• Anonym (Ls)

    Snälla hjälp !! frågor om jobb loppis !

    Hej ! Behöver akut hjälp tips !!

    Jag har börjar jobba på röda korset loppis .. jätte skoj och trivs jättebra ! ???? men varför jag satte de här inlägget under psykisk ohälsa är för jag har börjat må dåligt pga av att jag har börjar fundera på de där med småkryp på loppis .. ja jag vet att de kan finnas en del på loppisar och så , men jag har haft problem med småkrypsfobi tidigare i mitt liv och gått på behandling för de ... men svårt att bli av med helt dock !

    Men som jag sa jag trivs och vill inte ge upp nu pga av min fobi ! Och jag vill inte fråga på jobbet om man ska göra nåt speciellt när man kommer hem med kläder skor mm ... som man har på sig ? .. dom har inget arbetskläder där och inte sagt nåt om de heller hur dom gör .. så jag har antagit bara att man går dit som man är ? ... de är en rätt ren loppis alla fall inte massa som kryper som jag sett .. men vi har ju lager rum där och en del möbler kläder mm blir ju liggandes ett tag . .. men är rätt ny där som sagt ... jag är i övrigt noga med att tvätta händer hela tiden och borsta av mig om de är något där som är skitigt som man gör rent och sånt med .. jag tar av mig kläderna som jag jobbat i dagligen och lägger i hallen på hatthyllan tills dagen efter och byter jobbkläder efter två dagar ... direkt när jag kommer hem och tar på nya kläder direkt .. men funderar lite om man kan få med sig skit hem alla fall , ja jag tänker på ägg mm .. mm .. jag duschar minst varannan dag helst oftare .. ja jag är renlig av mig .. men ?katastrof tankarna? kommer nu känns de som de skulle betyda så sjuuuuk mycket om de finns nån som har svar som kanske lugnar lite ? Eller tips , råd ? Kanske finns de nån som jobbar på loppis som vet hur man ska bete sig ? ....

    älskar mitt nya jobb och vill verkligen inte sluta pga av detta ????

    Ursäkta att jag skriver ihop allt så de kanske blir svårt att läsa men skriver i desperat situation ????

    Hoppas verkligen någon kan svara på detta !!

    Mvh från en halvpedant 3 barnsmamma

  • Svar på tråden Snälla hjälp !! frågor om jobb loppis !
  • Anonym (Loppistokig)

    Jag har köpt mängder med kläder, saker och prylar på loppis under 30 års tid och aldrig nånsin träffat på kryp i nåt av det. Köpt i princip alla mina kläder och barnens kläder på loppis. Så även om det i enstaka fall naturligtvis kan förekomma ser de det nog direkt de får in varan och då slängs det ju.

    Jag hade kort o gott inte varit ett dugg orolig om jag var du.

  • Anonym (Bedbug)

    Jag jobbade med loppis för tjugo år sedan och då hade vi inga problem med kryp alls. Nuförtiden har ju vägglöss blivit vanligare, så i värsta fall skulle du kunna få med dig sådana hem. För att slippa det så undvik att ställa din väska eller lägga dina kläder på stoppade möbler. Det är där de trivs och gömmer sig i springorna.

  • Anonym (Ls)

    Tack för svar ???? nä alltså jag lägger ju inte mina kläder på något på jobbet .. oftast hänger jag de i hallen på jobbet vid hatthyllan ... och närmast kommer hem så slänger jag ju av mig mina egna kläder som jag haft på mig på hatthyllan tills nästa dag och tar på mig rena kläder .. eller så åker dom direkt i tvättkorgen som jag har i hallen så hoppas de är ok ? Jag tycker de är så svårt hur man ska bete sig efter jobbet med kläderna för att slippa få med sig något skit hem de vore min värsta mardröm ???? .

Svar på tråden Snälla hjälp !! frågor om jobb loppis !