• Soff

Bim november 2020 - Första barnet

Hittade ingen tråd för bim november -första barnet så tänkte jag skapar en ^^ tycker det känns bra med en tråd för oss som försöker med vårt första barn.

Hoppas att detta blir den sista bim-tråden för mig och er därute <3 kom igen, nu ska det bli plus!!!!!

• Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet
  • Nässelfjäril
    Soff skrev 2020-10-28 08:20:48 följande:

Fick en tempdip nu på morgonen :(... vilket fick mig att tappa hoppet för denna gången också.. brukar dippa vid denna tidpunkten innan mens.. tänkte jag lika gärna kunde ta ett test då, och få det överstökat, och det var förstås negativt.. är på bim-3 idag. Det konstiga är att jag inte haft några som helst spottings inför mensen vilket jag alltid har. Kroppen har väl hittat ett nytt sätt att jävlas..

Tungt när hoppet slocknar gång på gång, kram till dig!

Jag hyser inga förhoppningar denna månad heller. Idag är jag helt övertygad om att det aldrig kommer bli några barn och den där enda misslyckade graviditeten var så nära jag kommer komma. Humöret går verkligen upp och ner...
  • Soff
    Mochi1 skrev 2020-10-28 08:45:01 följande:
    Åh vad tråkigt :( Förstår verkligen uppgivenheten när man testet är negativt. Hoppas du har möjlighet att pyssla om dig själv lite extra nu i dagarna.
    Men du, att inte ha spottings är bra! Betyder att progesteronet är stabilt har jag lärt mig av Vulverine. 

Aa, det är hemskt. Det hemskaste av allt tycker jag är ovissheten, att man inte vet när eller ens om det någonsin kommer bli något. Hade jag fått veta att det kommer ta ett år, så kan jag ju ställa in mig på en lång väntan, men det är ju klart man inte kan få reda på det... 

Det är ju bra. Men det är konstigt att min kropp plötsligt efter flera år inte tänker ha spottings längre, då tror man ju såklart att man är gravid. 

• Soff
    Nässelfjäril skrev 2020-10-28 08:46:25 följande:
    Tungt när hoppet slocknar gång på gång, kram till dig!

Jag hyser inga förhoppningar denna månad heller. Idag är jag helt övertygad om att det aldrig kommer bli några barn och den där enda misslyckade graviditeten var så nära jag kommer komma. Humöret går verkligen upp och ner...
    Ja, det är verkligen tungt detta :( Kram! Ovissheten är fruktansvärd verkligen.. Och känner verkligen igen mig i den känslan.. bortsett från att jag inte har någon graviditet bakom mig. Men det känns verkligen som att det aldrig kommer bli nåt. Varför skulle det? När det inte blivit något hittills liksom?... Har läst om flera som haft tempdippar innan mens och ändå varit gravida, så får väl hoppas jag är en av dom, och att plusset kommer senare... men tvivlar på det..  
  • Stickling
    Soff skrev 2020-10-28 08:20:48 följande:

Fick en tempdip nu på morgonen :(... vilket fick mig att tappa hoppet för denna gången också.. brukar dippa vid denna tidpunkten innan mens.. tänkte jag lika gärna kunde ta ett test då, och få det överstökat, och det var förstås negativt.. är på bim-3 idag. Det konstiga är att jag inte haft några som helst spottings inför mensen vilket jag alltid har. Kroppen har väl hittat ett nytt sätt att jävlas..

Åh nej, så tråkigt att höra! Har hoppats så för din skull. Det finns ju ingenting man kan säga som hjälper. Orkar du hoppas några dagar till eller känns det bättre att försöka ladda om? Oavsett hoppas jag att du hittar ny kraft när du är redo. Vill ändå tro att just din bebis väntar på dig. Kram.
  • Anonym (Soulen93)

Hej på er, känner mig redo att hoppa in i en sån här tråd igen. Fick ett MA i september gravidvecka 10 första graviditeten och tyvärr kom mensen nu i oktober trots bekräftad ÄL enligt Natural Cyckels och Clearblue....., så hoppas på nästa ÄL i november :) 

• FruH2
    Anonym (Soulen93) skrev 2020-10-28 11:00:36 följande:

Hej på er, känner mig redo att hoppa in i en sån här tråd igen. Fick ett MA i september gravidvecka 10 första graviditeten och tyvärr kom mensen nu i oktober trots bekräftad ÄL enligt Natural Cyckels och Clearblue....., så hoppas på nästa ÄL i november :) 

Beklagar MA! :( Men välkommen hit och vi håller alla tummar och tår att det ska gå vägen nu i november!
  • Soff
    Stickling skrev 2020-10-28 10:41:25 följande:
    Åh nej, så tråkigt att höra! Har hoppats så för din skull. Det finns ju ingenting man kan säga som hjälper. Orkar du hoppas några dagar till eller känns det bättre att försöka ladda om? Oavsett hoppas jag att du hittar ny kraft när du är redo. Vill ändå tro att just din bebis väntar på dig. Kram.
    Tack <3 Mm, även om hoppet inte är helt ute förns mensen faktiskt kommer, så känns det ganska kört när man ser ett negativt resultat i kombo med tempdnedgång.. Känner mig oerhört ledsen och frustrerad. Och jag känner mig arg. Varför ska kroppen luras så!? Jag har liksom haft mellanblödningar/spottings i flera års tid, men just nu när man försöker bli gravid så ska det upphöra denna månaden så man tror att man är gravid?? Vad fan liksom!? Plus att jag hade vad som såg ut som en nidblödning för några dagar sen, pyttelite ljusrosa blandat med vit/mjölkig flytning. Känns verkligen som kroppen lurar skiten ur en, och det gör mig förbannad. Usch, har så mycket känslor inom mig just nu att jag har svårt att fokusera på något annat. Känner inte för att träffa någon, göra något, och är så jäkla trött på detta försökande. Förlåt för att jag bara vräker ur mig... Kram 
  • Stickling
    Soff skrev 2020-10-28 14:04:07 följande:
    Tack <3 Mm, även om hoppet inte är helt ute förns mensen faktiskt kommer, så känns det ganska kört när man ser ett negativt resultat i kombo med tempdnedgång.. Känner mig oerhört ledsen och frustrerad. Och jag känner mig arg. Varför ska kroppen luras så!? Jag har liksom haft mellanblödningar/spottings i flera års tid, men just nu när man försöker bli gravid så ska det upphöra denna månaden så man tror att man är gravid?? Vad fan liksom!? Plus att jag hade vad som såg ut som en nidblödning för några dagar sen, pyttelite ljusrosa blandat med vit/mjölkig flytning. Känns verkligen som kroppen lurar skiten ur en, och det gör mig förbannad. Usch, har så mycket känslor inom mig just nu att jag har svårt att fokusera på något annat. Känner inte för att träffa någon, göra något, och är så jäkla trött på detta försökande. Förlåt för att jag bara vräker ur mig... Kram 
    Vräk på du bara, det är ju mycket därför såna här trådar finns! Förstår verkligen att du blir både besviken, frustrerad, arg och ledsen och allt däremellan. Som sagt, hoppet är ju inte helt ute än. Man ser ju här i trådarna om folk som blir gravida trots tempdippar och får positivt test först efter bim, så det behöver ju verkligen inte vara kört, även om jag förstår att hoppet minskar. Om mensen kommer får du unna dig allt gott och trevligt du kan tänka dig, även om det förstås är en klen tröst. Hoppas med dig! Kram
  • Soff
    Stickling skrev 2020-10-28 14:43:06 följande:
    Vräk på du bara, det är ju mycket därför såna här trådar finns! Förstår verkligen att du blir både besviken, frustrerad, arg och ledsen och allt däremellan. Som sagt, hoppet är ju inte helt ute än. Man ser ju här i trådarna om folk som blir gravida trots tempdippar och får positivt test först efter bim, så det behöver ju verkligen inte vara kört, även om jag förstår att hoppet minskar. Om mensen kommer får du unna dig allt gott och trevligt du kan tänka dig, även om det förstås är en klen tröst. Hoppas med dig! Kram
    Tack för ditt stöd <3 Jo men vet ju aldrig. Har också läst det, och det inger ju förstås hopp, men samtidigt så tror jag inte på att det skulle hända mig. Ja, kommer mensen så ska jag köpa ALLT jag är sugen på alltså... har haft mensvärk i en vecka, fortfarande inga mellanblödningar. Bara vänta och se antar jag.
  • Anonym (kokos)

Hej, hoppar in här tråden. BIM 9nov och är 34år. Oktober är vårat femte försök och de där gnagandet och hopplöshetskänslan med febrilt googlande hur lång tid det tagit för andra, är jag för gammal m.m mest snurrar. Vet ju med mig att det kan ta ett år att det är helt normalt och även längre i min ålder men det känns inge bra ändå när man vet att man prickat in äl med både tempmätningar och ägglossningstester. 

Följt trådarna senaste månaderna fram och tillbaka och har lite funderingar.

1. Läst mycket i trådarna om gravtest och vänta till BIM är standardrådet. Men om man kör ett testa tidigt med endast 10 mIU/m, borde det inte visa tidigare än BIM? Kan ett sådant testa tidigt också dra ut på till BIM? 

2. Hur kan man egentligen bekräfta att ett ägg lossnat? ÄL testerna visar positivt, tempen går sedan upp. Men så läste jag nånstans att det egentligen inte heller bevisar något om inte tillräckligt med progesteron finns för att verkligen bekräfta detta? USA har hemtester för progesteron men i Sverige verkar bara blodprov ännu finnas att beställa. Hur vet ni att ni att ni faktiskt ägglossat? Är det bara gyn som kan kolla det?

3. På tal om gyn, innan man går vidare att anmäla sig för ev utredning framöver, finns det något man kan själv göra innan? Kan barnmorska kika på nått eller dylikt för att se att "allt är som det ska"? Kan man efterfråga det eller blir man hänvisad till vänta ett år och utredning istället..

Alkohol, koffein, träning, efterforskat bästa kosttillskott och seed cycling är det jag pysslar med för att öka chanserna och min sambo är gladeligen på tåget på saker han kan göra med som jag läst på, men vad kan man mer göra? Beställa olika fertilitetsprover från werlabs och dylikt, är det värt det kanske? Få lite mer status på värden? Någon som gjort det?

Erfarenheter och tankar är varmt välkomna {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet