• Thu 15 Oct 2020 04:15
    2938 visningar
    47 svar
    47
    2938

    14 årig dotter vill sova hos kille

    Vår 14åriga dotter vill sova hos en kille i hennes ålder. Jag känner spontant nej, vi vet inte vem han eller föräldrarna är och det är några mil dit han bor (2-3). Jag har erbjudit att han kan få sova här istället men det blev ett absolut NEJ.

    Jag tycker att det svåra är att hon alltid kräver mycket tydliga argument för varför vi säger nej. När vi förklarar så accepterar och eller förstår hon inte våra motiveringar, hur mkt jag än försöker förklara så argumenterar hon emot och situationen blir alltid explosiv från hennes sida.

    Hon mot-argumenterar tills jag inte har några svar kvar lixom.

    Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden 14 årig dotter vill sova hos kille
  • Thu 15 Oct 2020 08:04
    #6

    Tack för era svar! Igår när jag skulle lägga mig ropade hon "god natt och just det mamma, på lovet ska jag åka till xxx och sova där, bara så du vet!" Och jag reser mig ur sängen, går till henne och säger "bara så du vet, så kommer det inte ske. Dessutom ska jag sova nu så vi får ta det imorgon" "men lägg av, varför?!" Jag förklarade att jag vet inte vem han är, vilka föräldrarna är eller nånting. Och egentligen så var det ett rätt korkat svar av mig "ta hit honom istället då så får ni vara här" men hennes spontana reaktion blev "men neeej!".

    Jag försöker alltid förklara ett nej, och i vissa fall kan vi diskutera och komma fram till något som funkar. Mina argument är just de ni skrivit och ja de räcker absolut.

    Jag ska erkänna att jag tycker det är svårt att hitta en balans i hur mycket vi kan mötas halvvägs och hur mycket jag helt enkelt kan säga "nej för jag är vuxen och bestämmer, punkt slut" utan att det ska skada vår relation. Det är helt enkelt svårt att vara tonårsmamma ????

    Egentligen hade jag nog svaret innan jag skrev, men när klockan är runt 04 och tankarna skaver är det lätt att känna sig vilsen.

    Återigen, tack för era svar!

  • Thu 15 Oct 2020 08:33
    #9
    +1

    Det blir absolut ett nej och jag kommer förklara varför. Hon kommer garanterat bli riktigt arg och ledsen och frustrerad, men det är absolut ett nej.

Svar på tråden 14 årig dotter vill sova hos kille