• Anonym (Lw)

    Minskade fosterrörelser nu dag 3

    Hej,

    Är i vecka 29+6 och har sedan i fredag / lördag uppmärksammat att min lilla i magen minskat sina rörelser. Hon har tidigare under de senaste veckorna haft tydliga mönster och rullat runt så att man verkligen både känt och sett, nästan så att man velat att det skulle lugna sig. Men nu känner jag bara några försiktiga buffrar, inte under samma tider som innan, inte alls aktivt. Det är liksom jag som måste kämpa fram reaktion. Men jag känner mig så ivägen om jag skulle ringa in till förlossningen eller barnmorskemottagningen för kontroll, för jag menar jag känner ju att det rör sig, bara inte lika aktivt som förut och verkligen inte med samma kraft,

    Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Minskade fosterrörelser nu dag 3
  • Zaxika

    Ring in nu!

    Bättre med en kontroll för mycket än för lite. Jag är gravid i v 34 och mina rörelser har bara ökat i intensitet och styrka för varje vecka...

    Tänk vad skönt när du gjort undersökningen och antingen får veta att allt ser fint ut, eller att de upptäcker att den lilla verkar slö och kan faktiskt göra något medan tid finns. Vänta inte!

  • Anonym (-16)

    Åk in. Jag hade minskade fosterrörelser en gång och åkta in. Allt var bra med lillen, men de vill ändå kolla upp det.

  • Whisp

    Säger som de andra, ring nu & åk in! Tänk om något skulle hända och du inte kollat upp det när du hade chansen.

  • Whisp

    Acceptera inte svaret att det är normalt att det blir mindre rörelse när barnet växer.. rörelserna förändras när det blir mindre plats, MEN ska inte minska i intensivitet

  • Anonym (Kim)

    Hur har det gått? Ett tips vid minskade rörelser är att lägga sig på vänster sida. Har inget hänt på en timma ska man åka till sjukhuset. Men du har känt mindre i flera dagar. Hoppas du varit i kontakt med barnmorska eller förlossning.

  • Anonym (Åk in)

    Jag skulle åkt in till förlossningen akut. Om jag inte fick någon responsi i telefon skulle jag åka ändå.

Svar på tråden Minskade fosterrörelser nu dag 3