• Sat 24 Oct 2020 12:36
    127 visningar
    1 svar
    1
    127

    Experter på ägglossning snälla se hit!

    Hej! Jag ammar fortfarande så har något oregelbunden mens. Dottern blir 1 år i november och har haft mens sedan hon var 6 månader.

    Sedan september så har jag dragit ner på kvälls/nattamning och då hade jag min mest normala cykel hittills. Äl på dag 24 (alldeles för sent men bättre än dom andra månaderna) och mens på dag 32. Hade även fertilt sekret den månaden osv och STARKA positiva test (dom andra månaderna fick jag positiva test lite då och då under hela cykeln men fick mest tecken på äl ungefär 4 dagar innan mens)

    Nu är jag på dag 20 och fick positivt äl-test redan igår, men det är som starkast idag. Förra månaden fick jag positivt och sen var testen helt blanka fram tills mensen då. Tror ni det betyder att jag fick ägglossning?

    Om testen är helt blanka resten av tiden efter positivt, kan man hoppas på att äl har skett? Jag försöker tempa men sover fortfarande så oregelbundet så vet inte riktigt om jag får till det.

    Hade alltid tydlig äl-smärta innan jag fick barn men känner inte den smärtan längre vilket oroar mig. :/

  • Svar på tråden Experter på ägglossning snälla se hit!
  • Sun 25 Oct 2020 14:02
    #1

    Ägglossningstest säger ju bara om hormoet är högt. Inte om du faktiskt kommer att släppa ett ägg. Jag skulle sikta på tempa mer då det är mer säkert då kroppen blir varmare efter ägglossning.

    Gå till Vulverine.se/ insta/facebook för fantastiska fertilitets råd/förståelse.

Svar på tråden Experter på ägglossning snälla se hit!