• Anonym (Msn)

    Träffats 8 månader - börja försöka?

    Jag o min ?dejt? har träffats i 8 månader. Vi är vell typ ihop men inte officiellt. Vi har tagit det väldigt långsamt. Vi ses dock varje dag. Jag har börjat få sån extrem barnlängtan! Är 28 år gammal, han 30. Jag tycker det känns bra mellan oss men som sagt har vi inte känt varandra så länge. Han är dock en reko kille. Ska man våga satsa ändå? Jag vill verkligen skaffa barn snart...

  • Svar på tråden Träffats 8 månader - börja försöka?
  • Tomelilla15

    Låter väldigt stressat. Att få barn är en rejäl påfrestning, det är inget som gör förhållandet bättre utan det är en tuff tid. Jag tycker alla gånger ni ska vänta!

  • smulpaj01

    Oj, nej det är alldeles för tidigt. Vänta MINST 1 år! Ni har ju alldeles nyss träffats och har ingen aning om ni kommer vara tillsammans länge till. 8 månader är verkligen ingenting!

    Bo ihop ett par år först och se hur det går innan du funderar mer på barnfrågan.

  • Pinotage

    8 månader är ingenting ! Det kan inte vara möjligt att ni känner varandra så väl att det är dags att skaffa barn.

  • smulpaj01

    Ni är inte ens tillsammans utan enbart i dejtstadiet om ens det.

    Du måste berätta detta för killen så han kan vara extra noga med att skydda sig!

  • caveat emptor

    "Väl typ ihop" låter inte överdrivet seriöst. Jag och min man hade bara varit tillsammans i ett år när jag blev (planerat) gravid men vi flyttade ihop efter några månader och var sambos. Det är ändå snabbt men vi håller fortfarande ihop nu sju år senare och snart föds vårt andra barn. Jag hade dock inte velat bli gravid med någon som kallas "min dejt". Ni borde bli en aning mer seriösa med varandra innan ni funderar på eventuell graviditet.

  • Studentpappa

    Kör på bara! Du behöver inte berätta någon för han heller, lovar att det är en skitbra idé!


    Ride it like you stole it
  • Anonym (Ja)
    Tomelilla15 skrev 2020-10-21 19:51:55 följande:

    Låter väldigt stressat. Att få barn är en rejäl påfrestning, det är inget som gör förhållandet bättre utan det är en tuff tid. Jag tycker alla gånger ni ska vänta!


    Håller med.

    Visst - man kan vara ihop en kort tid och leva lyckliga i sina dagar och få barn tidigt osv. Andra är ihop i flera år och skaffar barn men separerar.

    Min åsikt är dock att man ska känna varandra så man vet att man förhoppningsvis klarar av att fostra ett barn tillsammans.

    Går ni isär - hur blir det då? Din partner (ex) skaffar ny och ditt barn ska bo varannan vecka. Kommer partnern samarbeta eller sätta käppar i hjulet för dig?

    Du är 28. Jag fick första barn som 32 åring. Barn nummer 4 (sista) var jag 39år.

    Nu menar jag inte att du ska vänta så länge men vad vill den du dejtar? Vill din partner ja barn snart eller vänta?
  • hav16

    Nej gud. Vänta!

    Man måste stå stabilt innan man skaffar barn då det är en jäkla prövning.

  • Anonym (Msn)
    Anonym (Ja) skrev 2020-10-21 20:13:37 följande:

    Håller med.

    Visst - man kan vara ihop en kort tid och leva lyckliga i sina dagar och få barn tidigt osv. Andra är ihop i flera år och skaffar barn men separerar.

    Min åsikt är dock att man ska känna varandra så man vet att man förhoppningsvis klarar av att fostra ett barn tillsammans.

    Går ni isär - hur blir det då? Din partner (ex) skaffar ny och ditt barn ska bo varannan vecka. Kommer partnern samarbeta eller sätta käppar i hjulet för dig?

    Du är 28. Jag fick första barn som 32 åring. Barn nummer 4 (sista) var jag 39år.

    Nu menar jag inte att du ska vänta så länge men vad vill den du dejtar? Vill din partner ja barn snart eller vänta?


    Han vill ha barn inom ett par år. Det vill jag med och har aldrig innan känt ngn stark längtan. Det hände dock en grej i mitt liv som fick mig att börja längta oerhört mkt! Så nu är det allt jag drömmer om.
  • Anonym (Laura)

    Bara för att du längtar betyder det ju inte att du borde börja försöka bli gravid nu på en gång. Rent rationellt förstår du ju att om ni inte ens formellt är ett par är det kanske lite väl tidigt för bebisar. Lugna ner dig lite. 

Svar på tråden Träffats 8 månader - börja försöka?