• Anonym (Elisa)

    Tycker ni om långa samtal på Messenger?

    Som rubriken säger, tycker ni om att prata på Messenger? Skriver ni mycket och med vem? Eller är servars jobbigt?

  • Svar på tråden Tycker ni om långa samtal på Messenger?
  • Anonym (Ghost)

    Det riktiga messenger finns ju inte längre, så du menar Facebooks meddelandetjänst eller vad..?

    Det beror helt på vem man pratar med, om man har annat man borde göra, hur trött man är.....

  • fjanten

    Jag tycker om det. Pratar nästa dagligen med makens familj per videosamtal i messenger (de bor i Australien). På makens jobb finns inte täckning överallt, så behöver han/jag ringa/skicka meddelande blir det också per messenger. Är med i olika konstellationer av gruppchatter också via messenger (t.ex. min släkt - används då för att bjuda in till kalas, planera julen m.m., en annan med några väninnor där vi uppdaterar varandra kring olika saker, planerar träffar m.m. och liknande). Överlag föredrar jag messenger över motsvarande liknande tjänster (t.ex. skype och viber) och över sms.

  • Anonym (Alice)

    Jag bor utomlands, så då blir (facebooks) messenger väldigt praktisk. Det är skönt att kunna chatta eller ringa till kompisar och släkt i Sverige, utan att det blir jättedyrt och oavsett vilken telefon/dator/platta alla har. 

  • Anonym (Z)

    Nej. Använder mess eller sms endast för kort info. Jag föredrar generellt att prata istället.

  • Anonym (J)

    Pratar mycket, i princip dagligen, med min familj på messenger. Både i chatt/gruppchatt och videosamtal.
    Men vad menar du med långa samtal? Gör ingen skillnad på långa eller korta samtal booende på om det är via messenger, telefon eller andra liknande tjänster så som whatsapp..

Svar på tråden Tycker ni om långa samtal på Messenger?