• Anonym (KillenoTjejen)

    Påväg att flytta men dejtar där jag ännu bor?

    Jag har dejtat ett tag och finner det svårt att tajma med någon jag verkligen gillar; Antingen bor vi inte tillräckligt nära eller så tycker dem att jag inte verkar höra hemma på deras ort.

    Därav har jag bestämt mig för miljöombyte och nu rullar förhoppningsvis livet vidare innåt storstan (jag skulle inte ens flytta till min hemstad om vi pratar dejting).

    Nu dock verkar jag fått intresse från flera håll där jag ännu bor, känns som att livet spelar en nån form av spratt, skitkul. Det jag lärt mig är att inte låta kärlek styra o ställa mina mål i livet och det känns som att så är påväg att ske där jag bor nu.

    Hur skulle ni resonera? Jag vill utvecklas som person, lära mig ett nytt jobb o få uppleva storstan. Men jag känner att om jag börjar veva igång med dejtandet där jag är nu så kommer jag tappa motivationen...

  • Svar på tråden Påväg att flytta men dejtar där jag ännu bor?
  • Anonym (stadiljus)
    Anonym (KillenoTjejen) skrev 2020-10-14 00:11:19 följande:

    Nu dock verkar jag fått intresse från flera håll där jag ännu bor, känns som att livet spelar en nån form av spratt, skitkul. Det jag lärt mig är att inte låta kärlek styra o ställa mina mål i livet och det känns som att så är påväg att ske där jag bor nu.

     Jag vill utvecklas som person, lära mig ett nytt jobb o få uppleva storstan. Men jag känner att om jag börjar veva igång med dejtandet där jag är nu så kommer jag tappa motivationen...


    Du svarar på det själv.
  • Fjäril kär

    Men varför dejtar du då om det inte är det du planerar för?

    Lägg ner dejting och flytta dit du vill bo och så börjar du om och dejta där.

    Hur svårt kan det vara?

  • Anonym (Kvinna 39)

    Jag måste säga att det är väldigt oärligt av dig att dejta när du vet att du ska flytta! Du leker med andras känslor här, så sluta med det och fokusera på ditt kommande liv istället. Eller så är du ärlig med att du bara söker tillfällig kk.

  • Anonym (KillenoTjejen)

    Oj vicken infekterad fråga detta var, så jag är alltså en player helt plötsligt? Så om jag får en matchning på resande fot till Gävle men bor i Sthl å aldrig skulle ta min fot dit uppåt men känner att vi klickar ändå, det är alltså fel?

  • Anonym (Andreas)
    Anonym (KillenoTjejen) skrev 2020-10-14 11:30:41 följande:

    Oj vicken infekterad fråga detta var, så jag är alltså en player helt plötsligt? Så om jag får en matchning på resande fot till Gävle men bor i Sthl å aldrig skulle ta min fot dit uppåt men känner att vi klickar ändå, det är alltså fel?


    Men varför överhuvudtaget göra något sådant om du inte är beredd att satsa helhjärtat? Jag förstår inte hur du tänker där?
Svar på tråden Påväg att flytta men dejtar där jag ännu bor?