• Anonym (Ledse­n)
    Sat 17 Oct 2020 18:57
    72 visningar
    12 svar
    12
    72

    Påfrestande 75-årig far.

    Min far är 75 år.

    Har minnen sedan barndomen att det ofta var tjafs mellan mina föräldrar varav min mamma gick bort tidigt.

    Min far är nu sedan länge sambo med en dam.

    Han vägrar ha henne på Facebook och taggar jag min far i en bild med släktingar tar han bort sig ur taggen. :(

    En dam med högt anseende.

    Alltid är han sarkastisk vilket är det värsta jag vet eller att en plump sårande kommentar kommer.

    Dessutom är jag mest lik min avlidna mor mer än vad min syster är. Så får kommentarer lite nedvärderande.

    Tar mig an och träffar min Papua ändå from sett för must egna barns skull men kännet att det känns inte roligt.

    Dessutom har jag långt hår och han har sagt att han tycker det tynger ansiktet och att jag bör klippa kort. :(

    Säger likadant till min fantastiskt vackra dieter dessutom.

    Vad göra jag med energitagantade pappa?

    Älskar honom ändå men konstig.

  • Svar på tråden Påfrestande 75-årig far.
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Sat 17 Oct 2020 20:30
    #1

    Fler som har svårt att förstå sin äldre pappa?

  • Anonym (Usch!­)
    Sat 17 Oct 2020 20:55
    #2

    Du behöver inte finna dig alls i nedsättande kommentarer. Sluta umgås eller fräs ifrån så han skärper sig. Han verkar ärligt sagt inte vara nån förlust om han försvinner ur ditt liv. Ha mage att säga så om ditt utseende! Och din dotters. Han borde skämmas.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Sat 17 Oct 2020 21:00
    #3

    Känner att jag tappar självkänslan efter att ha träffat honom.

  • Anonym (äldre­)
    Sat 17 Oct 2020 21:11
    #4

    Att klanka ner på sina barn och barnbarn är inte ok om det är av elakhet.
    Men om han tycker du är oklippt och skulle passa i en snyggare frisyr som dessutom lyfter fram dina vackra ögon så kanske han kan uttrycka sig lite bättre.
    FaceBook jag gillar inte att bli taggad i tid och otid.Ofta är det ju den som lagt in bilden som tycker den är bra eller rolig jag kanske inte tycker det är så smickrande.
    Och en ny flamma behöver man inte ha på fejjan.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Sat 17 Oct 2020 21:53
    #5
    Anonym (äldre) skrev 2020-10-17 21:11:49 följande:

    Att klanka ner på sina barn och barnbarn är inte ok om det är av elakhet.

    Men om han tycker du är oklippt och skulle passa i en snyggare frisyr som dessutom lyfter fram dina vackra ögon så kanske han kan uttrycka sig lite bättre.

    FaceBook jag gillar inte att bli taggad i tid och otid.Ofta är det ju den som lagt in bilden som tycker den är bra eller rolig jag kanske inte tycker det är så smickrande.

    Och en ny flamma behöver man inte ha på fejjan.


    Fast denna flamma är snarare en dam förlovad med sedan 20 år tillbaka...de träffades tre månader efter att min mamma dött..
  • Anonym (Man49­)
    Wed 21 Oct 2020 00:10
    #6

    Den generationen är annorlunda

    Men stå inte å ta skit

    Säg ifrån och lägg inte så mycket energi på din far

    Ska han umgås får han uppföra sig

  • Anonym (A)
    Wed 21 Oct 2020 15:54
    #7
    Anonym (Man49) skrev 2020-10-21 00:10:26 följande:
    Den generationen är annorlunda
    Men stå inte å ta skit
    Säg ifrån och lägg inte så mycket energi på din far
    Ska han umgås får han uppföra sig
    Håller med
Svar på tråden Påfrestande 75-årig far.