• Anonym (TS)

    Hur gör man när man inte kan avboka tiden då?

    Min dotter hade en tid på ungdomsmottagningen innan skolan idag jag skulle köra henne! De ringer knappt en timme innan och säger att personalen är sjuk och ger henne en annan tid samma dag vilken hon tackar ja till. När hon berättar det för mig säger jag att den tiden tyvärr inte passar eftersom hon är i skolan då. Motvilligt och efter mycket om och men ringer hon upp dom för att säga det... Men de går inte att få tag på, de ringer upp, kan inte ens lämna ett meddelande. Problemet är bara att tiden de ska ringa upp är efter den bokade tiden. Hur 17 gör man? Jag kan inte godkänna den tiden eftersom det råder skolplikt i vårt land vilket hon också borde tänkt på men uppenbarligen inte gjorde. Ja ja, även fast jag hatar det så får de väl sitta och vänta på henne då när systemet är som det är...

  • Svar på tråden Hur gör man när man inte kan avboka tiden då?
  • Anonym (suck)

    Men snälla nån, man får gå på ett läkarbesök även om vi har skolplikt i landet.

  • Vildbi

    Håller med om att det där systemet är helkasst!

    Men håller med övriga här också; man får gå på läkarbesök, trots skolplikt.

    Du får hålla ungen hemma året om också, men då får du betala vite.

  • Anonym (Lärare)

    Det är klart hon ska gå! Hon behöver inte berätta var hon ska, bara att hon har en läkartid som de kan dubbelkolla med dig om det behövs.

  • Anonym (Filifjonkan)

    Tror inte det är skolplikten som bekymrar ts mest faktiskt (hon borde rimligtvis stött på den intressekonflikten tidigare i livet om krock med skola och läkarbesök) utan tror det är det att den nya tiden inte passar med ts tider eftersom ts skulle köra dottern.

  • Glinda från Oz

    Måste hon gå i skolan när hon är sjuk också eftersom det är skolplikt?

  • Anonym (TS)

    Tack för era svar. Det handlade inte om ett läkarbesök som var tvunget att göras... Tiden passade inte mig men hon kunde åka buss. Har haft tre barn i skolan under många år och är själv lärare så det där vet jag. Men mitt barn har det extremt tufft i skolan och hamnar efter varje vecka, hon behöver vara där. Hon är inte sjuk.

    Problemet löstes idag av att hon ljög för mig och åkte ändå men frågan kvarstår- hur ska man göra om man inte kan komma när tiden inte går att avboka?

  • Anonym (E)
    Anonym (TS) skrev 2020-10-12 18:10:35 följande:

    Tack för era svar. Det handlade inte om ett läkarbesök som var tvunget att göras... Tiden passade inte mig men hon kunde åka buss. Har haft tre barn i skolan under många år och är själv lärare så det där vet jag. Men mitt barn har det extremt tufft i skolan och hamnar efter varje vecka, hon behöver vara där. Hon är inte sjuk.

    Problemet löstes idag av att hon ljög för mig och åkte ändå men frågan kvarstår- hur ska man göra om man inte kan komma när tiden inte går att avboka?


    De flesta har olika knappval i början varav ett är "avbok". Där man kan lämna röstmeddelande. Sen finns ju 1177 också.
Svar på tråden Hur gör man när man inte kan avboka tiden då?