• Anonym (Liten tjej)
    Sat 17 Oct 2020 07:59
    917 visningar
    36 svar
    36
    917

    Män, ska kvinnan ni dejtar helst ha stor ekonomisk trygghet?

    Fråga till er män som är ute och dejtar. Hur ställer ni er till att kvinnan har god ekonomi? Kanske tjänar det dubbla än er, äger fastigheter och företag, osv? Blir ni avskräckta, spelar det ingen roll eller känns det som ett plus? När ni dejtar, försöker ni luska eller fundera kring om personen äger sitt eget boende eller inte tex? Är nyfiken då jag upplever att mina singelkompisar-tjej verka lägga ganska stor vikt vid detta..

  • Svar på tråden Män, ska kvinnan ni dejtar helst ha stor ekonomisk trygghet?
  • Sat 17 Oct 2020 08:37
    #1
    +3

    I regel så bryr sig en man inte ett skit vad ni jobbar med, har för utbildning osv.

    Vi nöjer oss ganska lätt med en tjej som är attraktiv i kroppen , lojal,  snäll och feminin. Har ett jobb hon gillar och kan försörja sig själv.

    En manlig läkare har inga problem med att gifta sig med en uska, en kvinnlig läkare gifter sig lika eller uppåt.

    En direktör på ett stort företag kan gifta sig med en servitris , osv.. du fattar.

    Det är därför många högutbildade kvinnor idag har problem att hitta någon. Majoriteten vill dejta och ha en kille som är på hennes nivå minst, helst över.

  • Sat 17 Oct 2020 09:09
    #2

    Ekonomin är sekundärt - det viktiga är personen.
    Av någon anledning har alla jag dejtat haft dålig  ekonomi - så vet inte helt hur jag skulle reagera om hon har det mycket gott ställt.

  • Anonym (??)
    Sat 17 Oct 2020 09:56
    #3
    Godisbuske skrev 2020-10-17 08:37:59 följande:

    I regel så bryr sig en man inte ett skit vad ni jobbar med, har för utbildning osv.

    Vi nöjer oss ganska lätt med en tjej som är attraktiv i kroppen , lojal,  snäll och feminin. Har ett jobb hon gillar och kan försörja sig själv.

    En manlig läkare har inga problem med att gifta sig med en uska, en kvinnlig läkare gifter sig lika eller uppåt.

    En direktör på ett stort företag kan gifta sig med en servitris , osv.. du fattar.

    Det är därför många högutbildade kvinnor idag har problem att hitta någon. Majoriteten vill dejta och ha en kille som är på hennes nivå minst, helst över.


    Om din teori stämmer så skulle det betyda att det är därför sura incels som är outbildade och vägrar flytta från sin lilla ort där kvinnorna redan dragit från byn, inte hittar någon? Med andra ord borde de själva också ta sig i kragen, flytta till en ort där de kan gå en utbildning och "lyfta" sig själva ett par hack? 
  • Sat 17 Oct 2020 10:34
    #4

    Jag tycker absolut att ekonomi spelar roll,det är givetvis inte det avgörande men jag vill att min partner har ordnad/stark ekonomi då det möjliggör fler saker. Område och boende, semestrar och generell standard.

  • Anonym (Hmm)
    Sat 17 Oct 2020 12:50
    #5
    -2

    En nivå jag vägrar kliva under är att hon skall kunna stå för 50%. av våra gemensamma utgifter, man gör helt enkelt rätt för sig.

    Sen om hon tjänar, x2, x5 eller x100 mer än mig är i övrigt irrelevant så länge det inte innebär en för hög fokus på det materiella och "att göra karriär". Våra värden som människor finns inte att finna i det vi äger eller vilken titel vi sitter med.

  • Anonym (P)
    Sat 17 Oct 2020 12:54
    #6

    Bryr mig inte alls.

  • Anonym (Kim)
    Sat 17 Oct 2020 18:17
    #7

    Under förutsättning att hon kan hantera pengar, inte är slösaktig eller shoppingberoende, har hennes inkomst eller förmögenhet ingen betydelse.

  • Anonym (carre­ra)
    Sat 17 Oct 2020 18:23
    #8
    Anonym (Kim) skrev 2020-10-17 18:17:13 följande:

    Under förutsättning att hon kan hantera pengar, inte är slösaktig eller shoppingberoende, har hennes inkomst eller förmögenhet ingen betydelse.


    Om hon har förmögenhet OCH shoppar mycket då?
  • Sat 17 Oct 2020 19:25
    #9
    Anonym (carrera) skrev 2020-10-17 18:23:14 följande:
    Om hon har förmögenhet OCH shoppar mycket då? smile2.gif
    Om hon vill slösa bort sina egna pengar är det hennes sak. Men att sätta sig i skuld är big no-no.
  • Anonym (Liten tjej) Trådstartaren
    Sat 17 Oct 2020 20:00
    #10

    Ok. Är detta en fråga ni försöker ta reda på tidigt i dejtandet? Mina tjejkompisar gräver ganska fort kring såna här saker. Om dejten äger boendet, etc.

Svar på tråden Män, ska kvinnan ni dejtar helst ha stor ekonomisk trygghet?