• Anonym (Känne­r mig snabbt förvir­rad och dum)
    Wed 14 Oct 2020 01:14
    47 visningar
    3 svar
    3
    47

    Att snabbt må dåligt och förvirrad

    Jag känner mig så snabbt förvirrad och dum. Även om språket är rak och jag svarar med raka svar och om det sker något missförstånd för den andre personen så känner en stor del att det är jag som är den personen som missförstått den andre från början.
    T.ex fick jag ett förslag om dag nästa vecka. I och med att lördag redan är passerat så är det underförstått att personen menar denna lördag som kommer.

    Jag skriver att just vid sex tiden inte går för min del men om tiden är på 14:00 så går det annars kan vi ta det en annan dag, skrev jag. Jag får en snabb respons om vad jag menar för att personen gav förslaget på lördagen.

    Ordet ''förslag'' tolkar jag som om en fråga om det funkar för mig eller inte annars kan vi komma överens en annan dag. Personen frågade dessutom: ''Kan du på lördag?''. Eller är det som så att vi svenskar har ett sådant språ inom arbetslivet att när en person i högre position/chef frågar: Kan du på lördag? Trots att meningen är understryker med fråga + med frågetecken, så betyder det i själva verket: ''Du skall komma på lördag!''. Eller hur fasiken funkar det?

    Jag sa bara att jag inte kan och själv sa att om det sker på em så kan jag annars får det bli en annan dag.

    Jag fick en snabb respons genom nätet vad jag menar för att personen FÖRESLOG lördag.

    Nu sitter jag här. Mår faktiskt dåligt, bekymrad, känner mig dum och förvirrad. Det blir alltid såhär tycker jag.

    Jag sitter här och funderar på om ''FÖRESLÅR'' betyder någonting annat. Frågor som inte är frågor utan betyder istället: ''Du skall vara där på plats vid den tiden!''.

    Jag vet kanske inombords att det inte är så, men en del av mig frågar sådant för mig själv.

    Hur är det hörrni?

Svar på tråden Att snabbt må dåligt och förvirrad