• Anonym (WhoGi­ves)
    Sun 18 Oct 2020 12:48
    3581 visningar
    88 svar
    88
    3581

    Ok att flörta som gift ?

    Ok så man är i dejting svängen. Man är singel, inte ihop, kanske nåt öppet förhållande finnes, porrklubbar o div kanske dras på nån skojig semester med gänget. Du får gör PRECIS vad du vill.

    ...å så gifter du dig. Plötsligt infaller det, fuck, mitt singelliv är borta. Inga fler nattliga överraskningnar från krogen, kula matchningar på Tinder för en kick i vardagen. Spänningen störtdyker. Det är, liksom, för dem flesta vad ett giftemål ÄR! Så länge vi inte pratar misshandel, ingen form av kompromissande & ömsesidighet och som någon nämnde (herregud att det ens finns dem som går ens med på det) andra "överenskommelser" är det INTE ok!

    Så det är bara och slänga av playboy kostymen på singel hyllan å låta nån annan få axla den å leka superhjälte, din tid är över.

  • Anonym (WhoGi­ves)
    Sun 18 Oct 2020 16:45
    #16
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-10-18 12:48:40 följande:

    Apropå kommentaren ovan och tråden i stort. Skulle du vara bekväm med att göra vissa saker inför den du är i relation med, eller tror du att den skulle misstycka? Om svaret är nej är det ganska givet att man begår ett fel.


    Om man är gift och inga tvetydigheter finnes - absolut inte ok

    Om man är i relation med någon - tills exakt den dagen du eller personen ifråga man har relation med harklar ur sig "jag älskar dig", helt fria händer till tame tusan vad man vill. Lovar, att gå i väntans tider för länge straffar sig... men å andra sidan, om man faktiskt VILL lära sig älska, ja då är det ovan som gäller.

    Det här är typ no-shit-sherlock livsval, var rak, var tydlig. "Svansa" efter förlänge och överromantisera får du känna eftersmaken när korthuset faller...
  • Anonym (WhoGi­ves)
    Sun 18 Oct 2020 17:41
    #18
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-10-18 17:15:31 följande:

    Jaha. Så man måste säga att man älskar en person innan den slutar flörta andra...? Det kanske inte är det första man slänger ur sig i en relation. Det känns som emotionell utpressning, om ens partner är medveten om att man har ett sånt tänkande.


    ...tror du sade svaret där själv; Att ge sina innersta känslor till den man älskar och inte andra (vi pratar par relation) så börjar full kärlek fås. Sen när i tiden det faktiskt sker, helt olika, kan vara alltifrån första ögonkastet efter några veckors "brevväxlande" till nästan 4 år (vanligast är dock spannet 4-8 månader).

    Det låter på dig som att du aldrig skulle erkänna din kärlek till en potentiell livskamrat med andra ord med rädsla att måla in din partner i ett emotionellt hörn? Exakt hur kommer du egentligen bli helt ihop med någon i sådana fall? Säker på att du inte förstorar upp detta aning?
  • Anonym (WhoGi­ves)
    Sun 18 Oct 2020 19:41
    #22
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-10-18 19:15:37 följande:

    Jag förstår inte hur du kunde dra den slutsatsen men du har fel. Jag använder inte kärlek och känslor som utpressning eller maktmedel att styra en partner, varken genom att säga det eller genom att inte säga det, och jag har ingen rädsla att säga det till en partner heller. Man säger att man älskar en annan person när man har den känslan och det känns rätt att säga det, inte som någon slags försäkran om trohet. Men en partner som fortfarande skulle flörta med andra trots att man är i en seriös relation, alltså att man gemensamt bestämt att man är ett par, oavsett om man sagt att man älskar varandra eller inte, skulle väldigt snabbt befinna sig singel om den träffade mig.


    Aja, då vet vi det. Hm nyttja älska ordet för manipulation och bekräftelse, ja det verkar ju klart intressant? Känns som ett giftigt förhållande men å andra sidan om det redan pyr i relationen så pass att man inte vågar nyttja dem orden efter ett tag (antar här att man har erkänt kärleken redan), då låter det som game over? Nja jag skulle personligen inte acceptera flörtande heller om jag gått all in och gett allt mitt förtroende. Det är att göra narr av min kärlek jag ger o bokstavligt talat ta de den och ge bort den till någon annan. Min förhoppning är att båda dansar tillräckligt på de rosa molnen till en början att det faller ut sig rätt, ty om inget annat är nog relationen påväg isär.
  • Anonym (WhoGi­ves)
    Tue 20 Oct 2020 10:36
    #44

    Så tråden här känns lite tvetydig;

    En rå tolkning är att man blir otrogen om man flörtar dvs. man stöter på någon bokstavligt talat.

    Nu hävdar vissa här att flörting är inte så, man vill nå ut, få uppmärksamhet och känna en form av band till omgivningen. Nån dam här nämnde att hon lättar på bikinin på stranden för att få ett öga slängt till sig, sure är väl "ok"? Dock tror jag mer på nån utmanande klädsel kontra detta beteende ty det här känns som nåt i gråzonen...

    Sverige är ett väldigt isolerat land, långa avstånd och en inbiten jante lags kultur; Visa dig inte bättre än dig andra & skryt inte med det. Kanske problematiken ligger här i? Sen å andra sidan vill vi gärna ha allting definerat (inte för intet vi digitaliserar allt i detta land...).

  • Anonym (WhoGi­ves)
    Tue 20 Oct 2020 18:05
    #62

    Oj va folk flörtar till det i tråden då :) helmysit

Svar på tråden Ok att flörta som gift ?