• Hejhejhejhej12346

    Jag har ett hemligt förhållande med min ”styv bror”

    Hej! Jag är 19 år och för isch två år sedan blev min pappa tillsamans med min pojkväns mamma. Vi var då inget par och under dessa två år hade vi träffats kanske 7gånger. Han är 21 år och bor själv. Vi har alltså aldrig bott ihop. Vi hade inte ens träffats när dom förlovade sig. För några dagar sedan så gifte dem sig. Jag har panik. Att vi ens fattade tycke för varandra var för att vi som ?familj? åkte utomlands ihop och under de 3 veckorna som var så umgicks vi varje dag och kom varandra närmre. Vi har varit tillsamans i typ 3 månader bakom deras rygg för vi vågar inte berätta. Dem kom på oss kyssas när vi var utomlands och dem blev arga över det. Fattar deras situation men samtidigt älskar jag honom och han älskar mig. Hur skulle ni göra om ni var i våran sits? Hur hade ni berättat de för dem? Hade ni berättat?

  • Svar på tråden Jag har ett hemligt förhållande med min ”styv bror”
  • Anonym (å)

    Jag hade väntat med att berätta till jag flyttat hemifrån. Då har jag ett eget hem och en annan självständighet och frihet.
    Jag skulle inte utsätta mig för deras storm samtidigt som jag bor i deras hem,
    Var rädd om dig.

  • Anonym (Elsa)

    Jag tycker inte att ni gör något fel. Ni är inte biologisk släkt och ni har inte vuxit upp tillsammans. Tycker att det var irrationellt av era föräldrar att bli arga. Kanske trodde de att ni strulade utan att det var några djupare känslor och tyckte att det var opassande. Eller så reagerade de så för att det inte passade in i deras familebild, kanske behöver de tid att vänja sig vid tanken.


    Om ni är seriösa med varann så kommer ni ju till slut behöva berätta för era föräldrar. Det är upp till er när ni tycker att det är dags.

  • Tomelilla15

    Tycker inte heller ni gör fel men hade avvaktat länge med att berätta, kanske ett år. Då kan man förklara att det är ett seriöst förhållande.

  • Anonym (helt OK)

    Tror jag är en rätt vanlig situation. Väninnas kille är ihop med sin styvsyster Dom är bara 14

Svar på tråden Jag har ett hemligt förhållande med min ”styv bror”