• Anonym (Tatueeing)

    Ni Typ 1 diabetiker som tatuerat er!

    Ni typ 1or som tatuerat er, har ni haft problem med läkningen och vad låg erat hba1c på vid tatueringstillfället? Jag gör min första imorgon och har ett hba1c just nu på 55.

  • Svar på tråden Ni Typ 1 diabetiker som tatuerat er!
  • Anonym (Inga problem)

    Inga problem. Har många tatueringar och har haft både bättre och sämre HbA1c genom åren när jag gjort mina olika. Nu betydligt bättre än när jag gjorde mina första.

    Men HbA1c är inte det viktigaste skulle jag nog påstå, har du bra cirkulation just nu i området du ska tatuera? Inga problem i sådana fall, men som alltid så kan det vara bra att kolla med din läkare först. 

  • Anonym (Tatueeing)
    Anonym (Inga problem) skrev 2020-10-20 16:00:10 följande:

    Inga problem. Har många tatueringar och har haft både bättre och sämre HbA1c genom åren när jag gjort mina olika. Nu betydligt bättre än när jag gjorde mina första.

    Men HbA1c är inte det viktigaste skulle jag nog påstå, har du bra cirkulation just nu i området du ska tatuera? Inga problem i sådana fall, men som alltid så kan det vara bra att kolla med din läkare först. 


    Har inte kollat med läkare innan men har inga problem vad jag märkt med cirkulationen där jag ska göra tatueringen.
  • Anonym (Funkar bra)

    Min son har gjort två, läkt bra trots ett för högt hba1c.

Svar på tråden Ni Typ 1 diabetiker som tatuerat er!