• Anonym (E92)

    styvdotter som besatt

    Hjälp....

    Jag vet inte ens vart jag ska börja ich historien är lång..

    Jag och min sambo fick barn i januari, han har 2 barn sen innan som är 7 och 9 år, yngsta är en flicka och äldsta en pojke.

    Vi flyttade ihop i februari så allt gick rätt fort, saken är den att min styvdotter är som besatt av mig, hon ska göra allt som jag gör och vill bara vara med mig, sitta bredvid mig, spela spel med mig åka iväg själv med mig ja allt.

    Till saken hör att jag tycker att deras pappa är noll engagerad i dom, han har helt enkelt inte tid. En lördag kan han lägga sig i soffan med telefonen i flera timmar och vara sådär telefonparalyserad, när barnen frågar något eller pratar med honom så är de enkelt ?mm jag ser, jaa jättebra, jaaa...? han suckar och stånkar och verkar tycka livet är piss och har inga problem att helt seriöst säga ?gud vad jag längtar till måndag nu? han gör otroligt stor skillnad på barnen, flickan får göra vad hon vill och terrorisera mig och sin bror i timmar, medans pojken ber henne att sluta sluta sluta tills han blir riktigt arg, han har adhd med inslag av asperger och jag tycker han får stå ut med mycket när det gäller henne. Men när han väl blir arg DÅ rycker pappa in och blir förbannad på

    honom, säger att ingen av dom får godis, när allt var hennes fel? Pojken blir helt förkrossad, går in på toan och gråter och vill ringa till mamma, han får aldrig något utlopp för sina känslor för då är de hot om att telefonen ryker han ska krossa cykeln osv osv när han blir arg..

    Flickan blir svartsjuk på allt jag gör, ska jag åka till en kompis ska hon följa med, får hon följa med sitter hon enbart och tjatar i att vi ska åka hem eller avbryter mig och tycker jag ska leka med henne, försöker jag prata med hennes bror så avbryter hon mig och säger mitt namn 25 gånger så jag blir bara störd i samtalet, sätter han sig bredvid mig så ska hon sätta sig emellan, säger jag att hon ska sätta sig på andra sidan ska hon diskutera i varför hon ska sitta där jag gör. Vill han kramas så sätter hon sig för.

    Hennes lillebror är ännuvärre, försöker jag ens busa med mitt eget barn sätter hon huvudet för och ska ta över, enda sen han föddes har hon sagt så fort hon hållt i honom att ?han tror att jag är hans mamma nu? pratar jag med honom eller leker så ska hon ta över och sliter leksaken ur min hand, hon är med vid vart enda blöjbyte och tjatar i att vi ska smörja honom och tar upp varenda sak i nessecären (temp, nagelsax, nässug) tex och vill prova allt, men då säger jag ifrån att nej du får inte göra dom sakerna för de är det bara hans mamma eller pappa som får göra och de är en gång varje dag, hon ger sig inte. När jag låtit henne smörja så skiter hon i vad jag säger, hon smörjer inte stjärten, hon lägger en stor bit salva på pungen bara för att hon vill känna på den. När min son ska vila måste jag lägga mig med honom och liggamma, men då går hon förbi 100 gånger och kikar in och fråhar sin pappa säkert 10 gånger när jag kommer eller så vill hon ligga med oss, men får vara knäpptyst. vilket hon såklart aldrig fixar.

    Min sambo har erbjudit sig att bara hon och han kan åka iväg men de vägrar hon, hon vill stanna hemma med mig.

    Hon har även konstiga saker för sig som

    att hon hela tiden vill peta på

    sin lillebrors pung eller ?klia? han i ansiktet, men foten, en smutsig fot? Jag får gång på gång på gång säga ifrån och hon gör bara såna saker när pappa inte ser..

    Så nu undrar jag, vad jag gör jag för fel?

    eller vad kan jag göra rätt?

    Jag kan inte leva såhär, jag får varken gå på toa själv eller en öppna ögonen på morgonen utan att hon är på mig som en hök.. Jag vågar heller inte lämna min son med henne.

    Men de gjorde hennes pappa idag, när jag kommer in i sovrummet försöker hon böja på hans nacke.

  • Svar på tråden styvdotter som besatt
  • Anonym (åp)

    Ni har alltså försatt er i sitsen att en 9 årigt barn dominerar er. 
    Det är ni som brister i ert föräldraskap. Framförallt din sambo
    Ni behöver nog professionell hjälp
    Jag hade inte stått ut en sekund till. Jag hade skaffat ett boende för mig och mitt barn när sambon hade sina barn. Han tar ju noll ansvar för dom. Förmodligen behöver han lämnas ensam med dom för att fatta. 
    Jag antar att det är du som får vardagen att fungera även för hans ungar. Din energi och ork ska gå till dig och ditt barn.

  • Anonym (C)

    Låter som en värdelös oengagerad pappa, grattis till att ha skaffat barn med honom.

    Barnen låter som normala barn som varken får uppmärksamhet eller gränssättning. Låter som att särskilt flickan behöver tydligare gränser och mer fyrkantighet, låter som att hon redan bestämmer för mycket för sitt eget bästa. Var tydlig med dina personliga gränser och ta ett rejält snack med pappan så att han steppar upp. Man kan såklart inte ligga på soffan en hel dag när man har barn i den åldern!

  • Anonym (E92)
    Anonym (åp) skrev 2020-10-11 18:52:23 följande:

    Ni har alltså försatt er i sitsen att en 9 årigt barn dominerar er. 

    Det är ni som brister i ert föräldraskap. Framförallt din sambo

    Ni behöver nog professionell hjälp

    Jag hade inte stått ut en sekund till. Jag hade skaffat ett boende för mig och mitt barn när sambon hade sina barn. Han tar ju noll ansvar för dom. Förmodligen behöver han lämnas ensam med dom för att fatta. 

    Jag antar att det är du som får vardagen att fungera även för hans ungar. Din energi och ork ska gå till dig och ditt barn.


    Tack för att du säger det!!!
  • Anonym (E92)
    Tow2Mater skrev 2020-10-11 19:02:11 följande:

    Ar han lika oengagerad i ert gemensamma barn?


    ja de skulle jag vilja påstå..
  • Vanessa89

    Och du valde att föröka dig med en idiot för att....? Och säg nu för fan inte att du trodde han skulle skärpa sig när erat gemensamma barn föddes.

  • Anonym (Greta)

    Det här kanske inte alls gäller din styvdotter, men när jag var liten hade jag en kompis som påminde om det där. Hon sökte hela tiden efter kontakt med vuxna och var gränslös och kunde inte sociala regler.

    Hon hade väldigt knepiga föräldrar. Tror inte hon fick särskilt mycket omsorg. När du berättar om hur hennes så kallade pappa beter sig i kombination med hur hon beter sig kommer jag att tänka på min kompis.

    Det du ska göra är att kräva att han tar hand om sina barn. Har barnen en mamma (de två äldre alltså)? Om han inte bättrar sig måste du nog berätta för henne hur de har det hos sin pappa.

    Vet du hur mamman är? Om det inte är bra hos henne heller behöver nog de här barnen verkligen hjälp.

  • Anonym (Greta)

    Vill du att ditt barn växer upp med en sån man i närheten?

    Behandlar han dig lika illa som han behandlar barnen?

  • Anonym (A)

    Din sambo måste steppa upp och vara en pappa för sina barn, han måste vara den som sätter gränser för dem. Ta ett allvarligt snack med honom att han måste ändra sitt förhållningssätt, det funkar liksom inte att ligga i soffan en hel dag och leka med telefonen när man har barn i den åldern.

  • Anonym (??)

    Du ringer soc och ber om råd imorgon för så här kan ingen av er leva! Du kan fråga hur du ska bete dig utifrån att du är oroad över ditt eget barn, och då kan du beskriva hela er situation. 

    Hur är barnens mamma? Är hon lika dålig förälder som pappan? De behöver troligen stöd från soc, i sitt föräldraskap. Jag tycker väldigt synd om både dottern och sonen. Om mamman är vettig borde de bo bara hos henne. 

Svar på tråden styvdotter som besatt