• Anonym (:()

    Julledighet avslagen - gråter

    Är 27 år, arbetar som sjuksköterska.
    Inför julledigheten sökte jag enbart om en dag, julafton ledigt. Detta just för att jag inte vill att min mamma ska behöva spendera den första julen utan min pappa i livet helt själv. 
    Fick den ansökan avslagen, fanns inget utrymme att vara ledig.
    Jag gråter och mår så dåligt.
    Jag kan inte ens berätta för mamma ännu.
    Jag mår så sjukt dåligt över att ansökan om en enda dag blev avslagen och att mamma ska sitta helt fucking jävla själv på julafton. Jag hatar min arbetsplats just nu, jag förklarade varför just den dagen var så himla viktig och att jag kan jobba alla mellandagar, nyår mm, så länge jag får den dagen ledig. Men nej, får jobba julafton, juldag, mellandagarna, nyår mm. 


    Om jag blir sjuk då så har vi möjlighet till administrativa uppgifter hemifrån vilket folk gör mycket nu under pandemin men jag vill bara umgås med min mamma. Första julen utan min pappa, jag vill inte att hon ska sitta själv. Vad ska jag göra. Jag har tappat all livslust. Sitter och gråter på jobbet. 

  • Svar på tråden Julledighet avslagen - gråter
  • Mom2be262

    Försök byta pass med en kollega, eller byta tider? Va med mamma på dagen, jobba kvällen eller liknande

  • Anonym (:()

    Jobbet har satt pass från 12-22 på julafton. Jag tog inte ens någon sjukskrivning eller ledighet när min pappa dog för att kunna hjälpa till folk under pandemin. Och detta är tacken för det.
    Mamma bor ca 1,5 timme med bil bort, så åker jag på morgonen kan jag bara vara där någon timme för att åka till jobbet sen. Sen är hon ensam hela dagen. 


    Det är omöjligt att byta med kollegor, för dom har fått godkänt att vara lediga den dagen med semester redan. Om jag blir sjuk och inte kommer blir det uppenbart varför då också om jag inte lyckas byta.

  • Ceciliaab