• Anonym (ts)
    Wed 21 Oct 2020 20:35
    544 visningar
    12 svar
    12
    544

    Tror ni hon är intresserad eller endast trevlig?

    Jag är en kille mellan 20-30 år som bor i en stor stad i Sverige med ca 400 k invånare. På mitt jobb har det börjat en ny tjej sedan några veckor tillbaka. När hon började så fick vi en del ögonkontakt och hon log mot mig när vi fick ögonkontakt etc. Tex om man gick förbi varandra eller liknande. Jag fick eventuellt en känsla av att hon verkligen kollade aktivt på mig vid nått tillfälle och att hon verkade kanske något intresserad av mig.. Med det sagt så var det väl ingen större grej egentligen, jag tycker att hon var söt men tänkte inte vidare på det.

    Vi har inte snackat så jättemycket men det har varit tillfällen då vi pratat, det har varit när man tagit hissen samtidigt, i fikarummet eller liknande scenarion och då har vi snackat lite lätt om hur det går med jobb, hur läget är, vad som ska hända i helgen osv så inte direkt på något personligt plan. Hon är alltid väldigt glad när vi pratar, hon kan verka rätt nere/trött men så fort vi börjar prata så skiner hon upp som en sol. Behöver inte nödvändigtvis betyda något då man bara kan vara trevlig mot någon såklart.

    Det som får mig att tro att hon eventuellt är intresserad är att hon vid 3-4 tillfällen sagt att jag "är så gullig" och jag vet inte riktigt vad hon syftar på då jag inte gjort något direkt gulligt mot henne om man säger så, mer än att vara socialt kompetent. När jag hade klippt mig så uppmärksammade hon det och sa att det blev snyggt.

    Jag vet inte hur jag ska tolka det när hon säger att jag är gullig, om det är ett finare sätt att säga att jag är attraktiv/snygg eller om hon enbart syftar på hur jag är som person vet jag inte. Har inte hört henne säga något sådant till andra killar på jobbet och hon verkar heller inte vara lika glad runt andra killar.

    Vad tror ni? Är hon endast trevlig eller tror ni hon är intresserad? Vad borde jag göra?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-21 20:36
    Ska kanske tilläggas att vi inte pratat så många gånger, vi snackar kanske 10 tillfällen totalt på 1 månad ungefär.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-21 20:36
    Ska kanske tilläggas att vi inte pratat så många gånger, vi snackar kanske 10 tillfällen totalt på 1 månad ungefär.

  • Svar på tråden Tror ni hon är intresserad eller endast trevlig?
  • Anonym (00)
    Wed 21 Oct 2020 20:44
    #1

    Vad du borde göra? Det beror väl på vad du är ute efter. 

  • Anonym (Karol­ine)
    Wed 21 Oct 2020 20:47
    #2

    "Jag är en kille mellan 20-30 år som bor i en stor stad i Sverige med ca 400 k invånare", osäker på din ålder? Någonstans mellan 20-30år? Och vad spelar det för roll hur många invånare som finns?

  • Vaness­a89
    Wed 21 Oct 2020 20:50
    #3

    Hon försöker bara vara trevlig. Helt uppenbart för en annan

  • Anonym (kaffe­draken­)
    Wed 21 Oct 2020 20:58
    #4
    Anonym (ts) skrev 2020-10-21 20:35:43 följande:

    Vad tror ni? Är hon endast trevlig eller tror ni hon är intresserad? Vad borde jag göra?

    .


    Svårt att veta. Jag jobbade ihop med en yngre tjej i 1 år och trodde det fanns nåt mellan oss. Hon var alltid glad när vi sågs, vi hade lätt att prata med varann och vi småretades med varann på skoj. Ibland kändes det som att hon flirtade, och att hon kollade in mig. När jag skrev om det i många trådar här så trodde de flesta att hon inte var intresserad. Det var hon inte heller.
    Jag jobbade också ihop med en äldre kvinna, och jag minns första gången hon var på jobbet så tyckte jag att hon kollade in mig. Vi hade också lätt att prata med varann, och jag trodde det fanns nåt mellan oss.
    Hade jag skrivit om det här, så hade de flesta trott att hon inte var intresserad.
    Det var hon, och vi hade en flirt.
    Jag har bara ett tips, var trevlig mot henne. Låt henne ta alla initiativ, om det nu skulle vara så att hon gillar dig. Som man så är man ute på skör is om man stöter på en arbetskamrat.
  • Wed 21 Oct 2020 21:15
    #5

    Nej hon är med största sannolikhet bara trevlig, särskilt med tanke på att hon är helt ny på jobbet.

    "du är så gullig" är ett uttryck som även jag använder mig av rätt ofta. Det betyder inget mer än att hon tycker du är trevlig och glad typ.

    Sen undrar jag också vad antalet invånare i din stad har med detta att göra?

  • Anonym (Försi­ktigt)
    Wed 21 Oct 2020 21:24
    #6
    Anonym (ts) skrev 2020-10-21 20:35:43 följande:

    Jag är en kille mellan 20-30 år som bor i en stor stad i Sverige med ca 400 k invånare. På mitt jobb har det börjat en ny tjej sedan några veckor tillbaka. När hon började så fick vi en del ögonkontakt och hon log mot mig när vi fick ögonkontakt etc. Tex om man gick förbi varandra eller liknande. Jag fick eventuellt en känsla av att hon verkligen kollade aktivt på mig vid nått tillfälle och att hon verkade kanske något intresserad av mig.. Med det sagt så var det väl ingen större grej egentligen, jag tycker att hon var söt men tänkte inte vidare på det.

    Vi har inte snackat så jättemycket men det har varit tillfällen då vi pratat, det har varit när man tagit hissen samtidigt, i fikarummet eller liknande scenarion och då har vi snackat lite lätt om hur det går med jobb, hur läget är, vad som ska hända i helgen osv så inte direkt på något personligt plan. Hon är alltid väldigt glad när vi pratar, hon kan verka rätt nere/trött men så fort vi börjar prata så skiner hon upp som en sol. Behöver inte nödvändigtvis betyda något då man bara kan vara trevlig mot någon såklart.

    Det som får mig att tro att hon eventuellt är intresserad är att hon vid 3-4 tillfällen sagt att jag "är så gullig" och jag vet inte riktigt vad hon syftar på då jag inte gjort något direkt gulligt mot henne om man säger så, mer än att vara socialt kompetent. När jag hade klippt mig så uppmärksammade hon det och sa att det blev snyggt.

    Jag vet inte hur jag ska tolka det när hon säger att jag är gullig, om det är ett finare sätt att säga att jag är attraktiv/snygg eller om hon enbart syftar på hur jag är som person vet jag inte. Har inte hört henne säga något sådant till andra killar på jobbet och hon verkar heller inte vara lika glad runt andra killar.

    Vad tror ni? Är hon endast trevlig eller tror ni hon är intresserad? Vad borde jag göra?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-21 20:36
    Ska kanske tilläggas att vi inte pratat så många gånger, vi snackar kanske 10 tillfällen totalt på 1 månad ungefär.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-21 20:36
    Ska kanske tilläggas att vi inte pratat så många gånger, vi snackar kanske 10 tillfällen totalt på 1 månad ungefär.


    Om du skulle vilja lära känna henne bättre gör det. Prata med henne. Inte bjud ut, inte ragga, inte smöra, inte hänga efter. Lättsamma samtal mellan två kollegor. Därefter gör du en ny utvärdering.
  • Anonym (chere­)
    Thu 22 Oct 2020 05:20
    #7

    Omöjligt att veta, kan mycket väl vara att hon bara är trevlig. Det du kan göra är att nästa gång ni möts fråga om hon vill ta en kaffe nån gång. Har ni kafferaster på jobbet? Då kanske ni kan ta den tillsammans nån gång eller ta en kaffe efter jobbet?

  • Anonym (S)
    Thu 22 Oct 2020 06:01
    #8

    Fortsätt att pratat när i träffas så märker du så småningom om ni fattar tycke för varandra och om detfinns utrymme att att lära känna varqndra bättre. . Än så länge kan hon ju knappast tycka mer än att du är grevlig och ser bra ut, ni har ju bara småpratat.

    Övertolka inte ordet "gullig", hontycker att du är trevlig och snäll helt enkelt.

    Är du nyfiken på hemne så försökt lära känna henne inom ramen för normalt umgänge på en arbetsplats.

  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Thu 22 Oct 2020 09:53
    #9

    När hon säger gullig så menar hon ditt sätt. Ni har knappt pratat och hon verkar vara en social tjej. Det är omöjligt att veta om hon är intresserad men med tanke på vad du skriver skulle jag inte säga att hon är det.

Svar på tråden Tror ni hon är intresserad eller endast trevlig?