• Anonym (chris­tianFr­ej)
    Fri 16 Oct 2020 23:15
    1306 visningar
    82 svar
    +1
    82
    1306

    Medelålders singelkvinnor - trivs ni med ensamheten?

    Anonym (1) skrev 2020-10-16 23:02:04 följande:

    Man kan väl ha en kk så man får närhet och sex. Det blir ju bättre när det är samma person som man lär känna.


    Nej. Majoriteten av kvinnor vill inte bara ha sex så. Så det var inget bra förslag. Läs trådstarten igen, så fattar du att ditt förslag inte passar henne.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Fri 16 Oct 2020 23:24
    #8
    Anonym (f) skrev 2020-10-16 23:21:00 följande:
    Vilket idiotsvar. Dels var hon inte intresserad av ons, men varför skulle det vara försent om hon hade velat?
    Det kan man läsa mellan raderna.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Fri 16 Oct 2020 23:28
    #9
    -1
    Anonym (f) skrev 2020-10-16 23:21:00 följande:
    Jag skaffade tinder och fick över 100 likes på 30 minuter. Jag vet inte hur gammal ts är och hur hon se rut, men det är LÄTT att få napp för en kvinna. Jag är själv 40+. 
    Det visste jag inte om......     Alltid lär man sig nåt nytt..................... Kräks
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 07:30
    #14
    -1
    Anonym (L) skrev 2020-10-16 23:45:46 följande:
    Jag fyller snart 50 och ser väl ok ut, inga rynkor direkt (lever sunt) och fin figur, fast manlig bekräftelse har jag fått så det räcker och blir över i mina dar. Jag har inget behov av det längre. När jag har nätdejtat har jag fått många svar men jag har inget lust att hålla på med det heller.

    Ignorera sådana inlägg, det är någon som vill provocera bara, inget att bry sig om.
    Ja, ignorera alla svar som inte stryker mothårs.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 07:52
    #16
    sextiotalist skrev 2020-10-17 07:47:19 följande:
    Men från bittra män som har skapat en egen bild från hur kvinnor fungerar.

    Om du läser trådar här så kommer du hitta trådar om kvinnor som saknar sex, kvinnor som älskar sex, kvinnor som inte gillar sex

    Dvs vi fungerar olika

    Själv är jag kring 60 och gillar att ha sex med min sambo sedan nästan 25 år, övriga män är ointressanta. Jag är garanterat inte ensam.

    Sedan var det inte ett inlägg om ts gör rätt eller fel. Dvs inget att stryka medhårs, hon ville ha andras erfarenheter.

    Ts, vet flera kvinnor som valt att leva ensamma efter en separation. Men några har särbos.
    Fast den här tråden handlar om TS. Inte de andra kvinnorna, som är olika henne.
    Hon vill ha en massa uppmuntran, så att allt känns varmt, mysigt och fluffigt. Inga hårda kanter inte. Det blir nog gemytligt i er lilla klubb Hjärta
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 08:26
    #18
    sextiotalist skrev 2020-10-17 08:02:02 följande:
    Och om hon vill ha det, varför inte?

    Om hon väljer ett liv hon mår bra i, fungerar bra, vad tillför en grinig gubbe (gubbe som beteende)?

    Varför får man inte ha ett mysigt, fluffig liv utan hårda kanter ?

    Eftersom ts har ett barn, gått igenom en separation så har hon garanterat mött många kanter i sitt liv.
    Klart man får ha ett fluffigt liv utan hårda kanter. Frågan är om man KAN. Livet är inte smooth sailing för någon.
    Av hennes trådstart att döma så trivs hon bäst själv. Tror det är bäst för män också, om hon är ärlig med det från början. Det finns många män som vill ha närhet. Och SEX! Du vet, det där äckliga och jobbiga som alla män vill ha. (det enda de vill ha?)
    Det är synd om hon skulle lura någon att tro att det kan bli något. Hon vet ju inte ens själv vad hon vill.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 08:56
    #20
    Anonym (f) skrev 2020-10-16 23:21:00 följande:
    Vilket idiotsvar. Dels var hon inte intresserad av ons, men varför skulle det vara försent om hon hade velat?

    Jag skaffade tinder och fick över 100 likes på 30 minuter. Jag vet inte hur gammal ts är och hur hon se rut, men det är LÄTT att få napp för en kvinna. Jag är själv 40+. 

    Det är faktiskt inte svårt att få seriösa förslag heller. Men man ska våga.
    Så otroligt löjligt. Alla män vet att kvinnor har lättare att få ligg. Minns en kvinna jag var intresserad av. Hon berättade att hon skulle ut på krogen och ragga upp en kille och ligga med. När jag inte svarade direkt, så blev hon sur. Hon ville ha en reaktion. Kvinnor är otroligt löjliga.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 09:27
    #23
    Anonym (L) skrev 2020-10-16 23:38:05 följande:

    Jag känner igen det där med sårade kvinnor som är rädda för närhet men jag är nog tvärtom. Jag har haft ett par riktigt dåliga erfarenheter men då dejtade jag medvetet efteråt, trots att jag var rädd, eftersom jag inte ville bli ensam av rädsla. Mitt senaste ex var väldigt krävande på många sätt och visst kände jag en lättnad när det var över, fast inte så att jag är rädd av det skälet.

    Jag gillar sex men i en relation. Jag fäster mig lätt vid människor så jag skulle nog inte kunna ha en kk enbart för sex. Jag har haft en del riktigt bra sex förr men i mina senaste relationer har det varit lite trist, även om mannen har varit nöjda.

    50 shades of grey har jag inte ens läst för den verkar rätt ointressant, S&M i någon sorts vaniljtappning, men jag antar att det inlägget inte var seriöst menat.


    Det som är bra för kvinnor på såna här forum är att ni kan uttrycka att ni känner er sårade, utan att förlöjligas. Ni kan dela tankar med kvinnor med liknande erfarenheter. Det känns bra helt enkelt.
    Det med 50 Shades var inte helt oseriöst menat. Kvinnor längtar efter spännande män, och få ge sig hän. De flesta vanliga män är otillräckliga.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 09:44
    #26
    Anonym (??) skrev 2020-10-17 09:38:57 följande:
    Om du tror att 50 shades är ngt slags drömideal för kvinnor så har du helt fått det om bakfoten. Varför hakar du fast dig på den skithistorien ens? Är du 15 år? 
    Kvinnor drömmer om sånt de inte kan få i verkligheten. Det är därför 50 Shades blev så stort. En fantasi, verklighetsflykt. Och så tar de en titt på hur män är i verkligheten. Otillräckliga, en besvikelse.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 09:46
    #27
    Anonym (??) skrev 2020-10-17 09:38:04 följande:
    Fast du själv har skrivit inlägg som inte passar in med TS trådstart, där du generaliserar friskt om "hur kvinnor är" . Nu plötsligt försöker du mästra andra? 
    Nja, jag ser hur kvinnor skriver med varann i såna här trådar. Det blir som en liten klubb. Lite småmysigt.
    Men det är nog skönt att få lura sig själv lite, så man slipper verkligheten.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 09:54
    #28
    Anonym (f) skrev 2020-10-16 23:21:00 följande:
    Vilket idiotsvar. Dels var hon inte intresserad av ons, men varför skulle det vara försent om hon hade velat?

    Jag skaffade tinder och fick över 100 likes på 30 minuter. Jag vet inte hur gammal ts är och hur hon se rut, men det är LÄTT att få napp för en kvinna. Jag är själv 40+. 

    Det är faktiskt inte svårt att få seriösa förslag heller. Men man ska våga.
    Jag är bitter. En fråga: om ni kvinnor INTE hade lätt att få napp, tror ni att ni skulle vara bittra? Skulle ni vilja byta med män?
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 10:05
    #31
    sextiotalist skrev 2020-10-17 10:02:54 följande:
    Det är DU som är besviken på ditt liv, det är dig kvinnorna uppenbarligen ratar.
    Sant, jag är en av de otillräckliga männen.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 10:12
    #34
    sextiotalist skrev 2020-10-17 10:06:33 följande:
    Det finns garanterat kvinnor som inte får napp, det känns nog jobbigt om de vill ha en relation.
    Men alla vet att kvinnor har lättare att få napp. Så varför en del kvinnor känner ett behov av att "skryta" om det förstår jag inte. Jag tror att om det inte hade varit så lätt för kvinnor att få napp, så skulle ni sakna det. Mycket.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 10:21
    #38
    Anonym (Hanna) skrev 2020-10-17 10:17:06 följande:
    Även om kvinnor som grupp har lättare att finna någon (vet inte om det är så men om) så är det ju lika jobbigt för den enskilda individ som är ofrivilligt ensam. Det blir ju inte mindre jobbigt/tråkigt osv för att "andra kvinnor kan".
    Klart det är, alla vet det. Majoriteten av kvinnor har lättare att få napp än män.
    Och att få napp är viktigt för självförtroendet. Kvinnor älskar att få uppmärksamhet och känna sig bekräftade, åtråvärda. Skulle det försvinna, så skulle kvinnor inte tycka att det var så jävla kul. Nån kanske t om skulle bli bitter.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 10:22
    #39
    Anonym (Hanna) skrev 2020-10-17 10:18:36 följande:

    Men den här tråden handlar väl inte om hur lätt eller svårt män respektive kvinnor har att träffa någon? Den är väl inte till för ännu en sådan diskussion (finns ju gott om såna trådar)?


    Sant. Tråden är för kvinnor. My bad.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 10:27
    #43
    Anonym (Hanna) skrev 2020-10-17 10:24:32 följande:
    den är vinköad till kvinnor men gissar att även män är välkomna för ts om man skriver om trådens ämne.

    Men lite tråkigt att kapa tråden för att skriva om andra saker.

    Är du medelålders och singel och hur trivs du i så fall med det?
    Jag saknar närhet, och längtar efter en kvinna.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 10:28
    #44
    sextiotalist skrev 2020-10-17 10:25:30 följande:
    Ja, en medelålders kvinna frågar andra kvinnor i liknande situation.

    Troligen är svar från bittra män väldigt ointressanta i den frågeställningen.

    Är du lika engerad i frågor om mens, klimakteriet, förlossningar, graviditeter etc
    Nej.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 10:34
    #49
    Anonym (Hanna) skrev 2020-10-17 10:30:57 följande:
    Fysisk närhet endast elleräven annan typ av närhet?
    Helst vill jag ha allt, men även öppen för bara fysiskt. I längden skulle jag må bäst av nåt seriöst, som inte bara är sex.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 10:52
    #51
    Anonym (L) skrev 2020-10-17 10:43:34 följande:

    Det står klart och tydligt i rubriken att jag vänder mig till andra medelålders kvinnor och ändå dyker det upp en man som försöker få tråden att handla om honom, klassiskt. Nej, kvinnor har inte och kommer nog aldrig att få ha en egen mysig klubb utan att det dyker upp en man som ska mansplaina livet och hur kvinnor fungerar för - kvinnor.

    Livet är hårt och orättvist, det vet jag också genom flera svåra erfarenheter, men inte fan sitter jag och gnäller för det och hävdar att världen och män är skyldiga att göra mig lycklig. Det måste man fixa själv, det finns ingen kosmisk rättvisa, det kommer ingen som räddar dig och styr upp ditt liv. Det insåg vi andra när vi blev vuxna.

    Tack för alla andra svar i tråden! Men jag lämnar den nu och det är inte för att jag ?inte orkar höra sanningen? utan för att jag inte orkar bläddra igenom inlägg efter inlägg av ytterligare en manbabys forumterapi.

    Så besvära dig inte med att svara på det här inlägget, jag kommer inte att läsa ditt svar.


    Jag svarar ändå. Jag hoppas att du kommer träffa någon, och att det blir bra. Och jag menar det.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 11:00
    #54

    TS, jag tycker inte du ska lämna tråden om du vill fortsätta prata om detta med kvinnor. Jag ska inte skriva mer här. Kvinnor förstår varann på ett annat sätt.

Svar på tråden Medelålders singelkvinnor - trivs ni med ensamheten?