• menanony

    Vill hon fortsätta träffas eller inte??

    Tjena!
    Jag är en kille på 27 år som aldrig nånsin haft ett förhållande. Har aldrig tagit en tjej hem till mina föräldrar. Jag har haft mina on-night-stands men aldrig något seriöst.
    Jag har inte problem med att träffa och snacka med tjejer men nu är jag i ett läge där jag inte har en aning om hur jag ska göra.
    För ungefär 2 månader sedan träffade jag en jämnårig tjej. Vi har i princip skrivit till varandra varje dag och träffats en gång i veckan sen dess.
    De första tre gångerna vi träffades så var det lite lätta dejter där vi lärde känna varandra. Första gången fika, andra gången en promenad och tredje gången gick vi på bio. Dessa träffar var under de tre första veckorna.
    De senare träffarna har vi varit hemma hos varandra. Då har det liksom varit en självklarhet för oss att sova med varandra. Inga konstigheter och det har känts ganska bra. Bra på ett sätt där detta kanske kan bli något seriöst. Av alla de gånger vi sovit med varandra har vi legat 2 gånger. Enligt mig kan det kanske vara lite seriöst.
    Det har varit ömsesidigt när vi har hört av oss till varandra och vi har liksom turats om att fråga om vi ska ses. Däremot har det typ bara varit jag som tagit initiativ till att mysa och pussats osv. Men hon har aldrig backat när det kommer till det.
     
    Nu kommer det som jag är så nere över...
    Förra gången vi träffades så var det inga pussar och inget direkt mys och tätt sittande i soffan. Hon åkte då också hem på kvällen och jag vågade inte fråga om hon ville sova över för att hon skulle upp tidigt dagen efter. Hon hade också träningskläder på sig eftersom att vi hade tränat lite ihop innan vi kom hem till mig. Detta var en söndag. 
    Sen dess har det känts som om hon inte vill snacka/träffas längre. Jag har fått den känslan. Den känslan får jag eftersom att det är jag som har fått hålla våra konversationer vid liv när vi skrivit. Så hela förra veckan var det typ bara jag som engagerade mig. Jag frågade henne saker som skulle få vår konversation att flyta på men hon, likt tidigare, gjorde inte det. Mot helgen frågade jag om hon hade tid att ses. Hon skrev bara att hon "trodde att hon skulle träffa några kompisar på lördag kvällen". Hon skrev alltså inget om att hon kunde ses på söndagen eller inte. Så jag frågade det men då skrev hon att hon inte visste om skulle orka för att hon kanske skulle vara trött. Det visade sig att hon var ute på lördagen och antagligen var bakis på söndagen.
    På söndagen frågade jag henne hur hon mådde och om vi kunde ta en promenad. Då skrev hon BARA att hon inte mådde så bra och en skratt-smiley. Inget mer.
    Sen dess har jag inte velat skriva till henne för att jag vill att detta ska vara ömsesidigt och vill inte verka tjatig. Så vi har inte haft någon som helst kontakt sedan helgen.
    Jag är nere över detta för att det har kommit upp för mig att jag gillar henne mer än jag trodde. Det har jag märkt nu i veckan när vi inte haft kontakt.
    Detta är en helt ny situation för mig då jag aldrig har träffat en tjej på det här sättet. Jag har alltså känslor för henne, annars hade jag inte reagerat såhär.
    Så det jag undrar över är vad som försiggår i hennes huvud. Vi har haft det jättemysigt i typ två månader men nu senaste veckan har hon inte engagerat sig som hon gjort tidigare. 
    Jag är också lite irriterad över detta. För om jag ska lita på min känsla, om att hon inte vill ses mer, så tycker jag att vi den här åldern ska hon kunna säga det. Speciellt när vi har träffats som vi gjort under den här tiden.
    Vad ska jag göra?? Ska jag fråga om det har hänt något eller bra låta henne vara?? Kan det vara så att hon vill ha space?? Är detta något hon vill smälta innan hon bestämmer sig för att fortsätta träffa mig??
  • Svar på tråden Vill hon fortsätta träffas eller inte??
  • Fjäril kär

    Du måste fråga rätt ut om hon vill fortsätta träffa dig. Vill du att hon är ärlig måste du själv vara det också.

  • Anonym (Du)

    Om du har känslor för henne och vill mer, så måste du engagera dig mer. Skit i att ni ska höra av er ömsesidigt. Tjejer vill ofta bli uppvaktade av killen och trivs med det:) Hon kan annars tro att du inte är så intresserad. Jag är tjej och kommer ihåg att jag väntade på att min kille skulle ta initiativ till att ses. Var ganska osäker och hoppades på att höra av honom. Nu är vi tillsammans.

  • Anonym (B)

    Är hon intresserad visar hon det, annars inte och då är det bättre att låta henne vara ifred.

  • Anonym (Över)

    Tycker att det verkligen låter som att något hänt så att hon tappat intresset. Men enda sättet är förstås att fråga henne. Och berätta vad du själv känner. Men jag tror nog att du ska ställa in dig på att det är över tyvärr.

Svar på tråden Vill hon fortsätta träffas eller inte??