• Anonym (Verkligen Nyfiken)

    Hur gör ni som har många olika sexpartners?

    Hur gör ni som har många olika sexpartners när ni träffar en ny sexpartner? Begär ni att hen visar upp intyg på att hen inte har några könssjukdomar, eller litar ni bara på hen? Och, om ni begär intyg, gör ni då det med jämna mellanrum (eftersom hen ju kan bli smittad efter hen har testat sig)? Jag menar, om man rör sig i kretsar där alla har sex med alla eller vad man ska säga så är ju risken för sjukdomar större, inte för att ni är sämre människor eller slarvar mer eller nåt utan för att ju fler olika människor man träffar och har sex med, desto större är ju sannolikheten att nån av dem har en sjukdom. Jag skriver alltså inte detta för att klaga på eller nedvärdera er som ligger med många olika, utan jag är verkligen nyfiken. Jag hade gärna utforskat sex mer, men är jätterädd för alla sjukdomar...

  • Svar på tråden Hur gör ni som har många olika sexpartners?
  • MammAmma

    Man nyttjar de skydd som finns till buds, hoppas på det bästa och antagligen hör man inte till den neurotiska sorten när det kommer till sjukdomsrädsla.

  • Anonym (Verkligen Nyfiken)
    MammAmma skrev 2020-10-13 16:47:14 följande:

    Man nyttjar de skydd som finns till buds, hoppas på det bästa och antagligen hör man inte till den neurotiska sorten när det kommer till sjukdomsrädsla.


    Bra svar, det är ju bara det som har hindrat mig... att jag hör till den neurotiska sorten... det är jävligt trist om jag ska va ärlig
  • Anonym (Siri)

    Självklart skyddar man sig, allt annat vore idioti. Och alla människor ligger inte runt. Jag läste nånstans att snittet är 2,5 partners per år.

    Vanligast är faktiskt att ha hyfsad koll på vilka en ny person dejtat/varit ihop med, att träffas random på krogen eller okänd på Tinder är inte så vanligt som folk inbillar sig. Och ju äldre man blir ju bättre koll har man på vem man ligger med och vilken historia den har med sig av gamla ex etc. Man blir helt enkelt jäkligt kräsen ju äldre man blir. Jag är 43 år och har legat med 4 personer sedan jag skilde mig för 4 år sedan... Alltså 1 om året.. Jag vet att jag är frisk och är dessutom steriliserad och jag kräver kondom. Problemet löst.. Nu den sista killen blev min partner och jag vet att han är frisk och inte legat sedan hans egen skilsmässa för snart 5 år sedan.

  • Tecum

    Det jag undrar är hur ni singlar som dejtar mycket gör nu i coronatider? Kör ni på som vanligt, har ni tagit en paus eller kräver ni att dejten är testad negativt. Hålla avstånden går ju bort...

  • Anonym (Testa)

    Ev ny sexuell partner ska testa sig, och då skulle jag passa på också. Och vill hen visa resultatet så får hen, men om hen bara säger resultatet så litar jag på det. Hey, jag ligger inte med folk jag inte litar på, liksom.

    Och oavsett så skulle vi köra med kondom om det är en kille. Min sambo är den enda jag har oskyddat sex med.

    Man kommer långt med försiktighet. Vi har aldrig haft könssjukdomar.

  • Anonym (Verkligen Nyfiken)
    Anonym (Siri) skrev 2020-10-13 17:26:21 följande:

    Självklart skyddar man sig, allt annat vore idioti. Och alla människor ligger inte runt. Jag läste nånstans att snittet är 2,5 partners per år.

    Vanligast är faktiskt att ha hyfsad koll på vilka en ny person dejtat/varit ihop med, att träffas random på krogen eller okänd på Tinder är inte så vanligt som folk inbillar sig. Och ju äldre man blir ju bättre koll har man på vem man ligger med och vilken historia den har med sig av gamla ex etc. Man blir helt enkelt jäkligt kräsen ju äldre man blir. Jag är 43 år och har legat med 4 personer sedan jag skilde mig för 4 år sedan... Alltså 1 om året.. Jag vet att jag är frisk och är dessutom steriliserad och jag kräver kondom. Problemet löst.. Nu den sista killen blev min partner och jag vet att han är frisk och inte legat sedan hans egen skilsmässa för snart 5 år sedan.


    Ja, det är klart att man använder skydd, men det räcker ju bara så långt. Sen om det är vanligt eller inte att ha många olika partners och ons bryr jag mig inte om, jag är nyfiken hur de som faktiskt har många olika partners gör, inte om de växer på träd. Men tack för svar ändå!
  • Anonym (Verkligen Nyfiken)
    Tecum skrev 2020-10-13 17:57:33 följande:

    Det jag undrar är hur ni singlar som dejtar mycket gör nu i coronatider? Kör ni på som vanligt, har ni tagit en paus eller kräver ni att dejten är testad negativt. Hålla avstånden går ju bort...


    ja, det är ju ytterligare en aspekt.
  • Anonym (Verkligen Nyfiken)
    Anonym (Testa) skrev 2020-10-13 18:53:22 följande:

    Ev ny sexuell partner ska testa sig, och då skulle jag passa på också. Och vill hen visa resultatet så får hen, men om hen bara säger resultatet så litar jag på det. Hey, jag ligger inte med folk jag inte litar på, liksom.

    Och oavsett så skulle vi köra med kondom om det är en kille. Min sambo är den enda jag har oskyddat sex med.

    Man kommer långt med försiktighet. Vi har aldrig haft könssjukdomar.


    Så du kräver alltså att en ny partner testar sig innan ni har sex, och du testar dig också? Hur ofta ska hen testa sig igen sen då? Varje gång hen i sin tur ligger med nån ny? Jag skulle som sagt vilja utforska lite mer... om det är allmänt att man alltid testar sig inför varje ny partner, alltså om det är så "det går till" bland dem som har många partners, att det liksom är en allmän oskriven regel, ungefär som det är en allmän oskriven regel att man alltid har skydd, så kanske jag skulle våga mig på lite mer.
  • Anonym (Testa)
    Anonym (Verkligen Nyfiken) skrev 2020-10-13 19:25:05 följande:

    Så du kräver alltså att en ny partner testar sig innan ni har sex, och du testar dig också? Hur ofta ska hen testa sig igen sen då? Varje gång hen i sin tur ligger med nån ny? Jag skulle som sagt vilja utforska lite mer... om det är allmänt att man alltid testar sig inför varje ny partner, alltså om det är så "det går till" bland dem som har många partners, att det liksom är en allmän oskriven regel, ungefär som det är en allmän oskriven regel att man alltid har skydd, så kanske jag skulle våga mig på lite mer.


    Ja, det kräver jag. Sen testar vi oss när det känns relevant. Låter iofs som att jag ligger runt massor, men riktigt så är det inte. Men har möjligheten, och därmed är våra överenskommelser tydligt diskuterade.

    Jag kan bara bestämma över mig själv, och komma överens om saker med personer jag är i nån slags fast relation med. Skulle någon visa sig vara oärlig om skydd eller liknande så slutar jag ha sex med hen. Inte värt risken.

    Du behöver ha dina önskemål klara och tydliga. Och sen kommunicera dem till ev blivande sexuella partners.
  • Anonym (Charmören)

    Testa sig? Vem orkar vänta på sådant när man är kåt.

Svar på tråden Hur gör ni som har många olika sexpartners?