• Anonym (Livet­)
    Mon 19 Oct 2020 21:11
    104 visningar
    10 svar
    10
    104

    Livet, jobbet och relationer

    Behöver snacka av mig med någon jag inte känner.

    Enligt alla kriterier har jag allt för ett lyckat liv. Men jag får ändå inte till lyckan.

    Relationen med sambon är fylld av konflikter. Jobbet är så trist och jag är så färdig där.

    Vännerna går väl an men hinner aldrig träffa dem för att underhålla relationerna.

    Träning: för lat. Hemmet: kämpar men blir aldrig helt nöjd. Barnen är underbara men gör mig stundtals matt och jag känner att jag bråkar på tok för mycket med den stora.

    Hur gör folk för att få ihop allt? Jag fattar inte hur man får ihop allt och samtidigt har energi kvar. Hur blir man lycklig med alla krav och förväntningar?

    Har funderat på att separera från sambon pga alla konflikter men tror inte det är lösningen. Vi har två små barn och jag vill inte ge upp än.

    Övriga tips

    Mottages tacksamt!

  • Svar på tråden Livet, jobbet och relationer
  • Anonym (Hmm)
    Mon 19 Oct 2020 21:27
    #1

    Lycka kommer inifrån, du kan byta jobb hur mycket du vill, byta sambo hur mycket du vill, ha ett superfint hus så mycket du vill, dock är det inget som skapar lycka.

  • Anonym (.)
    Mon 19 Oct 2020 21:31
    #2

    Man sätter sig ner och drömmer, vad är lycka?
    Sen ser man till att skaffa det.

    Jag bytte liv, karriär, familj och landsända. Jag är hemma. För det var min dröm som blev sann.

  • Mon 19 Oct 2020 21:31
    #3

    Man sänker kraven och förväntningarna... inser att man hinner inte, och orkar inte, med allt...

  • Anonym (.)
    Mon 19 Oct 2020 21:38
    #4
    Tow2Mater skrev 2020-10-19 21:31:58 följande:
    Man sänker kraven och förväntningarna... inser att man hinner inte, och orkar inte, med allt...
    Eller så förändrar man sitt liv istället för att sänka kraven. Funkar det med.
  • Anonym (Sara)
    Tue 20 Oct 2020 05:38
    #5

    Steg ett är nog att verkligen fundera över vad som får en att må bra. Vad som är viktigt och vad som är mindre viktigt och sedan priorotera livet efter det.

    Det finns många sätt att göra det på. Ettenkelt verktyg till att börja med är "livshjul", som du kan googla på

    Med det sagt förstår jag heller jnte hur folk orkar vara så aktiva. Jag är helt slut efter jobbet.

  • Anonym (.2)
    Tue 20 Oct 2020 06:23
    #6

    Lös konflikterna med sambon. Ta hjälp av familjerådgivningen om ni inte löser det själva. Vardagen behöver flyta på utan bråk för att man ska må bra, konflikter tar mycket energi.

Svar på tråden Livet, jobbet och relationer