• Anonym (Hghjki)

    Min dotter ska ha kalas

    Hej. Min dotter ska ha 8års kalas och ska då ha 10st sammanlagt. Problemet är att vi får inte plats med alla. Fyra av dom är hennes kusiner. Någon som varit i samma situation?

  • Svar på tråden Min dotter ska ha kalas
  • Anonym (Flower)

    Ja eftersom vi bor litet, brukar hyra lokal eller skicka iväg dom på lekland eller nåt så slipper man stöket hemma

  • Anonym (C)

    Går de i samma klass allihopa? Eller kan kalaset med kusinerna vara en annan dag? Låter ju onödigt att tränga ihop 10 ungar i dessa tider om ni inte har plats.

  • Anonym (2 barns mor)

    I år delar ni upp, kusiner en dag klasskompisar en annan dag.
    Det är för att minska smittspridningen så klart.
    Nästa år kanske ni kan hyra lokal, gympahall brukar vara poppis.

  • Anonym (Anonym)

    Inte för att vara sån men... Du vet att vi fortfarande har corona va, och att det dessutom ökar just nu? Alla som dottern inte umgås med dagligen ändå bör uteslutas, och man blandar inte heller två umgängesgrupper i så fall, t ex kusiner och klasskompisar.

  • Anonym (Toje)

    Ha ett utomhuskalas i en park eller skog nära er. Lek tex kullekar, gör hinderbana och/eller skattjakt så de rör på sig och håller sig varma. Finns det en grillplats kan ni grilla korv och pinnbröd. Ta med termosar med varm choklad osv.

    Var tydliga i inbjudan om att ni kommer att vara utomhus så att gästerna klär sig efter väderlek.

Svar på tråden Min dotter ska ha kalas