• Fjäril kär

    Folk omkring mig tror att jag är rik och tjatar och är avundsjuka

    Anonym (inte meningen) skrev 2020-10-18 18:21:02 följande:

    Jag säger nej om det inte bara är småsaker. Vi bjuder ju på middag vänner emellan då och då, och så. Låna ut pengar eller betala dyra saker säger jag nej, jag har har inte råd. Det är bara att ingen tror mig. 

    Jag har läkarintyg på att jag inte orkar jobba. Min läkare tjatade ganska länge på att jag måste sluta jobba för att jag egentligen inte orkade och det går ut över barnen att jag envisas. Men jag orkar inte bråka med försäkringskassan igen, det var jättejobbigt första gången, jag var inte långt ifrån att ta livet av mig. Min partner låste in köksknivarna.


    Att de tjatar kan ju faktiskt bero på att du säger okej till "småsaker" som du faktiskt inte har nån skyldighet att göra. Bjuder ni ofta på extra fina middagar med extra allt, bjuda på dyr fika ute, små presenter etc. pga just dina pengar så får du skylla dig själv att tjat uppstår. Då har du liksom gett dom möjlighet att fråga om mer pengar.
Svar på tråden Folk omkring mig tror att jag är rik och tjatar och är avundsjuka