• Anonym (Fel?)

    Tänker jag fel ang vab?

    Gör en ny tråd då jag tror att den förra blev att det inte gick att svara anonymt.

    Jag är sjukskriven 100% pga utmattning. Har även sömnproblem som gör att jag kan ligga vaken hela nätter och blir jag väckt så har jag väldigt svårt för att somna om mer.

    Jag har en 1åring hemma som vi väntar på att få en fsk plats till och i natt så har hon inte mått bra, och vaknat och varit ledsen 2 ggr först vid 00.30-2 och sedan vid 5. Detta har du resulterat i att jag sovit 1 timme i natt (min man har ju oxå sovit dåligt så klart)

    Jag bad min man stanna hemma och vabba med vår dotter idag men fick till svar att så dåligt har han inte sovit. Blev så ledsen över svaret då jag en hyfsat bra natt har det jobbigt just nu att få ihop livet så när det varit en sån här natt så blir jag helt färdig. Men sen tänker jag i nästa andetag att det kanske ändå inte är rimligt att förvänta sig att han ska vara hemma för en sån sak?

  • Svar på tråden Tänker jag fel ang vab?
  • Anonym (ppp)

    Hur sjuk är du?
    Du är sjukskriven så då borde han kunna vabba, men är barnet ens sjukt? Man får ju bara vabba om barnet är sjukt, inte bara för att alla sovit dåligt.

  • Anonym (Fel?)
    Anonym (ppp) skrev 2020-10-22 08:03:39 följande:

    Hur sjuk är du?

    Du är sjukskriven så då borde han kunna vabba, men är barnet ens sjukt? Man får ju bara vabba om barnet är sjukt, inte bara för att alla sovit dåligt.


    Jag är sjukskriven för utmattning så jag är sjuk. Nja man kan vabba om dess ordinarie vårdare (jag) är sjuk med.

    Dock är dottern inte kry heller hon håller på att utredas för massa allergier som ger henne hemsk klåda med utslag eller magont, som jag tror hon haft i natt då hon har varit så ledsen i natt och det hör definitivt inte till vanligheterna att hon öht vaknar på nätterna.
  • MsM84

    Om du är sjukskriven 100% och din man jobbar - vem tar hand om barnet om dagarna?

  • Anonym (Fel?)
    MsM84 skrev 2020-10-22 08:21:09 följande:

    Om du är sjukskriven 100% och din man jobbar - vem tar hand om barnet om dagarna?


    Jag tar hand om barnet på dagarna i väntan på att få en förskoleplats
  • Anonym (J)
    Anonym (Fel?) skrev 2020-10-22 08:22:58 följande:

    Jag tar hand om barnet på dagarna i väntan på att få en förskoleplats


    Fast får man ens göra så?
  • Anonym (Fel?)
    Anonym (J) skrev 2020-10-22 08:28:38 följande:

    Fast får man ens göra så?


    Ja det får man
  • Anonym (J)

    Ok men man kan väl knappast få ta ut vab för att barnet sovit dåligt och för att ordinarie vårdare är sjuk? Ts är ju sjuk varje dag så det gör ju ingen skillnad om hon fått sova dåligt eller inte?

  • Anonym (Fel?)
    Anonym (Fel?) skrev 2020-10-22 08:31:18 följande:

    Ja det får man


    Så länge man inte ansöker om fp så klart men jag har inte varit föräldraledig sedan i maj
  • MsM84
    Anonym (Fel?) skrev 2020-10-22 08:22:58 följande:

    Jag tar hand om barnet på dagarna i väntan på att få en förskoleplats


    Oj. Hur funkar det med din sjukdom? Har du och din man inte diskuterat hur ni löser de dagar du inte orkar? Låter inte som något som kommer hjälpa din sjukdomsbild om du själv måste ta hand om en ettåring hela dagarna direkt - utan tvärtom.
  • Anonym (Fel?)
    Anonym (J) skrev 2020-10-22 08:33:22 följande:

    Ok men man kan väl knappast få ta ut vab för att barnet sovit dåligt och för att ordinarie vårdare är sjuk? Ts är ju sjuk varje dag så det gör ju ingen skillnad om hon fått sova dåligt eller inte?


    Jo och jag är ju som sagt sjuk varje dag och jag blir definitivt inte friskare när jag får det än tyngre som i natt när jag sovit en timme. Jag kämpar ju alla dagar med att hålla mig flytande och det behövs ju då inye mycket för att trycka mig under ytan så jag måste börja kravla igen.
Svar på tråden Tänker jag fel ang vab?