• Anonym (Little mix superstar)

    Skäms du, är det genant för dig som kvinna att vara naken inför okända män/killar?

    Du som är kvinna. Skäms du, tycker du att det är obehagligt, genant, pinsamt att vara naken inför okända killar eller män?
    Med okänd menas någon som du inte dejtar, har förhållande med eller är familj med. Jag startar tråden med anledning av en annan tråd som handlar om fel kön i ett omklädningsrum, jag vill se hur folk ser på det.

    Det kan vara inför eller i dessa sammanhang:

    * Manlig badhuspersonal.
    * En läkare
    * Någon som går in i fler omklädningsrum där du råkar befinna dig.
    * Ett nakenbad

    Fråga 1: Är du bekväm eller känner du att det är genant/pinsamt/obehagligt?

    Fråga 2: Är det någon skillnad om killen i fråga är barn(9-13 år) eller vuxen som dig?

    Fråga 3: Hur gammal är du ungefär och hur har din hållning förändrats med åren?

       

  • Svar på tråden Skäms du, är det genant för dig som kvinna att vara naken inför okända män/killar?
  • smulpaj01

    Badhuset, läkare och omklädningsrum skulle jag tycka var obekvämt.

    Men nakenbad har jag inga problem med.ko

  • Anonym (Little mix superstar)
    smulpaj01 skrev 2020-10-19 17:29:10 följande:

    Badhuset, läkare och omklädningsrum skulle jag tycka var obekvämt.

    Men nakenbad har jag inga problem med.ko


    Så du har inga problem med nakenhet, men tycker det är jobbigt med manlig personal på badhus på damernas? Får det inte at gå ihop. Utveckla.
  • Anonym (eee)

    Jag tycker skäms är fel ord. Jag skäms inte för hur jag ser ut men jag skulle tycka det vore obehagligt om jag behövde vara naken inför random människor. Pojkar upp till ca 6 år = ok. 

    Ett nakenbad skulle vara ok för då är ju alla andra också nakna och man går ju dit på de premisserna att det ska vara naket. 

  • cosinus

    Ok, med risk för att det kommer straffa sig med eländiga PM så fort man svarar icke anonymt i såna här trådar....

    Nej jag har inga problem med manlig personal som har som yrke att se mig naken. Sen är det inte helt bekvämt ändå med typ gynundersökningar men det är ingen skillnad på manlig/kvinnlig läkare. Har inga problem alls med städare i omklädningsrum eller typ hantverkare som måste gå genom ett duschutrymme. Dessa brukar dock se rätt besvärade ut. Har inga problem med mixbastu med vänner/kollegor.

    Nej åldern i sig är inget problem.

    Jag är 40 + och har eg aldrig haft problem med vare sig naket folk av motsatt kön eller vara naken själv. Inte så att jag gillar att visa upp mig men fyller nakenheten en funktion så har jag inga problem med den.

  • smulpaj01
    Anonym (Little mix superstar) skrev 2020-10-19 17:35:00 följande:

    Så du har inga problem med nakenhet, men tycker det är jobbigt med manlig personal på badhus på damernas? Får det inte at gå ihop. Utveckla.


    Menar ungefär som den under mitt inlägg Anonym (eee), ett nakenbad är ju de man badar med också nakna. Jag skäms inte alls för min kropp, men vill inte ha män i omklädningsrum. När det gäller läkare är man ju naken för att det behövs av någon anledning.
  • Moder1

    Jag bryr mig inte om personal på badhus/gym är manliga.

    Inte heller om manliga läkare/gynekologer.

    Jag hade brytt mig om det inte var ett passande ställe som tex i en galleria, på jobbet, hemma hos någon Jag inte känner väl.

    Att barn byter om med tex mamma på damernas bryr jag mig inte heller om, jag utgår från att de barnen har någon form av problematik som gör att de inte fixar ombyten själva.

    40+

  • ToniErdmann
    cosinus skrev 2020-10-19 17:51:07 följande:

    Ok, med risk för att det kommer straffa sig med eländiga PM så fort man svarar icke anonymt i såna här trådar....

    Nej jag har inga problem med manlig personal som har som yrke att se mig naken. Sen är det inte helt bekvämt ändå med typ gynundersökningar men det är ingen skillnad på manlig/kvinnlig läkare. Har inga problem alls med städare i omklädningsrum eller typ hantverkare som måste gå genom ett duschutrymme. Dessa brukar dock se rätt besvärade ut. Har inga problem med mixbastu med vänner/kollegor.

    Nej åldern i sig är inget problem.

    Jag är 40 + och har eg aldrig haft problem med vare sig naket folk av motsatt kön eller vara naken själv. Inte så att jag gillar att visa upp mig men fyller nakenheten en funktion så har jag inga problem med den.


    Nu har du erhållit fem inviter via PM på mindre än 30 minuter. Typ "Tjenna, hur e läget?"-meddelanden.
  • Anonym (Hon)

    Bryr mig inte alls tror jag.....Jag bryr mig sällan om vad folk tycker om mig övht. Det kan kanske bero på någon diagnos men vet ej säkert. De gånger jag skäms inför andra är om jag säger något riktigt korkat. Som tur är så händer det inte så ofta. 

  • Drottningen1970

    Har inte varit på badhus sedan jag var liten och måste nu fråga. ...

    Menar ni att manlig personal vistas eller passerar inne i damernas dusch och omklädningsrum???

    Känns helt oacceptabelt. När jag var liten var det rejäla damer med vit rock och rotborstar som de tvångsborstade oss barn med tills man var helt röd. Det var tider det...

  • Anonym (Hind)

    Skäms är fel ord, men jag skulle känna mig ytterst obekväm. Håller med om att gränsen går vid 7-8år.

  • Anonym (Hanna)
    Drottningen1970 skrev 2020-10-19 20:11:58 följande:

    Har inte varit på badhus sedan jag var liten och måste nu fråga. ...

    Menar ni att manlig personal vistas eller passerar inne i damernas dusch och omklädningsrum???

    Känns helt oacceptabelt. När jag var liten var det rejäla damer med vit rock och rotborstar som de tvångsborstade oss barn med tills man var helt röd. Det var tider det...


    På vårt badhus händer det att manlig personal går in för att tex bryta upp ett lås till ett skåp. En kvinnlig personal brukar då först gå in och förvarna. Fråga mig inte varför den kvinnliga personalen inte bara tar med sig bultsaxen när hon ändå går dit.

    Som svar på frågan skulle jag inte ha några problem med det för egen del, men det är ohyfsat att pracka på andra människor ens nakenhet tycker jag. Jag skäms inte över min kropp men jag skulle skämmas över mitt beteende om jag utan anledning klädde av mig helt naken (byxor+trosor OCH tröja+bh) inför läkaren eller sprang omkring utan kläder i det gemensamma omklädningsrummet på jobbet. Råkar någon däremot öppna dörren till fel omklädningsrum så är det ok, då får mannen skylla sig själv om han känner sig obekväm.
  • cosinus
    ToniErdmann skrev 2020-10-19 18:19:21 följande:
    Nu har du erhållit fem inviter via PM på mindre än 30 minuter. Typ "Tjenna, hur e läget?"-meddelanden.
    Det är precis så det brukar vara men faktiskt inte. Plötsligt händer det :)
    Drottningen1970 skrev 2020-10-19 20:11:58 följande:

    Har inte varit på badhus sedan jag var liten och måste nu fråga. ...

    Menar ni att manlig personal vistas eller passerar inne i damernas dusch och omklädningsrum???

    Känns helt oacceptabelt. När jag var liten var det rejäla damer med vit rock och rotborstar som de tvångsborstade oss barn med tills man var helt röd. Det var tider det...


    Tycker det står på vart och varannat ställe att det förekommer både manlig och kvinnlig personal. Stötte på en manlig städare i damernas omklädningsrum på gymet för kanske ett halvår sen. Men då var jag där en tid då det är väldigt lugnt och de går ju inte in och städar när det är som mest folk. 
  • Anonym (Jag)

    Jag tycker inte att män har på damernas att göra överhuvudtaget men skäms vet jag inte om jag gör, dock obehagligt.

    Gillar inte att gå till manliga gynekologer heller då det känns som de har en baktanke med sitt yrke, typ perversa och efter jobbet runkar till tanken på nakna kvinnor de sett under sin arbetstid. Usch *Ryser*

  • AnnaSturesson

    Nej har inget problem. Den andra tråden handlar främst om att unga tjejer inte ska behöva visa sig nakna för pojkar i samma ålder och som de kanske känner eller går med på samma skola.

    Vuxna som kommer in i omklädningsrum brukar vara väldigt diskreta.

  • lindans3

    Nej tycker inte det är ngt problem Nakenhet i sig är ju ngt naturligt och har inget med sex eller sexuell upphetsning att göra.Men visst att ligga i gynstolen är ingen höjdare men det spelar iongen roll om manlig eller kvinnlig gynekolog Småkillar på damernas är så vanligt att jag inte ens tänker på det Går på yoga o där är det en kille med Och att han byter om o duschar med oss tjejer gör mej absolut ingenting Naken bad är härligt Gör jag gärna och ofta

  • Anonym (Smulpajskaka)
    lindans3 skrev 2020-11-22 16:34:25 följande:

    Nej tycker inte det är ngt problem Nakenhet i sig är ju ngt naturligt och har inget med sex eller sexuell upphetsning att göra.Men visst att ligga i gynstolen är ingen höjdare men det spelar iongen roll om manlig eller kvinnlig gynekolog Småkillar på damernas är så vanligt att jag inte ens tänker på det Går på yoga o där är det en kille med Och att han byter om o duschar med oss tjejer gör mej absolut ingenting Naken bad är härligt Gör jag gärna och ofta


    Är killen på yogan med och duschar med kvinnorna?

    Fråga 1: Hur gammal är killen och hur gamla är tjejerna? Är dte en vuxen man som tillåts duscha med kvinnorna helt utan att varken han eller kvinnorna bryr sig?

    Fråga 2: Vart gör du den yogan där något sådant tillåts?

Svar på tråden Skäms du, är det genant för dig som kvinna att vara naken inför okända män/killar?