• Anonym (H)
    Tue 20 Oct 2020 15:01
    91 visningar
    6 svar
    6
    91

    Fråga till er som har extensions i håret

    Tappar ni hår när ni duschar? Har tapehair och tycker jag tappat mycket i duschen. Vet inte om det är mitt riktiga eller extensions håret.

  • Svar på tråden Fråga till er som har extensions i håret
  • Anonym (Annar­s)
    Tue 20 Oct 2020 15:23
    #1

    Jag tappade nästan hälften av mitt egna hår när jag hade tejp. Det slet loss hårstråna in på roten så efter ett tag stod det håret rakt upp som hade börjat växa ut.

    Efter 3 är är mitt hår fortfarande förstört. Det är slitit och tunt och ojämn längd på allt som slitits bort och vuxit ut i olika takt.

    Jag ångrar mig bittert att jag gick på det där. Har tunt skandinaviskt hår som nu är ännu tunnare och stripigare.

    Om du ätit mat med lågt näringsinnehåll under en längre tid så kan du tappa hår av det med. Håravfall brukar komma några månader efter man hårdbantat eller svultit sig exempelsvis, eller bara slarvat med vad man ätit.

  • Tue 20 Oct 2020 17:00
    #2

    Tappar inte så Mkt medans håret sitter i, känner snarare att det skyddar mitt egna hår. När jag tar ur det däremot så rasar det, känns extremt tunt men då får man tänka på att man vant sig vid att det är tjockare med extensions. Har tunt skandinaviskt glashår och tejp är det enda som funkar för mig, äskar det!

  • Anonym (A)
    Thu 22 Oct 2020 16:38
    #6

    Tappade inte mycket hår alls.

Svar på tråden Fråga till er som har extensions i håret