• Soff

Bim november 2020 - Första barnet

Hittade ingen tråd för bim november -första barnet så tänkte jag skapar en ^^ tycker det känns bra med en tråd för oss som försöker med vårt första barn.

Hoppas att detta blir den sista bim-tråden för mig och er därute <3 kom igen, nu ska det bli plus!!!!!

• Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet
  • Stickling
    Steeph skrev 2020-11-01 11:06:10 följande:

Ja jag känner att jag inte kan göra så mycket annat faktiskt. Jag måste fortsätta tro att det ska gå någon gång Har beställt blodprover inför besöket och är livrädd för vad dom ska visa... men jag har ofta katastroftankar så jag får bara ta proverna och sedan hoppas på att få bra hjälp.

Ja, förhoppningsvis kan du nu överlämna ansvaret till vården och lita på att de har koll på dig och ger dig den hjälp du ev behöver! Håller tummarna för att det snart är din tur att plussa!
  • tilliee

Har varit inaktiv ett tag här. Mycket som har hänt. Vill starta med att skicka styrkekramar till alla oss som kämpar och försöker<3

När det kommer till mig har min ägglossning varit 5 dagar tidig. Har inte hänt innan (utifrån det jag känner till). Har alltid haft en cykel på 30 dagar och denna månaden fick jag äl 30/10 istället för 4/11. Detta borde påverka BIM som jag innan skulle haft 19/11 och istället hamna på 13/11= fredag den 13:e. Ska på spa då min sambo fyller 30 år den helgen så hoppas verkligen inte mensen kommer ..

• Soff
    tilliee skrev 2020-11-01 12:35:21 följande:

Har varit inaktiv ett tag här. Mycket som har hänt. Vill starta med att skicka styrkekramar till alla oss som kämpar och försöker<3

När det kommer till mig har min ägglossning varit 5 dagar tidig. Har inte hänt innan (utifrån det jag känner till). Har alltid haft en cykel på 30 dagar och denna månaden fick jag äl 30/10 istället för 4/11. Detta borde påverka BIM som jag innan skulle haft 19/11 och istället hamna på 13/11= fredag den 13:e. Ska på spa då min sambo fyller 30 år den helgen så hoppas verkligen inte mensen kommer ..

Tack detsamma till dig! <3 Skönt att cykeln var kortare!? Jag ändrade i listan. Hoppas! 

2/11 EMKR, 32 år 

3/11 Smellvis, 36 år 

3/11 Nässelfjäril, 34 år 

4/11 Babybel95, 25 år 

6/11 Janni91, 29 år 

6/11 Carina82, 37 år 

7/11 FasterOwe, 30 år 

8/11 Baconpie, 35 år 

10/11 (cirka) FruH2, 27 år 

11/11 EllieBelliee, 27 år 

13/11 Tilliee, 27 år 

15/11 Vickan31, 31 år 

19/11 BoringBrick92, 28 år 

19/11 Tekvinnan, 28 år 

21/11 Stickling, 32 år 

21/11 Pyjamasparty, 22 år 

22/11 Jenzia, 37 år 

22/11 KNAS2, 31 år

23/11 Elizai, 31 år

23/11 Soulen93, 27 år

24/11 Mochi1, 32 år 

24/11 SMEL, 27år

25/11 Soff, 32 år

28/11 Link92, 28 år 

30/11 Steeph, 28 år

• Carina82

Hej tjejer, hjääälp! Jag är på bim-5(ish) och igår började det liksom sticka i nedre delen av magen, känner inte riktigt igen känslan från när mensen kommer. Och idag har det fortsatt, inte hela tiden men ibland. Undrar om det är nån som känner igen känslan? Och vet vad det kan vara? Tack <3

• Smellvis

Har fått riktig pms-mensvärk nu. Det känns som att mensen ska komma hela tiden, ni vet när man springer och kollar inne på toan hundra ggr. Är så deppig och irriterad också. Känns som att det är kört för den här gången. Jag byggde upp för mycket i mitt huvud hur mysigt det skulle vara att berätta att jag var gravid för våra familjer över jul så nu känns det extra pissigt att mensen är på g.

• EMKR
    Smellvis skrev 2020-11-01 16:53:23 följande:

Har fått riktig pms-mensvärk nu. Det känns som att mensen ska komma hela tiden, ni vet när man springer och kollar inne på toan hundra ggr. Är så deppig och irriterad också. Känns som att det är kört för den här gången. Jag byggde upp för mycket i mitt huvud hur mysigt det skulle vara att berätta att jag var gravid för våra familjer över jul så nu känns det extra pissigt att mensen är på g.

Hade också en fin önskan om att få sitta på jul och berätta om att man har en liten bebis i magen. Men ibland är önskningar just önskningar och det är inte meningen dom alltid ska slå in ;( vi är bra som vi är!
  • Smellvis

Ja. Min man sa att alla kommer att bli lika glada oavsett vilken dag vi berättar. Nu kan det ju bli nåt som förhoppningsvis lyser upp den tråkiga vardagen i februari eller mars.

• EMKR
    Smellvis skrev 2020-11-01 18:09:16 följande:

Ja. Min man sa att alla kommer att bli lika glada oavsett vilken dag vi berättar. Nu kan det ju bli nåt som förhoppningsvis lyser upp den tråkiga vardagen i februari eller mars.

Men vilken fin man som säger så fina saker! Han har verkligen rätt :D kändes en gnutta bättre även för mig!
  • tilliee

Hej igen tjejer. Jag måste skriva av mig lite här. Skrev ovan att min ägglossning var tidig och nu ikv för skojs skull gjorde jag ett till ägglossningtest som visade positivt. Är det möjligt att ha ägglossning två gånger under samma cykel?

• FruH2
    tilliee skrev 2020-11-01 21:25:41 följande:

Hej igen tjejer. Jag måste skriva av mig lite här. Skrev ovan att min ägglossning var tidig och nu ikv för skojs skull gjorde jag ett till ägglossningtest som visade positivt. Är det möjligt att ha ägglossning två gånger under samma cykel?

Kul med positivt test! hade du testat positivt innan också, den som kom tidigt? Aldrig hört någon som haft ägglossning två gånger. Kanske var det på gång innan? Och nu lossnar det? :)
Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet