• Anonym (längtan)

    Skaffa sladdis eller ej?

    Jag är 32 år och har en 12 åring och 8åring, fick alltså barn som ung. Jag har älskat att vara mamma under alla år, och nu är barnen bara roliga att umgås med och relativt självständiga. Men så börjar väl min biologiskaklocka ticka på. Senaste året ser jag bara gravida och bebisar överallt, och tanken blir såklart vi skaffar en 3e liten sladdis. Maken var först lite ställd och tänkte att det är väl dumt att börja om igen, nu när dom är så stora. Svårt att hitta på saker som passar alla barnen med så stor åldersskillnad osv. Men sen ändra han sig, nu är det han som tittar på bebiskläder och kommenterar bebisar vi ser. Så vi börja försöka för två månader sedan, och sa mer eller mindre blir det så blir det.


    Men nu sitter jag här och funderar, orkar man igen? Det är ju väldigt skönt att ha all denna egna tid med maken igen, barnen är självständiga och vi kan göra nya sorters utflykter som MBT cykling, vandring, klätterpark osv. Du är vi tillbaka på ruta ett igen i ca 7-8år. Men sen så ändrar jag mig igen, att det går ju att få passning om man skulle vilja åka iväg 2tim med det äldre barnen. Det går att åka allihopa och turas om med de äldre barnen. Samtidigt kommer det enorma suget att få ta hand om en bebis igen. Och så kommer tanken att sladdisen får inga syskon att umgås med, då åldersskillnaden är så stor.. Vad gör man? 

  • Svar på tråden Skaffa sladdis eller ej?
  • twinboymom

    Jag har 6,5åriga tvillingar och en 9årig bonus. Är gravid nu så det blir lite åldersskillnad. Resonerade ungefär som dig. Vi har inga gemensamma barn så mycket handlade om att skaffa ett sådant. Sen det faktum att ingen av oss känt att våra tidigare barns uppväxt blivit som vi tänkt, utan kantrats av ensamståendeskap, ex-bråk mm. Jag känner mig redo med all kunskap om bebistiden man redan har, även om man slänger all nyvunnen egentid och njutning med de äldre barnen i sjön. Mina äldre barn ser mycket fram emot lillasyster, trots en hemsk graviditet med hyperemesis. Ångrar mig ungefär var tredje dag, men i det stora hela så tror jag att det var rätt beslut.

  • Anonym (Mamma till 5)

    Våra 4 barn var mellan 10-16 år när våran sladdis kom (jag var då 33år) kan med handen på hjärtat säga att det är det bästa jag gjort! Jag har alltid älskat att vara mamma men med lillan blev det en helt annan sak. Jag har ett annat lugn/trygghet i mig själv och eftersom jag bara har en liten så har jag oxå mera ork och tid till henne på ett annat sett än när de andra var små, det är ju bara hon och jag på dagarna nör de andra är i skolan. Dessutom är det lite lyx för henne att få bli bortskämd av sina större syskon med .

    Hade gjort om det alla dagar i veckan om jag fick samma val igen <3

  • Anonym (K)

    Vad man gör? Ni skaffar två sladdisar ;).

    Självklart ska ni försöka få en till om ni känner er sugna. Vår sladdis är det bästa som hänt familjen!

Svar på tråden Skaffa sladdis eller ej?