Inlägg från: Anonym (Rumpan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rumpan)

    HJÄLP ni som opererat analen/hemmorojder

    För snart 7 veckor sedan opererade jag bort några enstaka hemmorojder och en hudflik som tillkommit efter 3 täta förlossningar.

    vad jag vet var ett snitt inifrån och ut på ca 3 cm

    Jag har lidit av extrem smärta i dessa veckor och har ännu inte kunnat göra mina behov på en toalett.

    jag måste spola kokhett vatten på analen hela tiden, och andas mig igenom bajseriet, svettas och gråter m.m

    i början ville jag bara dö, låg och skrek i 1 timme efter avföring, men det blev böttre vecka 3, då grät jag bara, nu kan jag andas mig igenom smärtan ihop med kokhett vatten spolandes, men jag kan inte torka mig, inte röra analen, inte sitta på toaletten för utan vattnet dör jag av smärta, samt att det svider så kopiöst mycket och då börjar jag gråta.

    Jag känner varje gång jag bajsar som att det spricker upp, svider och värker, sen lugnar det sig.

    Har som på moset fått 4 nya hemmorojder som är sjukt svullva efter avföring, och jag bajsar mellan 3-5 gånger varje dag så tarmen får aldrig vila.

    får ont av att sitta, ligger ner eller står upp.

    Meningen var att jag skulle vara sjukskriven i 14 dagar. I slutet på nästa vecka går min sjukskrivning ut men en annan läkare som försökt undersöka mig ska ringa, och han talade senast om en ny operation då dom inte vet vad felet är.

    har fått tips om att det kan vara kramp eller att jag bara inte läkt.

    hur läker jag ? testat allt. mat, slutat med koffein för att inte få igång magen m.m

    Jag spyr på detta helvete, har hellre en stomipåse än lever i detta fängelse, kan inte åka någonstans, lämna eller hämta barnen, framförallt jobba.

    håller på att knäcka mig psykiskt och nu är jag livrädd för att dom mest experimenterar med mig här på dagkirurgin, skall jag låta dom operera mig igen, eller be dom skicka en remiss till en expert i typ göteborg ?

    könns som dom skärt sönder inte bara min röv utan hela mitt liv.

    Jag hag extrent hög smärttröskel, har opererat mig till och från hela livet, gjort bukplastiker, expandrar, brutit revben, punkterat lungorna, klarat av att gå sån till sjukhus m.m

    varit med om väldigt mycket i smärtväg, men detta är helt utom min kontroll.

    Mina barn tror att mamma håller på att dö och säger på dagis att jag gör det och har knivar i rumpan. Grannarna har hört mitt skrik av smärta och då har vi iaf 3 glas fönster. får stoppa en handduk i munnen och försöka tysta mig själv, kan inte hantera smärtan, kroppen skriker fast jag inte vill.

    imga värktabletter hag hjälpt, bara kokhett vatten.

    hjälp mig

  • Svar på tråden HJÄLP ni som opererat analen/hemmorojder
  • Anonym (Rumpan)

    Tack för svar, då måste det vara det, stackars dig som gått igeno så mycket, då har jag nog samma resa att vandra :(

Svar på tråden HJÄLP ni som opererat analen/hemmorojder