• Sun 11 Oct 2020 10:39
    620 visningar
    6 svar
    6
    620

    Elonva,erfarenheter?

    Kort och gott. Fått utskrivet Elonva nu inför mitt 4:de ivf.
    Nån som har prövat och vill berätta hur det gick? Har stora problem med fragmenterade ägg,enligt läkaren skulle detta preparat kunna hjälpa för att få bättre äggkvalitet. Man kan ju alltid hoppas Glad

  • Svar på tråden Elonva,erfarenheter?
  • Fri 16 Oct 2020 19:52
    #3
    Dhalia skrev 2020-10-16 18:15:17 följande:

    Läste lite på Fass om de och förstod inte riktigt. Ska man ta det först och sedan fortsätta med ett annat follikelstimulerande som gonal f eller menopur? Jag ska också göra ett 4e IVF och har de två första IVF använt gonal f men fick väldigt dålig utveckling på embryon. Det tredje gjorde vi med Menopur och då ficl vi åtminstone 2 st bra embryon.


    Jo,man tar Elonva på andra blödningsdagen,den ska sen hålla i 7 dagar. Skönt att slippa sprutor några dagar iallafall...Men sen ska jag göra ett UL på dag 6-8 och utefter hur det ultraljudet ser ut har jag fått utskrivet Menopur för att ytterligare stödja äggblåsornas utveckling. Enligt min läkare är det 30% av alla kvinnor som det räcker med Elonva sprutan bara :)

    Jag har fått helt ok antal äggblåsor båda gånger med Gonal F,prövar Menopur på andra ivf försöket. Då var de flesta äggblåsor omogna vid ÄP. Men ska ge Menopur en till chans nu.

    Hittills har ingen av varken gonal-f eller menopur dock kunnat motverka att alla ägg i hög grad blir fragmenterade. Väldigt frustrerande.

    Så nu hoppas jag att Elonva kan hjälpa lite iallafall. Får oxå pröva äta DHEA denna gång.

    När börjar du ivf nr 4?
Svar på tråden Elonva,erfarenheter?