• Villmer1

    Fråga till kvinnor.

    Tänkte bara höra hur kvinnor skulle känna över män som gjort vasketomi. Jag gjorde det för några år sedan och e helnöjd och tycker det e jätte skönt att slippa oroa mig vid träff av kvinnor och kunna köra utan skydd och va rädd för det ska bli nåt missöde så att säga.. Nu till frågan... Tycker ni det e fördel när ni söker kille om ni vet han inte har simmare eller det e strunt samma?

  • Svar på tråden Fråga till kvinnor.
  • pixpoxy

    Det beror ju helt på åldern man träffar personen. Är man i den åldern då man vill ha barn så kanske det inte är en höjdare. Är man dock klar och ungarna har flugit ut så är det väl skit samma.

    Hur gammal är du?

    Personligen hade jag tyckt det var konstigt om man är under 45 att genomföra vasektomi. Kondom brukar ju vara rätt säkert.

  • Anonym (eee)

    Om du vet att du inte vill ha barn så är det väldigt bra att du tar ansvar för den biten. Det finns ju många trådar där tjejer skriver att de är så trötta på att bara de ska ta ansvar och tvingas äta p-piller eller annat som de inte känner att de egentligen mår bra av, men de har en partner som anser att det bara är kvinnans sak att skydda sig. 

    Jag vet en man som skilde sig efter ett långt förhållande med nästan vuxna barn. Han började dejta, tänkte göra vasektomi men "hann inte" förrän en dejt som var nästan 40 år gammal, blev gravid. Denna kvinna hade inga barn sedan tidigare och även om det inte var planerat så ville hon absolut inte göra abort eftersom hon insåg att klockan tickade. Mannen blev rätt chockad, han ville inte ha fler barn men nu blev det så. Deras relation höll enbart ett par månader, men han ville så klart var en ok pappa även om de inte bodde ihop, så det var ju bra, men livet blev ju rätt olikt mot hur han hade tänkt att det skulle vara när han nästan var 50 år gammal. Han gjorde operationen direkt efter att han fått veta om det blivande barnet, så att det inte skulle ännu fler med nya dejter. 

  • Anonym (eee)

    Däremot anser jag att du ska använda kondom pga alla sjukdomar man kan dra på sig om man dejtar nya personer. 

  • Anonym (25)

    Nu är jag bara 25 och inte säker på om jag vill ha barn i framtiden eller inte. Jag ser det därför som ett potentiellt problem. Dessutom vill jag ändå vara noga med kondom under dating-stadiet just på grund av sjukdomar.

  • Anonym (Hej)

    Nr.1 - det är bra att du tar DITT ansvar, vill du inte ha barn så vill du inte ha barn helt enkelt. Dock så har ju kondomen fler syften än att undvika graviditet, så om ny partner bör man alltid skydda sig till en början. Nr.2 - jag anser även att du har som ansvar gentemot en ny partner att berätta detta, för tänk om din partner vill ha barn eller fler barn, och då är det bättre att veta det och kunna bryta tidigt än att hon går med falska förhoppningar och till slut tror det är henne det är fel på. Nr.3 - oavsett - berätta! Män anar inte hur stor hormonell påverkan kvinnor får av alla dessa olika preventivmedel, och många gånger är det skönt att slippa! Och har du genomfört en vasektomi och förhållandet är seriöst och ni inte vill ha barn så kan det vara skönt för kvinnan att ev slippa massa hormonpåslag. Nr.4 - ärlig och öppen i förhållandet från början = ärlig och öppen under resten av förhållandet. Borde vara en regel

  • Anonym (Snippo)

    Efter att ha varit medskyldig till tre aborter gjorde jag vasektomi. Det har aldrig påverkat mitt sexliv negativt, bara positivt. Hade en fast och stabil realtion och nu slapp vi bekymra oss om befruktning.

    Jag skulle rekommendera det till många män. Dock att sjukvården borde spara spermier i en spermabank, för det fall att man skulle ångra sig i ett senare skede i livet. Jag träffade en man som hade ångrat sig. Det var en väldigt besvärlig operation att öppna pungen och försöka få fram några livsdugliga spermier.

    Nu är hon inte fertil längre, även det är ju ett plus om man inte är snippad.

Svar på tråden Fråga till kvinnor.