• Tue 13 Oct 2020 23:10
    371 visningar
    7 svar
    7
    371

    Dumt att ta ett säsongsjobb?

    Hej!
    Blev erbjuden säsongsjobb under vintern, dvs en tjänst som löper ut i April. Har för nuvarande anställning på en arbetsplats jag arbetat på i 3 år. Det nya stället skulle erbjuda mig en högre timlön, samt ett garanterat antal timmar per vecka. 

    Det har ju då blivit ett dilemma av det här, jag erbjuds en tjänst som är tilltalande, och gynnar mig mer i ett par månader, och jag vill ta denna tjänst! Men samtidigt känns det som att jag skjuter mig själv i foten genom att eventuellt bli arbetslös i April. Finns säkerligen bra chanser att komma tillbaks igen efter avslutad säsong dock.

    Eller ska jag tacka nej, avvakta och fortsätta söka andra jobb? Är 19 år och tog studenten i somras, känns som att man borde ta chansen, men känns riskfullt i dessa tider...

  • Svar på tråden Dumt att ta ett säsongsjobb?
  • Thu 15 Oct 2020 00:19
    #1

    puttar upp denna tråd :)

  • Thu 15 Oct 2020 07:37
    #2

    Hur ser din livsplan ut, för 2021 och senare?

    Vad har du för omkostnader, hur beroende av en fast inkomst är du?

  • Thu 15 Oct 2020 18:08
    #3
    Kjell2 skrev 2020-10-15 07:37:54 följande:

    Hur ser din livsplan ut, för 2021 och senare?

    Vad har du för omkostnader, hur beroende av en fast inkomst är du?


    Planen för 2021 är väl främst att jag ska läsa en kurs på distans via komvux, vill plugga mot hösten så det är väl ambitionen. Ganska beroende av fast inkomst, då jag har bil och andra utgifter.. kan inte stå utan jobb
  • Thu 15 Oct 2020 18:59
    #4
    thvall skrev 2020-10-15 18:08:39 följande:

    Planen för 2021 är väl främst att jag ska läsa en kurs på distans via komvux, vill plugga mot hösten så det är väl ambitionen. Ganska beroende av fast inkomst, då jag har bil och andra utgifter.. kan inte stå utan jobb


    Är du beroende av vettig inkomst känns det riskabelt att hoppa av ett stabilt jobb för ett tillfälligt. Speciellt om arbetsmarknaden är osäker.
Svar på tråden Dumt att ta ett säsongsjobb?