Inlägg från: Anonym (Orolig syster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig syster)

Ouppfostrat barn, lata föräldrar eller diagnos?

Anonym (Ja) skrev 2020-10-20 16:31:37 följande:

Jag ger upp. Du är ju på riktigt sjuk i huvudet.

Nej man ligger inte och slappar för att man sätter barnspärr i köket.

Barnet har ofta en hel del annat att pyssla med och faror som ska pareras.

Jag hoppas du inte tar upp detta med din syster med risk för att hon inser hur sjuk i huvudet du är ocj säger upp kontakten med dig

Jag förstår inte vad man annars skulle göra med bara ett barn på förskolan är det ju mycket fler barn så där kan jag förstå att det behövs
  • Anonym (Orolig syster)
    Anonym (Ja) skrev 2020-10-20 16:33:37 följande:

Säga nej? En ettåring slutar inte för det utan kommer riva ur kastrullen så fort du lagt in den i skåpet igen. Ska du hinna städa undan lär du fysiskt behöva låsa fast barnet mellan dina ben med våld.

Inse att det inte är så lätt som du tror att det är och att ett så litet barn bara lyssnar på ett nej

Men när det bara är ett barn borde det gå bra? Jag skulle bara säja "kalle du får inte riva ut Kastrullerna, gör du det igen blir det ingen efterrätt. Du har ju massa roliga leksaker att leka med
  • Anonym (Orolig syster)
    Anonym (Ja) skrev 2020-10-20 16:41:54 följande:

Läsa, sjunga, interagera med barnet, leka? Städa allt annat? Laga mat? Diska? Tvätta? Städa?

Du menar att man ska jaga barnet hela dagen istället bara för att du anser att man är lat annars?

Du vet uppenbarligen ingenting om barn. Du bygger dina påståenden på barn i filmer? Jag tror nog din syster och alla i denna tråd har betydligt bättre koll än du. Jag hade seriöst bättre koll än du när jag var åtta år gammal

Men förskolan har många barn och hinner allting du beskriver?
  • Anonym (Orolig syster)
    Anonym (Ja) skrev 2020-10-20 16:35:31 följande:

Du är ju på riktigt sjukare än jag trodde.

Nej en sådan film visar inte verkligen. Tror du att en förlossning går till så att vattnet går och man åker i ilfart till sjukhuset också? Inte så ofta det går till så, men i princip alltid den verklighet som visas i en spelfilm

Men jag ser på bilder och sådant på Facebook också jag ser aldrig skrikande barn där
  • Anonym (Orolig syster)
    Jag är bara jag skrev 2020-10-20 16:49:07 följande:

Ledig?  Maten lagar sig själv. Blöjorna byts av sig själv. Tvätten tvättar sig själv, ungen går och lägger sig och somnar och vaknar själv, klär på sig själv, går ut på promenad själv, badar sig själv, alla övriga hushållssysslor sköter sig själva. Ungen klättrar själv upp i barnstolen, skär upp sin egen mat och serverar sig själv. Leksakerna plockar undan sig själva, tvätten viker sig själv och hoppar självmant ner i lådorna, den nerkladdade tröjan ungen ätit lunch i byter sig själv. Ja, du tycks ju tro det. Att ha en ett-åring hemma är inte att vara ledig och ha tid till att slappa!  Du tycks ha NOLL erfarenhet av barn öht.

Barn i den ålder borde kunna byta kläder själva, inte kladda ner sig, hjälpa till med hushållssysslor, gå på toa själv och lägga sig själv
  • Anonym (Orolig syster)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-10-20 16:51:28 följande:

Bara så du vet det så pissar du på varenda hemma-mamma just nu. Det sista en förälder gör är att sova och slappa! Förhoppningsvis kan man få en stunds sömn för att ta igen vaknätterna om man har ett barn som fortfarande sover en timme dagtid, men man har också ett hushåll att sköta plus sig själv, för även om man har en partner så finns det en inbyggd förväntan att den som är hemma åtminstone ska kunna göra en del. Och barnets behov går först, alltid, så det tar man hand om först. Du ska verkligen inte yttra dig!Man skulle inte kunna spela in en film om ett barn betedde sig som det gör i verkligheten. Därför använder man antingen barn som är så pass stora att de kan hålla sig tysta eller så får man göra omtagningar, plus att man så klart passar på att spela in med en bebis som är nymatad och nöjd, helst sovande. Du måste förstå att det du ser på film inte alls är på riktigt, inget av det, inte ens barnen. Inget barn är så lugnt och fint som på film!Och efter hur många gånger tror du att du skulle lessna? Efter hundrade gången samma dag, eller skulle du stå ut med tvåhundra tillsägelser? Varje dag. Sju dagar i veckan. 356 dagar om året. Det är inte lathet som gör att föräldrar stänger undan till osynes ofarliga saker, för man kanske inte vill ha allt förstört och man har faktiskt varken tid eller ork att springa efter en ettåring där man varannan minut måste plocka undan något, för att inte tala om frustrationen det skapar hos ett barn att få höra tillsägelser hela dagen, det om något kan förstöra deras psyke!

Det borde väl räcka att säja till en gång?
  • Anonym (Orolig syster)

Jag har läst på om olika diagnoser nu och har hittat en som han självklart har, narcissistisk personlighetsstörning allting som står om det stämmer helt in på honom även om jag inte har kunnat göra det klart i mina tidigare inlägg

• Anonym (Orolig syster)
    viseversa skrev 2020-10-20 18:09:04 följande:

hahahahaha är du seriös? JA det är normalt att en 1 åriong kastar mat på golvet river ur lådor och äe överallt samt skriker när dom inte får som dom vill. Du verkar ju ha noll koll på barn. 

Nu är det så att vi kommit fram till att den här pojke inte är normal, han har en narcissistisk personlighetsstörning vilket bla innebär att han visar empati, ser sig svälv som extra viktig, kräver speciell behandling, har orealistiska förväntningar på sina egna rättigheter och beter sig arrogant.
  • Anonym (Orolig syster)
    sextiotalist skrev 2020-10-20 18:02:47 följande:

Grattis till att som första person i världen satt den diagnosen på en ettåring. Vänd dig nu till ett rättspsykiatrisk avdelning och meddela din upptäckt

Det säljs ju att det är viktigt med tidig dignosering för att barnet ska få rätt hjälp
  • Anonym (Orolig syster)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-10-20 18:04:25 följande:

Eller för intagning.......

Tar de in så små barn där?
  • Anonym (Orolig syster)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-10-20 19:20:39 följande:

Om det inte var tydligt så var det dig jag syftade på. Om du verkligen hade startat den här tråden och varit seriös så hade din världsbild varit allt annat än normal, men eftersom vi nu vet att du bara sitter här och driver med folk så lär det inte vara lika aktuellt.

Jag har ingen personlighetsstörning och har aldrig gjort något olagligt så jag passar nog inte där
  • Anonym (Orolig syster)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-10-20 16:58:36 följande:

Vid ett års ålder?? Men alltså nu.... Trollmänniska. Det är allt jag har att säga. Ingen kan väl vara så dum att den på riktigt tror att en ettåring kan byta kläder, gå på toa, lägga sig själv och hjälpa till i hushållet?? Eller har du en diagnos...?

Det kan såklart bli lite problem på grund av att de är så korta i den åldern så de når inte upp om de ska diska och så, men man kan ju ställa dem på en hög pall?
  • Anonym (Orolig syster)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-10-20 19:46:55 följande:

Man tar inte in folk på såna ställen för att de gjort något olagligt... Är du helt säker på att du inte har en diagnos? Varför fortsätter du driva med den här tråden när det är övertydligt att du inte är seriös?

Jo rättspsyk döms man till om man har begått brått på grund av allvarlig psykisk störning, psykiatrin som inte är rättspsyk är en annan sak, nu behöver du googla
  • Anonym (Orolig syster)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-10-20 22:37:49 följande:

Vi pratar inte om rättspsyk nu utan en vanlig mottagning. Du behöver däremot skaffa dig ett liv istället för att starta sådana här trådar i ett familjeforum.

Nu var det så att sextiotalist skrev just rättspsykiatrisk avdelning i kommentaren där du svarade "eller för intagning?
Svar på tråden Ouppfostrat barn, lata föräldrar eller diagnos?