• Anonym (...)

    Varför tar de stick i fingret där?

    Varför tar vissa sjuksköterskor eller uskor stick i fingret på sidan av fingret? Det gör svinont och blöder mindre så vad är anledningen?

  • Svar på tråden Varför tar de stick i fingret där?
  • Anonym (?)

    Det har dom aldrig gjort på mig..... gör dom det ofta på dig?

  • Anonym (...)
    Anonym (?) skrev 2020-10-19 09:51:19 följande:

    Det har dom aldrig gjort på mig..... gör dom det ofta på dig?


    Nä men ett par ggr har jag varit med om det och det gör svinont även efteråt
  • Anonym (Ssk)

    Vart på sida av fingret tar dem? Man blir uppkörd och instruerar att ta på sidan om fingerblomman och inte mitt på fingret eftersom i fingret (fingerblomman, där ditt fingeravtryck sitter) finns det mera känselceller och även sämre blodflöde. Men om du ni upplever att det gör ondare där är det väll bara att be om att de tär det mitt i fingret så Får du se om det gör mindre ont där.

  • Anonym (...)
    Anonym (Ssk) skrev 2020-10-21 19:40:37 följande:

    Vart på sida av fingret tar dem? Man blir uppkörd och instruerar att ta på sidan om fingerblomman och inte mitt på fingret eftersom i fingret (fingerblomman, där ditt fingeravtryck sitter) finns det mera känselceller och även sämre blodflöde. Men om du ni upplever att det gör ondare där är det väll bara att be om att de tär det mitt i fingret så Får du se om det gör mindre ont där.


    Det gör mindre ont där och blöder även mera där och är ju där de tar 99% av gångerna. På sidan blir det ju nästan ner i benet eftersom det är ju typ bara skinn och ben där så har ju svårt att tänka mig att någon inte skulle tycka att det gör ondare där.

    Med sidan av fingret menar jag där fingrarna tar ihop om man håller ihop handen om du förstår hur jag menar
Svar på tråden Varför tar de stick i fingret där?