• Anonym (Blå Aura)

    Skulle du tolerera sånt här i ditt förhållande?

    Han lyssnar ta mig fan aldrig. Det spelar ingen roll om det är något litet som att jag såg en tussilago eller att jag bröt benet idag. Han har inte hört att jag har sagt något så då har jag aldrig sagt det håller han fast vid. Men han lyssnar verkligen inte på mig i 80% av det jag säger känns det som och då är jag ingen pratkvarn ska ni veta.

    Om vi bråkar om något litet så gör han en jättegrej av det och låser in sig alltså han låser dörren till rummet han går till då så att jag inte kan komma in. Han sover även i ett annat rum om vi har tjafsat lite.

    Han har alltid någon ursäkt till varför han gör eller säger något fel. Endera är det mitt fel för jag var inte tydlig men han ber inte om en förklaring om vad jag menar om han inte förstår eller tycker att det jag säger låter knasigt utan då gör han det och skyller på mig. Han är trött, han hade det stressigt på jobbet, han har huvudvärk osv så låter det alltid när han har gjort något knas oavsett vad det gäller i hans liv.

    Om han är arg på mig även för något mindre så händer det att han gör sig stor och går mot mig som att han ska knuffa mig eller något vilket det händer att han gör också. Det tar han heller inte ansvar för eller ber om ursäkt för senare utan det var ju mitt fel för att jag gör honom så arg eller för att jag provocerade honom om han var irriterad på något annat.

    Jag är värdelös, dum i huvudet och fuck you jag vill skiljas får jag höra även vid mindre bråk.

    På helgerna spenderar han oftast eftermiddagarna vid sporten på tv och tar en tupplur och vill inte göra något med mig för att han är trött och måste vila. Varje helg i många år?!

    Vi börjar där. Ärligt nu vad skulle du göra? Säg inte bara gå för det är lätt att vara tuff på internet men hur skulle du göra i verkligheten? Varför går jag inte?

  • Svar på tråden Skulle du tolerera sånt här i ditt förhållande?
  • Dexter dot com
    Anonym (Blå Aura) skrev 2020-10-21 01:11:17 följande:

    Han lyssnar ta mig fan aldrig. Det spelar ingen roll om det är något litet som att jag såg en tussilago eller att jag bröt benet idag. Han har inte hört att jag har sagt något så då har jag aldrig sagt det håller han fast vid. Men han lyssnar verkligen inte på mig i 80% av det jag säger känns det som och då är jag ingen pratkvarn ska ni veta.

    Om vi bråkar om något litet så gör han en jättegrej av det och låser in sig alltså han låser dörren till rummet han går till då så att jag inte kan komma in. Han sover även i ett annat rum om vi har tjafsat lite.

    Han har alltid någon ursäkt till varför han gör eller säger något fel. Endera är det mitt fel för jag var inte tydlig men han ber inte om en förklaring om vad jag menar om han inte förstår eller tycker att det jag säger låter knasigt utan då gör han det och skyller på mig. Han är trött, han hade det stressigt på jobbet, han har huvudvärk osv så låter det alltid när han har gjort något knas oavsett vad det gäller i hans liv.

    Om han är arg på mig även för något mindre så händer det att han gör sig stor och går mot mig som att han ska knuffa mig eller något vilket det händer att han gör också. Det tar han heller inte ansvar för eller ber om ursäkt för senare utan det var ju mitt fel för att jag gör honom så arg eller för att jag provocerade honom om han var irriterad på något annat.

    Jag är värdelös, dum i huvudet och fuck you jag vill skiljas får jag höra även vid mindre bråk.

    På helgerna spenderar han oftast eftermiddagarna vid sporten på tv och tar en tupplur och vill inte göra något med mig för att han är trött och måste vila. Varje helg i många år?!

    Vi börjar där. Ärligt nu vad skulle du göra? Säg inte bara gå för det är lätt att vara tuff på internet men hur skulle du göra i verkligheten? Varför går jag inte?


    Jag skulle ta en rejäl funderare på varför jag vill stanna hos en person som inte lyssnar, skyller alla problem på andra, låser in sig i stället för att vilja reda ut situationen , inte har något behov av att umgås med mig, vill skrämma mig och tar till handgripligheter när han blir upprörd... om jag kom fram till någon anledning att stanna hade jag sökt hjälp för att förstå varför jag vill stanna då det verkligen inte är sunt.
  • Anonym (S)

    Jag skulle inte vilja vara i ett sådant förhållande. Förhoppni gsvis skulle jag inte tolerera det utan göra slut.

    Vad är syftet med att vara i ett sådant förhållande? Det kan väl inte ge dig något positivt?

    Om du vill bryta upp men har svårt attbryta upp tycker jag att du ska söka samtalshjälp och träna på hur du kan stå upp för dig själv och gå vidare.

  • Anonym (Igelkott)

    Självklart ska du lämna honom. Vad får du ut av att vara i den där relationen? Älskar du honom? Har han goda sidor som väger upp allt det dåliga?

  • Anonym (En annan Lisa)

    I ärlighetens namn hade jag nog inte låtit det gå så länge som flera år. Jag hade ställt ultimatum rätt tidigt och gett en chans till förändring (förutsatt att det fanns respekt och omtanke större delen av tiden). Men det hade varit EN chans. 

    Vad är det som gör att du stannar?
    Och eftersom du ställer frågan antar jag att du ändå i något läge kan se nyktert på situationen och förmodligen skulle råda någon annan att lämna i samma situation. Varför är det inte lika viktigt att du får må bra?

    Livet är för kort för sånt där helt enkelt. Varför slösar du bort din tid på något som aldrig kommer att bli bättre?

Svar på tråden Skulle du tolerera sånt här i ditt förhållande?