Inlägg från: MammaMu89 |Visa alla inlägg
  • MammaMu89

    Om man haft en tvilling graviditet hur troligt är det att man får de igen

    Hej

    Har en undran, om man haft en tvilling graviditet (dock så dog ena i v9) hur troligt är det att man får det igen?

    Någon annan som haft en tvilling graviditet där ena dog och sen fått ett tvilling par?

  • Svar på tråden Om man haft en tvilling graviditet hur troligt är det att man får de igen
  • MammaMu89
    Pimpinellan skrev 2020-10-17 17:43:39 följande:

    Det påstås att det är ganska vanligt med tvillinggraviditeter, men att den ena dör tidigt.  Den kvinna som fått tvåäggstvillingar har 3-4 gånger högre risk/chans att få tvillingar igen. Jag vet om ett sånt par. 4 barn där de äldsta var 2!   


    Aha okej, ja de kanske de är =). Aha, de är dock bara min senaste graviditet som jag bar tvillingar från början dom andra 3 har varit själva redan från start. Ååhå häftigt ändå ju.

    Skulle ju va kul å få ett tvillingpar, är så sugen på de ja =D
  • MammaMu89
    Anonym (dubbla tvillingar) skrev 2020-10-19 11:19:15 följande:

    Jag har själv tvillingar och en tjej som hat tvillingar jämngamla med mina har även ett tidigare tvillingpar som hon fick när hon var ung. Där emellan har de en enling. Båda tvillingparen är pojke/flicka. 


    Å va härligt. Aha okej häftigt =) så då kanske de finns en liten chans för mig hehe
  • MammaMu89
    FtS70 skrev 2020-10-19 13:43:05 följande:

    Mellan fem och sex procents chans räknar vi med här i USA.


    A men de är en chans ändå =) skulle så gärn vilja ha ett tvillingpar
Svar på tråden Om man haft en tvilling graviditet hur troligt är det att man får de igen