• Anonym (S)

    Har tackat nnej till alla inbjudningar, nu behöver de hjälp med bilen för att slippa lämna in på service... Utnytjad?

    Jag tänker rent spontant att ha middagsbjudning 3 gånger med samma par under ett halvårär ganska mycket. Särskillt om man också har andra vänner som man umgås på det sättet med (och barn). Så har lite svårt att se det som undvikande.

    Men det kanske är något annat i beteendet som inte framgåri ts som du reagerae på.

    Gällande garaget så anser jag att din sambo säger ja om hen känner för att hjälpa till och nej annars. Ytterliggare ett alternativ är att säga ja till utlån av garage men vara tydlig med att man inte hinner hjälpa till.

    Men av din beskrivning kan jag inte se att ni är utnyttjade.

  • Anonym (S)
    Anonym (Fd vän?) skrev 2020-10-18 15:52:26 följande:

    Ang att det är jobbigt att avar på en inbjudan, de är ju 2 i familjen.

    Ochde umgås med andra vänner lägger upp bilder på fb och så. För att komma till deras vänner så måste de åka förbi virat hus.

    Som att v8 frågade dem 8m de ville träffas på

    Dagen efter träffade fredagen, men då var hon så sjuk och hade hemarrest, dagen efter var de ho en annan kompis då min som mötte deras som i pokemonmatch.

    Och vi frågade extra vad nn gjorde nu då om hon var ensam hemma: nej hon är med oss här och äter mat...

    Vi kommer inte släppa honom fritt i garafet, han är på långa vägar inte kapabel till det...


    Om du upplever att de luras och kommer med dåliga ursäkter så är det ju jnte så trevligt. Men i coronatider håller man ju sig hemma även om man känner på morgonen att något kanske är på gång. På eftermiddagen kanske hon insåg att det var falskt alarm och kunde gå ut igen dan därpå, eller så hade hon något snanbt övergående som huvudvärk. Men kan ju också vara att hon skyller på sjukdom för att slippa säga nej på annat sätt. Är ju svårt att veta

    Jag förstår fortfarande inte riktigt i övrigt. Ja, de umgås med andra, men de umgås ju även med er. Vill du att de endast ska umgås med er? Är ju inte konstigt att man vill umgås med fler och att man vill bygga relationer med kompisars föräldrar.

    Jag tycker mer att det låter som att ni har olika förväntningar på er vänskap än att de skulle utnyttja er. Det där med att låna garaget kan ju pckså vara ett sätt att vilja umgås snarare än att utnyttja en tjänst för övrigt.

    Med det sagt. Om ni inte trivs med relationen som den är kan ni naturligtvis låta den rinna ut i sanden. Om din partner inte har tid eller lust att hängai garaget med vännen säger hen förstås nej till det. Det är inte fel på nåt sätt.
Svar på tråden Har tackat nnej till alla inbjudningar, nu behöver de hjälp med bilen för att slippa lämna in på service... Utnytjad?