• jossefin88

    Börja på gamla jobbet?

    Det är så att jag sa upp mig och började på ett nytt jobb för ett halvår sedan. Anledningen till att jag sa upp mig från mitt gamla jobbar att jag pendlade ungefär 9 mil om dagen. Mitt nuvarande jobb ligger i min hemort. Jag trivs inte alls. Kollegorna är väl det största bekymret, mycket skitsnack om allt och alla och en del är ovänner och pratar inte med varandra. Känner inte att jag har något gemensamt med nästan någon och jag känner mig inte direkt välkommen. Jag påverkas negativt av det och har sedan jag började fått problem med sömnen. Jag längtade tillbaka till mitt gamla jobb nästan direkt när jag hade börjat på det nya. Nu är det så att jag har sökt en tjänst på mitt gamla jobb igen och jag får det om jag vill ha det. En stor fördel är att det gamla jobbet ska flytta närmre min hemort så det kommer bli totalt knappt 6 mil att pendla dagligen. Hur hade ni gjort? Har ni varit i liknande situation? Hur förklarar man för chefen? Kollegors bemötande? Är det värt att börja pendla igen? Tänk om jag inte trivs när jag kommer tillbaka? Många frågor...

  • Svar på tråden Börja på gamla jobbet?
  • brallison

    Du vantrivs nu och vet hur det är på ditt gamla jobb. Enda problemet med gamla arbetsplatsen var egentligen avståndet, vad jag förstår - varför skulle alla annat bli sämre nu där? Det finns fler som kommer tillbaka till sina gamla jobb och jobbar i flera år till, ingen blir riktigt förvånad, särskilt om de vet om den ursprungliga orsaken till varför du byte jobb från början.

  • jossefin88
    brallison skrev 2020-10-21 07:55:39 följande:

    Du vantrivs nu och vet hur det är på ditt gamla jobb. Enda problemet med gamla arbetsplatsen var egentligen avståndet, vad jag förstår - varför skulle alla annat bli sämre nu där? Det finns fler som kommer tillbaka till sina gamla jobb och jobbar i flera år till, ingen blir riktigt förvånad, särskilt om de vet om den ursprungliga orsaken till varför du byte jobb från början.


    Avståndet är enda nackdelen ja, men nu blir det ju mindre sträcka att köra. Tänker bara att det kanske har ändrats till det sämre på jobbet, man vet ju inte...
  • brallison
    jossefin88 skrev 2020-10-22 07:52:00 följande:
    Avståndet är enda nackdelen ja, men nu blir det ju mindre sträcka att köra. Tänker bara att det kanske har ändrats till det sämre på jobbet, man vet ju inte...
    Kan det verkligen ha blivit värre under bara ett halvtår än det är på ditt nuvarande jobb?
  • jossefin88
    brallison skrev 2020-10-22 10:06:58 följande:

    Kan det verkligen ha blivit värre under bara ett halvtår än det är på ditt nuvarande jobb?


    Antagligen inte, det är nog bara jag som är för velig... :)
Svar på tråden Börja på gamla jobbet?