• Anonym (Liselott)

    Sambon vill vara ifred mitt på natten..

    Är det jag som är jobbig eller är det sambon som är skum?

    Mitt på natten vaknar han och säger att han inte kan andas så han går ner till soffan. Jag är rädd o sova i sovrummet själv då det finns möss där men med honom somnar jag, inte själv då jag analyserar alla ljuden där.

    Han går ner så går jag med ner, så blir han arg o säger att han vill vara ifred för han kan inte andas (kvavt ibland in sovrummet) och att han ska upp tidigt till jobb och går upp igen o lägger sig i sovrummet och ber mig sova någon annan stans.

  • Svar på tråden Sambon vill vara ifred mitt på natten..
  • Dexter dot com
    Anonym (Liselott) skrev 2020-10-11 04:41:26 följande:

    Är det jag som är jobbig eller är det sambon som är skum?

    Mitt på natten vaknar han och säger att han inte kan andas så han går ner till soffan. Jag är rädd o sova i sovrummet själv då det finns möss där men med honom somnar jag, inte själv då jag analyserar alla ljuden där.

    Han går ner så går jag med ner, så blir han arg o säger att han vill vara ifred för han kan inte andas (kvavt ibland in sovrummet) och att han ska upp tidigt till jobb och går upp igen o lägger sig i sovrummet och ber mig sova någon annan stans.


    Om han har svårt att sova och behöver vara själv så bör du ju naturligtvis låta honom vara ensam. Han behöver reda ut varför han ha andningssvårigheter och ni behöver kontakta Anticimex så ni blir av med mössen.
  • Anonym (trams)

    Hm, du följde alltså inte efter honom för att du var orolig över att han inte kan andas, utan du ville bara ha sällskap för du är rädd, vuxna människa, att sova ensam?
    Nej detta tror jag inte på. 

  • Anonym (Milla)

    Om problemet bara är att det är kvavt kan ni ju öppna fönstret, men det kanske finns fler faktorer som gör att han inte sover bra i sovrummet? Själv störs jag av ljudet av andra människors andhämtning så jag sover mycket bättre ensam oavsett luftkvalitet. Jag har senaste åren sovit ömsom i soffan, ömsom på en madrass i köket - inte optimalt, men just nu de bästa alternativen vi har. Ta en diskussion med honom där ni utgår ifrån hurdana ni faktiskt är, inte hur ni önskar att ni vore, och försök att hitta en lösning som gör att ni båda kan sova gott!

  • Anonym (ida)

    Låt din sambo vara ifred när han vill, och väx upp, annars kommer du förmodligen inte ha nån sambo kvar och behöver sova ensam varje natt.

  • Anonym (Ing)

    Jag tänker att han kanske har ångest. Hur som helst måste du låta honom vara ifred när han ber om det.

  • Anonym (Samma)

    Nu kan jag visserligen andas på natten, men sover otroligt mycket bättre ensam än med någon annan i närheten. Har en lite klängig sambo som gärna tassar efter om jag flyttar mig vilket stör mig väldigt, blir såklart inte arg men i alla fall frustrerad då jag kan tycka att påtvingad närhet är lite panikframkallande. Låter din sambo vara när han lägger sig någon annanstans. Och jobba på din rädsla för möss, de är verkligen inget hot mot dig. Sov med öronproppar så slipper du höra alla ljud.

  • Anonym (Kvinna 39)

    Se till att vädra sovrummet och ta dit Anticimex, han kanske är allergisk mot mössen och får svårt att andas pga det. Och låt honom vara ifred om han går ur rummet! Du får se till att lära dig sova på egen hand nu när du är vuxen tills ni hittat en lösning på problemet.

  • Anonym (Mimmi)

    Sov själv i vardagsrummet och låt sambon sova själv i sovrummet.
    Att hänga som ett plåster efter honom när han vill vara ifred är ju inte klokt.

    Själv krävde jag eget sovrum när jag blev sambo, jag kan inte sova tillsammans med något.

  • Anonym (Blä)

    Vad bor du på för skitställe egentligen!? MÖSS?? RING ANTICIMEX!! DET ÄR VÄL DET FÖRSTA MAN GÖR? INTE LIGGER MAN DÄR OCH FÖRSÖKER SOVA BLAND MÖSS!? JAG SKULLE TAGIT IN PÅ HOTELL!

  • Anonym (A)
    Anonym (Mimmi) skrev 2020-10-11 11:17:25 följande:
    Sov själv i vardagsrummet och låt sambon sova själv i sovrummet.
    Att hänga som ett plåster efter honom när han vill vara ifred är ju inte klokt.

    Själv krävde jag eget sovrum när jag blev sambo, jag kan inte sova tillsammans med något.
    Håller med
  • nernu

    Kan ni prata om varandras behov på dagtid? Du verkar behöva mycket närhet och han vill vara ifred. Ni behöver ge och ta lite om det ska funka. Du kan inte kräva närhet hela tiden och han kan inte vara ifred hela tiden.

Svar på tråden Sambon vill vara ifred mitt på natten..