• Anonym (.)
    Wed 21 Oct 2020 11:13
    348 visningar
    5 svar
    5
    348

    Vad är alla sidor som delar ut info om ens bostad m.m om en?

    Vad är alla hemsidor där man syns så fort man googlar på personens namn. På Hitta.se kan man tydligen få bort sin info. Men Mrkoll har lite mer speciell och svårt att komma i kontakt med deras kundservice? Jag kunde i alla fall inte hitta någon E-post adress till de eller något.

    Vad finns för mer hemsidor?

    Jag vill ha bort mig från exakt alla sådana hemsidor och finns det något sätt man kan göra istället för att kontakta alla hemsidor enskild?

    Tack för svar!

    Observera: Just nu syns jag inte på google av privata anledningar. Just därför vet jag inte vilka hemsidor jag kommer synas eventuellt i framtiden.

    Jag vill inte tala om varför jag inte syns för tillfället.

    Ha det bra! :)

    Tack på försvar!

  • Svar på tråden Vad är alla sidor som delar ut info om ens bostad m.m om en?
  • Anonym (FYI)
    Wed 21 Oct 2020 11:15
    #1

    Ratsit är väl hyfsat välkänd....

  • Anonym (jag)
    Wed 21 Oct 2020 11:38
    #2

    Eniro

  • Anonym (.) Trådstartaren
    Wed 21 Oct 2020 13:35
    #3
    Anonym (FYI) skrev 2020-10-21 11:15:12 följande:

    Ratsit är väl hyfsat välkänd....


    Anonym (jag) skrev 2020-10-21 11:38:28 följande:

    Eniro


    Kan man ta bort sig från alla dessa sidor?

  • Anonym (Nope)
    Wed 21 Oct 2020 14:03
    #4

    Jag kontaktade alla sidorna förutom ratsit, alla tog bort mig - tills årsskiftet. Då måste man göra om hela skiten igen.

    Jag hade en stalker i 20årsåldern, en äldre gubbe som konstant följde mig. Fick flytta två gånger, tredje gången 60 mil bort. Jäveln stog utanför min lägenhet fyra dagar efter flytten registrerades. Ja, polisen var involverad, han aldrig var agressiv (ville bara ha barn med mig enligt honom. Men jag tror inte att han någonsin skulle ha fysiskt skadat mig. Eller vem vet, fan om man reser 60 mil är man verkligen psykiskt störd.). Därför var det inte aktuellt med skyddad id eller liknande. Fick leva med honom för 4 år, får meddelanden än idag, 10 år senare då o då. Fy fan alltså att sådana sidor inte är illegala. Det var gulligt o söt på 60talet, dagens samhälle är mycket mer otrygg o farlig.

    Jag jobbade på en högstadieskola i en av Stockholms berömda förort. När en elev inte fick godkänd började han hota med att jag kommer att ångra djupt. Jag sade upp mig direkt och lämnade skiten innan terminen var slut. Det kanske bara var en tonåring som var arg över sitt betyg. Men vem vill riskera? Vi pratar om en 15åring med en låååång kriminell bakgrund, bl våldtäkt av klasskamrat, tvingade in åk 4 elever i badrummet o fotade deras könsorganer, drogförsäljning i skolan osv. Jag har döttrar och vår adress är ute på de förbannade webbsidorna. Man vet att man inte får någon som helst skydd av polis, skola, jo, av samhället. Om jag visste att min familj var trygg skulle jag ha tagit striden med eleven. Pga de webbsidorna backade jag. Skolan hittade förstås ingen behörig lärare, en stackarsd 22årig vikarie satte slutbetygen och rektorn bara signerade dem. Han fick C som slutbetyg....

    Förlåt att jag använde din tråd att klaga.

Svar på tråden Vad är alla sidor som delar ut info om ens bostad m.m om en?