• Anonym (För luttra­d?)
    Sun 25 Oct 2020 22:55
    90 visningar
    17 svar
    17
    90

    Jag reagerar inte ens längre tydligen

    Ska försöka göra det så kort som möjligt. Mannen och jag pratade med banken och skulle ändra lite med kontot. Han har på högtalare och jag hör hur han och tjänstemannen pratar helt om varandra och det slutar med att mannen ger sig och inte ändrar det som skulle ändras. Mannen har även sagt att tjänstemannen kan få prata med mig för att jag står där också om något behöver verifieras.

    Jag bryter in efter 5-7 minuters dividerande mellan dom två där dom inte kommer nånvart och säger i högtalaren: Du kan inte lämna det så här. Eftersom att ni pratar om varandra totalt så låt mig säga vad vi behöver göra och på ett par minuter har jag och tjänstemannen löst det och allt är som det ska.

    Men det sjuka i det hela är att när jag bröt in så fräser min man ilsket Fuck you! och visar fingret till mig. Tjänstemannen hörde det garanterat. Efteråt är mannen vansinnig på mig för att jag styrde upp samtalet men jag gjorde det ju bara för att dom inte kom nånvart och inte förstod varann det minsta. Även om jag nu sa något fel genom att säga att dom inte kan kommunicera så är det väl mycket värre att han fräser Fuck you till mig när tjänstemannen hör?

    Jag förstår att jag förmodligen borde vara upprörd, ledsen och kränkt att han säger så till mig framför en främling men jag känner ingenting. Varför gör jag inte det?

  • Svar på tråden Jag reagerar inte ens längre tydligen
  • Anonym (Jo)
    Sun 25 Oct 2020 23:03
    #1

    Något känner du väl? Annars hade du inte skrivit inlägget?

  • Anonym (För luttra­d?) Trådstartaren
    Sun 25 Oct 2020 23:06
    #2
    Anonym (Jo) skrev 2020-10-25 23:03:21 följande:
    Något känner du väl? Annars hade du inte skrivit inlägget?
    Jag känner att det är något fel på mig som inte packar väskan och går när mannen säger fuck you till mig framför en främling för att jag vet att jag borde reagera på det. Det borde väl vara enormt kränkande för mig?
  • Anonym (Jo)
    Sun 25 Oct 2020 23:08
    #3
    Anonym (För luttrad?) skrev 2020-10-25 23:06:19 följande:
    Jag känner att det är något fel på mig som inte packar väskan och går när mannen säger fuck you till mig framför en främling för att jag vet att jag borde reagera på det. Det borde väl vara enormt kränkande för mig?
    Svårt att säga baserat på EN situation. Hur är han annars? Jag hade ärligt talat blivit riktigt irriterad om min man brutit in under ett samtal. Hade dock inte sagt fuck you, det är ju sjukt barnsligt, men om han är bra annars så skulle jag absolut inte packa väskorna för detta.
  • Anonym (Naugh­ty40)
    Sun 25 Oct 2020 23:36
    #4

    Du är väl ingen dramaqueen helt enkelt. Det ska väl till mer för att göra dig upprörd helt enkelt, så det är väl bara bra.

  • Sun 25 Oct 2020 23:43
    #5

    Vilken mansbebis. Han hanterade väl inte att du kunde styra upp samtalet när han knappt kunde förklara vad han menade.

    Ta en allvarlig funderare om du vill stanna i det här förhållandet och om du mår bra av att stanna.

  • Anonym (ppp)
    Mon 26 Oct 2020 07:53
    #6
    Anonym (För luttrad?) skrev 2020-10-25 23:06:19 följande:
    Jag känner att det är något fel på mig som inte packar väskan och går när mannen säger fuck you till mig framför en främling för att jag vet att jag borde reagera på det. Det borde väl vara enormt kränkande för mig?
    Är det så illa så ja - packa väskan och dra! 
  • Mon 26 Oct 2020 08:04
    #7
    +1

    Normaliseringsprocess kallas det. Man vänjer sig. Framför allt om det går långsamt. Och det är förstås inte bra. Ta dig en funderare om du verkligen vill bli gammal med honom. Du kan ju faktiskt gå och börja om, hitta någon som behandlar dig med respekt. Risken är också att det kan bli värre. 

  • Anonym (Anony­m)
    Mon 26 Oct 2020 09:20
    #8

    Ett sista försök kan vara terapi. Han har ju ingen respekt för dig och beter sig fruktansvärt omoget. Han borde vara tacksam att du ordnade upp allt! Istället gissar jag att han känner sig överkörd av dig, att du behandlat honom som ett barn osv. Om ni har gemensamma bankärenden angår det dig lika mycket som honom, det hade varit bättre i efterhand om du själv hade fört samtalet och mannen varit den som lyssnat. Nu vet du iaf det om något liknande händer.

  • Mon 26 Oct 2020 09:30
    #9

    Du reagerar inte eftersom du börjar bli van med ett sånt här beteende från honom?

    Om detta hade varit första gången hade du blivit asförbannad och skällt på honom.

  • Anonym (Ess)
    Mon 26 Oct 2020 10:10
    #10

    Har varit med om samma med min man sedan vi träffades. Han kan vara så himla fin och stöttande men så fort han känner sig kritiserad kan han svära, bli verbalt aggressiv, stirra ut en på ett otäckt vis osv. Detta har kommit och gått under perioder under våra år tillsammans och senaste årens beteende har gjort att mina känslor sakta dött ut. Så nu ska vi skiljas. Jag har på något sätt fått för mycket respekt för mig själv för att tolerera det ens en gång till kände jag. Och såklart har han svårt att acceptera att hans beteende har gjort att mina känslor dött och skyller på annat. Det är sån han är och han lär aldrig förändras.

  • Mon 26 Oct 2020 10:36
    #11
    Anonym (Ess) skrev 2020-10-26 10:10:05 följande:

    Har varit med om samma med min man sedan vi träffades. Han kan vara så himla fin och stöttande men så fort han känner sig kritiserad kan han svära, bli verbalt aggressiv, stirra ut en på ett otäckt vis osv. Detta har kommit och gått under perioder under våra år tillsammans och senaste årens beteende har gjort att mina känslor sakta dött ut. Så nu ska vi skiljas. Jag har på något sätt fått för mycket respekt för mig själv för att tolerera det ens en gång till kände jag. Och såklart har han svårt att acceptera att hans beteende har gjort att mina känslor dött och skyller på annat. Det är sån han är och han lär aldrig förändras.


    Precis så är det. Jag har dumt nog haft två relationer med partners som blev arga och betedde sig på ett sätt som blev jobbigt för mig. Eller framför allt också som gjorde att jag inte kunde lita på personen. Sedan tänker man, nåja, det händer ju bara ungefär en gång om året. Andra gången ännu mer sällan. Och det var ju ingen fysisk våld, utan bara att personen sa elaka saker, kanske kastade något mot väggen eller så. Men i längden tar känslorna slut. Man kan helt enkelt inte lita på personen. 
  • Anonym (Ess)
    Mon 26 Oct 2020 10:44
    #12
    AndreaBD skrev 2020-10-26 10:36:06 följande:
    Precis så är det. Jag har dumt nog haft två relationer med partners som blev arga och betedde sig på ett sätt som blev jobbigt för mig. Eller framför allt också som gjorde att jag inte kunde lita på personen. Sedan tänker man, nåja, det händer ju bara ungefär en gång om året. Andra gången ännu mer sällan. Och det var ju ingen fysisk våld, utan bara att personen sa elaka saker, kanske kastade något mot väggen eller så. Men i längden tar känslorna slut. Man kan helt enkelt inte lita på personen. 
    Nej, exakt detta med tilliten. Det bygger till slut upp en barriär emellan och eftersom att min man varit väldigt sluten angående sina känslor har jag mer och mer ifrågasatt om jag ens känner honom på riktigt. Har heller aldrig kunnat lita på honom. Ganska otäckt med lynniga människor som svänger sådär från noll till hundra. Sen tycker de man ska leva med beteendet för att det som är bra överväger. Så många gånger jag tagit upp problemet med honom och nu står han där som en fågelholk och "fattar ingenting" och alla runt oss tycker det är så konstigt att vi separerar. Jo, man har ju inte berättat om alla gånger han ballat ur och han är ju väldigt bra på att visas en fin sida utåt..
  • Anonym (K)
    Mon 26 Oct 2020 11:24
    #13

    Väldigt barnsligt att svära åt sin fru. Även stirra ut den andra sådär är en varningsflagga som att han fötsöker kontrollera dig. Samtidigt gick du själv över gränser. Hade han bett om hjälp och råd? Kan vara svårt för en man att en kvinna bara kommer och tar över och förminskar dem totalt. Ni båda gjorde fel. Vad hände efteråt när ni pratade ut och ni fick förklara varför ni gjorde som ni gjorde. Har han bett om ursäkt, har du bett om ursäkt? Berätta vad det är du inte gillar att han gör så han får en chans att förbättra sig. En engångsföreteelse kankse går att förlåta och jobba sig förbi men ett mönster är svårare och bör inte förbises.

  • Anonym (A)
    Mon 26 Oct 2020 17:34
    #14
    Anonym (K) skrev 2020-10-26 11:24:19 följande:
    Väldigt barnsligt att svära åt sin fru. Även stirra ut den andra sådär är en varningsflagga som att han fötsöker kontrollera dig. Samtidigt gick du själv över gränser. Hade han bett om hjälp och råd? Kan vara svårt för en man att en kvinna bara kommer och tar över och förminskar dem totalt. Ni båda gjorde fel. Vad hände efteråt när ni pratade ut och ni fick förklara varför ni gjorde som ni gjorde. Har han bett om ursäkt, har du bett om ursäkt? Berätta vad det är du inte gillar att han gör så han får en chans att förbättra sig. En engångsföreteelse kankse går att förlåta och jobba sig förbi men ett mönster är svårare och bör inte förbises.
    Håller med
  • Anonym (Rödlu­van)
    Tue 27 Oct 2020 11:40
    #15
    Anonym (K) skrev 2020-10-26 11:24:19 följande:

    Väldigt barnsligt att svära åt sin fru. Även stirra ut den andra sådär är en varningsflagga som att han fötsöker kontrollera dig. Samtidigt gick du själv över gränser. Hade han bett om hjälp och råd? Kan vara svårt för en man att en kvinna bara kommer och tar över och förminskar dem totalt. Ni båda gjorde fel. Vad hände efteråt när ni pratade ut och ni fick förklara varför ni gjorde som ni gjorde. Har han bett om ursäkt, har du bett om ursäkt? Berätta vad det är du inte gillar att han gör så han får en chans att förbättra sig. En engångsföreteelse kankse går att förlåta och jobba sig förbi men ett mönster är svårare och bör inte förbises.


    Jaha ...är det inte viktigare att de fixar det som skulle göras? Det var ju trots allt något viktigt som skulle fixas på banken. Men klart det borde kanske d7skuterats hemma innan men så var det inte här.

    Jag har själv varit på en bank med en kille jag var sambo med och fått styra upp det. Har mer erfarenhet av ekonomi. Men det lustiga var att han tog på sig det positiva utfallet och klappade sig för bröstet..
  • Anonym (sådär­)
    Tue 27 Oct 2020 11:46
    #16
    Anonym (För luttrad?) skrev 2020-10-25 22:55:54 följande:

    Ska försöka göra det så kort som möjligt. Mannen och jag pratade med banken och skulle ändra lite med kontot. Han har på högtalare och jag hör hur han och tjänstemannen pratar helt om varandra och det slutar med att mannen ger sig och inte ändrar det som skulle ändras. Mannen har även sagt att tjänstemannen kan få prata med mig för att jag står där också om något behöver verifieras.

    Jag bryter in efter 5-7 minuters dividerande mellan dom två där dom inte kommer nånvart och säger i högtalaren: Du kan inte lämna det så här. Eftersom att ni pratar om varandra totalt så låt mig säga vad vi behöver göra och på ett par minuter har jag och tjänstemannen löst det och allt är som det ska.

    Men det sjuka i det hela är att när jag bröt in så fräser min man ilsket Fuck you! och visar fingret till mig. Tjänstemannen hörde det garanterat. Efteråt är mannen vansinnig på mig för att jag styrde upp samtalet men jag gjorde det ju bara för att dom inte kom nånvart och inte förstod varann det minsta. Även om jag nu sa något fel genom att säga att dom inte kan kommunicera så är det väl mycket värre att han fräser Fuck you till mig när tjänstemannen hör?

    Jag förstår att jag förmodligen borde vara upprörd, ledsen och kränkt att han säger så till mig framför en främling men jag känner ingenting. Varför gör jag inte det?


    För att du vant dig vid att din man är en patetiskt liten mansbebis som kissar i byxan av kränkthet när hans brister blir uppenbara?
  • Anonym (sådär­)
    Tue 27 Oct 2020 11:48
    #17
    Anonym (Rödluvan) skrev 2020-10-27 11:40:24 följande:
    Jaha ...är det inte viktigare att de fixar det som skulle göras? Det var ju trots allt något viktigt som skulle fixas på banken. Men klart det borde kanske d7skuterats hemma innan men så var det inte här.

    Jag har själv varit på en bank med en kille jag var sambo med och fått styra upp det. Har mer erfarenhet av ekonomi. Men det lustiga var att han tog på sig det positiva utfallet och klappade sig för bröstet..
    Nej, det är inte viktigare... för om TS lever med en idiot så är det kanske det hon behöver lägga fokus på (och ändra). Och om hon slänger ut idioten och skaffar sig en vettigare man så kanske inte bankärendet behövs öht?
Svar på tråden Jag reagerar inte ens längre tydligen