• Anonym (Stefan)

    Anknytning

    Har barn med ett ex. Detta ex har vuxit upp med drickande föräldrar. Hon har aldrig sett sina föräldrar ta på varandra eller ens visa omtanke mot varandra,hennes ord. Man pratar inga känslor,man gråter definitivt inte,sarkasm och ironi speglar förhållandet med föräldrarna. Exet har berättat om hemska saker under hennes uppväxt relaterat till alkohol. För exet är sex oerhört viktigt,så visar man omtanke typ. När exets morfar dog så skickade exets mamma ett sms till exet om detta. Sen va det bra med det.

    Vårt barn. Hon har sagt hon onanerat bredvid barnet när han sovit. Hennes vibrator ligger öppet i sovrummet,stora skämtdildos ligger öppet i köket,när jag var där gav hon vårt barn en skämtdildo att leka med. Hon bara flinade när jag sa ifrån. Hon frågade mig om barnet tittar mig mkt mellan benen för hon upplevde att han gjorde det på henne. Hon skämtar ibland om sonens penis. Frågar mig hur stor penisen jag tror blir när han är vuxen. Hon tyckte sonens penis var liten då vi i somras var och badade ute,det var kallt i vattnet och penisen krympte lite.

    Jag är inne som hobbypsykolog och tror mitt ex har otrygg anknytning. Dessutom sexfixerad.

    Vad tror ni och hur ska jag gå vidare med detta?

    Har själv pratat med henne om att gå och prata med någon. Har oxå tagit upp hennes uppväxt med drickande föräldrar. Hon slår ifrån sig och går i försvar.

    Gör allt jag kan för min son!

  • Svar på tråden Anknytning
  • Anonym (Anonym)

    Jag tycker att du ska spela in sådana samtal och spara sms där ni diskuterar de här sakerna, du kan till och med initiera sådana samtal själv och spela in på telefon. Samla bevismaterial och ansök om enskild vårdnad, eller åtminstone att du ska vara boendeförälder och att hon ska ha övervakade besök.

  • Anonym (hj)

    Anknytningen är väl mindre viktig det viktiga är att hon är gränslös och behöver akut hjälp med det. Eller sonen behöver mest.

  • Anonym (hj)

    Hur gammalt är barnet?

    Om barnet är under två kanske jag tycker det är mindre konstigt. Dock skulle jag inte onanera bredvid mitt barn, men det har hänt att jag och min partner haft sex när barnet sovit i säng bredvid. Försiktigt under täcket då.

  • Anonym (Stefan)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-10-12 09:10:46 följande:

    Jag tycker att du ska spela in sådana samtal och spara sms där ni diskuterar de här sakerna, du kan till och med initiera sådana samtal själv och spela in på telefon. Samla bevismaterial och ansök om enskild vårdnad, eller åtminstone att du ska vara boendeförälder och att hon ska ha övervakade besök.


    Har pratat med familjeenheten om detta. Det är en svår sits för dom då jag inte har några bevis,foton,inspelningar etc. ord lär väl stå mot ord i slutändan. Exet och jag har ingen kommunikation idag och hon svarar inte på det jag skickar till henne. Familjeenheten vill se vissa ändringar när hon har vårt barn och de kommer att orosanmäla om exet inte visar att hon vill ändra dessa saker.

    Mig svarar hon inte iaf.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Stefan) skrev 2020-10-12 11:34:37 följande:
    Har pratat med familjeenheten om detta. Det är en svår sits för dom då jag inte har några bevis,foton,inspelningar etc. ord lär väl stå mot ord i slutändan. Exet och jag har ingen kommunikation idag och hon svarar inte på det jag skickar till henne. Familjeenheten vill se vissa ändringar när hon har vårt barn och de kommer att orosanmäla om exet inte visar att hon vill ändra dessa saker.

    Mig svarar hon inte iaf.
    Så du menar att hon inte ens svarar när du ringer? För om du har en hyfsat modern mobil så kan du ju spela in de samtalen menar jag. Du får be Familjerätten kalla till möte och påpeka hennes kraftiga motsträvigheter och försvårande av kommunikation så du kan påbörja en process om enskild vårdnad då. Jättebra att de är med i matchen!!
  • Anonym (Stefan)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-10-12 16:43:35 följande:

    Så du menar att hon inte ens svarar när du ringer? För om du har en hyfsat modern mobil så kan du ju spela in de samtalen menar jag. Du får be Familjerätten kalla till möte och påpeka hennes kraftiga motsträvigheter och försvårande av kommunikation så du kan påbörja en process om enskild vårdnad då. Jättebra att de är med i matchen!!


    Familjeenheten tyckte jag skulle messa annars kan hon gå i försvar eller så. Jag gör som de säger. De vet oxå om att hon ignorerar mig när det gäller barnet. Han på familjeenheten var väldigt förstående dock har han bara hört min sida av historien men han kunde ändå peka ut saker som absolut inte var bra för barnet. Saker som jag tagit upp med exet men som hon vägrat lyssna på.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Stefan) skrev 2020-10-13 09:39:57 följande:
    Familjeenheten tyckte jag skulle messa annars kan hon gå i försvar eller så. Jag gör som de säger. De vet oxå om att hon ignorerar mig när det gäller barnet. Han på familjeenheten var väldigt förstående dock har han bara hört min sida av historien men han kunde ändå peka ut saker som absolut inte var bra för barnet. Saker som jag tagit upp med exet men som hon vägrat lyssna på.
    Det låter som att nästa steg verkligen är att ansöka om att bli boendeförälder då som jag skrev förut, och kanske enskild vårdnad. Familjerättens uttalande lär du ha på din sida i alla fall!
  • Anonym (Stefan)

    Ska på möte hos dom igen denna vecka. De kommer göra orosanmälan om inte exet gör åtgärder så hon får ju chansen att göra saker vilket jag skrivet till henne.

    Jag är inte ute efter hel vårdnad eller sätta dit nån. Jag var hos familjeenheten för att berätta hur barnet har det i vardagen och vad de tkr om det.

    Fanns uppenbarligen saker de ogillade skarpt och det går helt enkelt inte gå i försvar och ignorera då.

  • Anonym (Stefan)

    Nu är det igång. Socialen kommer starta en utredning då de tkr det är så allvarligt. De sa jag kunde hämta barnet hos henne om jag kände stark oro.

    Ska mkt till för att göra det men tanken finns...

Svar på tråden Anknytning