta och hjälpa...

    Han mår inte så bra heller just nu av andra orsaker, men vi har en bra kontakt och han vill gärna sexchatta. Han vill som sagt även ses, men är rädd för det.

    Hur skulle ni ha gjort?

    (Dryga kommentarer undanbedes).

  • Svar på tråden Rädd för att få ångest av sex
  • Anonym (Rakt på sak)

    Han behöver terapi och det kommer att ta lång tid för honom, kanske något år. Låt honom gå sin väg, eller försäkra honom att ni inte kommer att ha sex förrän han är klar med sin terapi.

  • Anonym (GoForIt)

    Har han haft umgänge förrut eller är du hans första närhet han fått känna? Klarar han av så pass intensiv närhet? Ser han upp till dig så pass att han inte bryr sig om sig själv? Har ni för avsikt att bli ihop eller är det kk relation?

    Stycket som kommer här kan bortses om det är kk relation mellan er, men om ni vill bli ihop så måste ni ge varandra tid att växa ihop, det gäller även er närhet. Räcker inte med 1-2 ggr i sängen, kan ta nästan 20 ggr innan det svänger in sig, ingenting ovanligt. Sen definerar inte sex:et ens förhållande heller förvisso, men ni känner er säkra i er själva? Sätter ni egna mål i livet etc?

  • Anonym (Majken)
    Anonym (GoForIt) skrev 2020-10-10 10:33:54 följande:

    Har han haft umgänge förrut eller är du hans första närhet han fått känna? Klarar han av så pass intensiv närhet? Ser han upp till dig så pass att han inte bryr sig om sig själv? Har ni för avsikt att bli ihop eller är det kk relation?

    Stycket som kommer här kan bortses om det är kk relation mellan er, men om ni vill bli ihop så måste ni ge varandra tid att växa ihop, det gäller även er närhet. Räcker inte med 1-2 ggr i sängen, kan ta nästan 20 ggr innan det svänger in sig, ingenting ovanligt. Sen definerar inte sex:et ens förhållande heller förvisso, men ni känner er säkra i er själva? Sätter ni egna mål i livet etc?


    Det skulle ta år och dar att skriva om vår historia, men den kan väl sammanfattas med en berg- och dalbana med både dejtande, stark vänskap och kk-relation.

    Jag vet bara inte vad jag ska göra nu...Ska jag pusha mer på att ses utan några förväntningar på något utan bara föreslå att vi tar det som det kommer? Ska jag backa helt?

    Jag är även osäker på om han ser relationen som en vänsksprelation, tror att han främst förknippar mig med sex i nuläget.
  • Anonym (GoForIt)
    Anonym (Majken) skrev 2020-10-10 11:15:55 följande:

    Det skulle ta år och dar att skriva om vår historia, men den kan väl sammanfattas med en berg- och dalbana med både dejtande, stark vänskap och kk-relation.

    Jag vet bara inte vad jag ska göra nu...Ska jag pusha mer på att ses utan några förväntningar på något utan bara föreslå att vi tar det som det kommer? Ska jag backa helt?

    Jag är även osäker på om han ser relationen som en vänsksprelation, tror att han främst förknippar mig med sex i nuläget.


    Ok nu förstår jag läget. Ett uppenbart svar är att söka sig vidare ty jag tolkar det som att du väldigt gärna vill vara med honom men någedera sida släpper ifrån? Då har ni nog inte så bra förståelse för ert nuvarande förhållande med andra ord? Att bygga kärlek på en hög med missförstånd är verkligen inte bra ty det kommer leda till gräl och en önskan om någonting högre bortom varandra; Jag är rädd för att ni tappar er själva inombords.

    Jag vet att det är ett tufft beslut du står inför men ex bara för att det flörtas lite då å då och ibland skedas betyder det inte att man är påväg att växa ihop. Det måste vara uppenbart att man verkligen umgås och vill ge varandra tid. Det är givetvis en spännande och kul tid den första men det känns som att ni befinner er där ännu efter ett långt antal dejtande?
Svar på tråden Rädd för att få ångest av sex