• Anonym (AJ)

    Det BRÄNNS!

    Jag gjorde medicinsk abort för ett tag sen men den misslyckades och jag fick åka in till akuten med mycket lågt blodvärde, och efter det så satte jag in en spiral. Jag har haft hormonspiral nu i ca 1 månad. I början hade jag en brännande värk på höger sida som strålade ner i låret också, men nu har det bara börjat värka på vänster sida istället. Samma känsla där som det var på höger. Det värker inte jätte ofta men det är en väldigt obehaglig känsla.
    Är detta normalt? Har någon varit med om liknande känsla efter hormonspiral'?
    Snälla hjälp, vill bara veta om det är normalt eller inte.

    Har försökt kontakta Gynmottagningen men har inte lyckats komma fram än, så vill höra andras upplevelser. 1177 säger alltid att man ska åka in till akuten vad det än gäller så där har jag inte fått så mycket information.
    Pga att jag fortfarande lider av lågt HB så är jag väldigt trött och blir yr snabbt, det är därför jag inte orkar åka in och sitta på akuten i timmar:(
    Snälla dela med er!

  • Svar på tråden Det BRÄNNS!
  • Anonym (41)

    Jag säger bara att jag aldrig skulle använda det själv, det är så många som mått dåligt av det på många olika sätt och det blir en påverkan i hela kroppen av den.. Inte bra för din hälsa i stort tyvärr..

  • Anonym (AJ)
    Anonym (41) skrev 2020-10-17 13:02:27 följande:

    Jag säger bara att jag aldrig skulle använda det själv, det är så många som mått dåligt av det på många olika sätt och det blir en påverkan i hela kroppen av den.. Inte bra för din hälsa i stort tyvärr..


    Ok, alla gör sitt eget val:) Men vill helst höra om folk som har erfarenheter av detta:)
Svar på tråden Det BRÄNNS!